Maar een nieuw topicje, over mijn project Granada.
Ga hem niet bij niet Ford foto gedeelte zetten, is wel Ford natuurlijk.
Heb dus na de schade, een andere Granada gekocht.
Nouja, 2
Heb voor een andere body gekozen, omdat mijne wel redelijk is, maar niet super.
Hier het project tot nu toe.
Het is een 1984`er 2.3 V6 Kombi.
Hij staat al ruim 12 jaar stil.
Er is heel veel werk en tijd aanbesteed al, en hij is helemaal strak gezet.
Helaas is door omstandigheden het project nooit afgemaakt, en hij is bij Peter Ijpelaar en Peter Rombouts terecht gekomen.
Die boden hem mij aan, toen ze zagen dat mijn Granada in elkaar zat.
Ben toen snel gaan kijken, en voor mij stond het al vrij snel vast.
Die body wil ik. Want deze body is kogelhard, en mijne heeft nog best wel werk.
Deze gebruiken als donor voor mijne, is gewoon doodzonde.
Vandaar dat mijne gesloopt word, en ik deze op ga bouwen, met alle onderdelen van mijne.
Dit is ook een Ghia, ondanks dat het een 2.3 is, want op de bumper zaten koplampsproeiers, en dit zit er nog in:
Een mooi Ghia dash.
De body is verder gewoon snoeihard.
Er is wel een plekje op de bodem gelast, maar dat is minimaal.
Rest is ie op alle zwakke Granada plekken echt kogelhard.
Daarom heb ik ook gekozen om deze op te bouwen.
Zo mooi is mijn differentieel ophanging dus niet
Toen werd het tijd om hem com pleet te gaan maken.
Dus halve land weer gehad, maar dan heb ie ook wat.
In Wijhe een zwik spul opgehaald voor appel en ei.
O.a gasmengstukken, cilinderkoppen, starters, dynamo`s, koplampen, grill, dashborden, en nog hoop spul.
Daarna naar Nieuwleusen, en met Jos Bruggeman wat moois kunnen regelen met inruil van mijn oude rollende body.
Rijd straks mooi in een Kombi met automaat, S-Pakket onderstel, en dikke 2.8.
Ook een dakrekje (origineel).
Toen naar Duitsland, achterbumper opgehaald. Kan er straks een mooie rechte chromen bumper vanachter op.
Na het weggeven aan een maatje, terug de verstraler beugels opgehaald.
Hij hoefde ze toch niet persee, en ik vind toch wel dik straks op de Kombi.
Weekje later was het weer verder met onderdelen zoeken.
Een stel harde deuren, en een harde motorkap en achterklep opgehaald, en ook nog een hoop los spul.
Toen kon ik gaan schuren.
Alles opschuren voor primer.
Een hoop werk, want als dat niet goed gebeurt, hecht de primer niet, en bladderd straks alles af.
Na weekje schuren alles in primer gespoten.
Doordeweeks nog via msn en mail meer onderdelen gekocht.
Ook de 3e Kombi gekocht, een 2.8 S.
Die heeft zo`n S pakket onderstel met dikkere Stabilisator voor, en ook een achter.
Dikkere en stuggere veren zitten er ook onder.
De 2.8 is meteen voor mijne, samen met de automaat.
Ook de geventileerde remmerij van voor wil ik graag.
Deze is inmiddels al gesloopt, en het spul ligt thuis.
Alles moet nu schoongemaakt, ontroest, geverfd/gespoten worden, en de remmerij gereviseerd.
De voorschermen heb ik er ook nog afgehaald, en vanbinnen helemaal schoongemaakt en behandeld.
Ook de binnenschermen, omdat deze een zwak punt zijn.
Wel wat vliegroest gevonden, maar niks geen rotterij.
Dus mooi in de Silolak
Dat gaat weer jaren mee
Motorruimte ook al opgeruwd, voor een laag primer.
Dashbord en kabelboom eruit gehaald, moet een onverknipte Ghia kabelboom in.
Heb ik straks ook electrische ramen en c.v origineel.
En kon ik meteen kachel eruit halen, kan ik die ook schoonmaken.
Nog een hoop te doen, maar is het wel waard uiteindelijk.
Auto word helemaal gespoten, dus zal als nieuw worden.
Motorruimte, binnenkant, buitenkant alles word opnieuw in de lak gezet.
Proffesioneel, dus geen half werk.
Ook de ophanging word opnieuw zwart gelakt.
Is eigenlijk gewoon een complete restauratie.
Motor word niet gereviseerd, die is nog best. Maar wel nieuwe pakkingen, kleppen inschuren en nieuwe keeringen erin.
En de kleur straks ?
Die staat al klaar :