dat zijn castingnummers, zeggen helemaal niks over de overbrengingen in de bak.
Ergens aan een van de bouten van de bak zat origineel zo'n soort tag:
Aan die tag kun je zien wat de bak origineel zou moeten zijn.
Effectief hebben bijna alle versnellingsbakken dezelfde verhouding, enkel de eindoverbrenging verschilt (voor mk3/4 iig, enkel de RS1600i heeft 'n kortere 5e)
Die ratios zijn naar mijn weten altijd als volgt:
1e - 3.15
2e - 1.91
3e - 1.27
4e -0.95
5e - 0.76 (0.83 voor de RSi)
R - 3.62
je eindoverbrenging kan 3.33 (diesel), 3.52, 3.82 (de meeste standaard bakken en RS turbo S2), 4.06 (XR3i EFI), of 4.27 (XR3i MFI, RS turbo S1) zijn.
een lager nummer betekent minder toeren op snelheid, maar minder snel optrekken.
een hoger nummer betekent meer toeren op snelheid, maar ook snellere acceleratie.
Beide van jouw bakken zijn waarschijnlijk de 3.82 ratio.
Waar je wel naar moet kijken is het bouwjaar van de bak, vroege mk4 bakken hebben het H pattroon in de pook, terwijl ie bij de latere mk4 bakken in de bak zelf zit.
Als je van de een naar de ander gaat moet je dus ook het schakelmechanisme wisselen.
Wanneer die exacte overgang is weet ik niet, maar op je bovenstaande foto staat partcode 87TT-7F096-AA
die 87 staat voor introductiedatum onderdeel 1987. AA betekent dat het de 1e revisie is.
Ik heb een bak met code 87TT-7F096-AB, en die heeft het schakelpatroon iig in de bak zelf zitten. of de jouwe dat ook heeft kun je zien aan de vorm van 't schakelmechanisme onder de auto.
Maak maar 'n foto en dan zeg ik je wel welke je hebt.