Ford Escort Club Nederland

Door Ford Escort liefhebbers. Voor Ford Escort liefhebbers.
Het is nu zo apr 28, 2024 20:39

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: MKIII GHIA Probleem saga continues met de...HIK! HELP AGAIN
BerichtGeplaatst: ma feb 29, 2016 21:18 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: zo apr 15, 2012 5:36
Berichten: 27
Oke dus hier kort het verhaal:

Na een nieuwe caburateur gevonden te hebben en deze er ingezet te hebben
Omgebouwd naar handmatige choke wil de GHIA weer starten... :like:

Maar als we wegrijden gaat de auto schokken en blijft zo doorgaan.
500 meter normaal.... schok... 500 meter normaal schok etc.
Ding heeft een hik die niet verdwijnt...

wij weten het niet meer~! Wie heeft een idee waar het zit?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: MKIII GHIA Probleem saga continues met de...HIK! HELP AG
BerichtGeplaatst: ma feb 29, 2016 21:22 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 26, 2009 0:13
Berichten: 6684
Woonplaats: Filipijnen
hoe snel doe je de choke weer dicht? Handmatige choke is echt even wennen als je dat nog nooit eerder gehad hebt. Helemaal met het koude weer

_________________
-- Marco
Yamaha WR155R | Orion Mk1 16v | Focus ST170 | Kawasaki ER-500 |
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: MKIII GHIA Probleem saga continues met de...HIK! HELP AG
BerichtGeplaatst: ma feb 29, 2016 21:23 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: zo apr 15, 2012 5:36
Berichten: 27
Niet... hij heeft de hele tijd open gestaan...
probleem deed hem in de eerste 500 meter voor en bleef doorgaan...
en als de choke 5 mm dicht ging werd het erger...

Dus... dat ding stond de hele tijd open


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: MKIII GHIA Probleem saga continues met de...HIK! HELP AG
BerichtGeplaatst: ma feb 29, 2016 21:41 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 26, 2009 0:13
Berichten: 6684
Woonplaats: Filipijnen
Dan is dat denk ik het probleem.
Volgens mij staat er in het boekje dat je moet starten met de choke volledig open, daarna halverwege dicht en na 500 meter pas helemaal dicht.
Dat moet je met een korreltje zout nemen en wat rondspelen met de choke hoe hij het fijnste rijd. Helemaal dicht deed ik altijd wat later maar geleidelijk wel steeds dichter.

Ik vraag mij alleen wel 1 ding af aangezien je zegt 'de choke 5mm dicht'. Heb je de choke bediening wel op je dashboard zitten?

_________________
-- Marco
Yamaha WR155R | Orion Mk1 16v | Focus ST170 | Kawasaki ER-500 |
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: MKIII GHIA Probleem saga continues met de...HIK! HELP AG
BerichtGeplaatst: ma feb 29, 2016 22:02 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: zo apr 15, 2012 5:36
Berichten: 27
de choke zit naast mijn stuur...
Mijn broer had een volvo uit 1984 met handchoke en heeft me verteld hoe het werkt

dit is wat ik doe:
- voor het starten handchoke helemaal uittrekken
- starten
- weg rijden
- dan: hik nummer 1
- verder rijden en na een paar meter de volgende hik
- dit duurt tot eerste stoplicht (ongeveer 1 km van mijn huis af)
- na 1 kilometer bij stoplicht de choke een klein stukje terug duwen (kijken wat de toeren doen)
- auto protesteerde dus choke helemaal open
- rij verder.... open choke en auto blijft hikken
- na ongeveer 5 km auto stil gezet, motor aan laten staan en kijken of choke niet zelf dicht klapt... dit gebeurd niet

de hik is er al als de choke openstaat... dus het is niet gerelateerd aan elkaar


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: MKIII GHIA Probleem saga continues met de...HIK! HELP AG
BerichtGeplaatst: ma feb 29, 2016 22:05 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: vr feb 12, 2010 12:08
Berichten: 2974
het is wel een carb geschikt voor de 1600? als die stationair wel goed loopt maar bij belasting begint te bokken dan zou je verwachten dat die niet genoeg brandstof krijgt. je hebt de basis dingen wel al gedaan toch zoals compressie meten, vacuum slangen nakijken en onsteking afstellen met een lamp?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: MKIII GHIA Probleem saga continues met de...HIK! HELP AG
BerichtGeplaatst: vr maart 04, 2016 22:16 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 03, 2009 15:15
Berichten: 4070
Woonplaats: zuidbroek
waarom omgebouwd naar handchoke
klikt idd als brandstof gebrek,maar ook naar een verkeerd ontstekingtijdstip
jou wijze van starten met handchoke is juist,echter zoals al eerder gezegt,starten en op gevoel choke dicht drukken
heb je toevallig een foto van de carburateur en eventueel nummer die op carburateur staat
je zegt dat je een nieuwe carbuateur hebt gevonden,heb je die ook weer co afgesteld,als deze dicht of te zuinig staat,heb je hezelfde probleem


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: MKIII GHIA Probleem saga continues met de...HIK! HELP AG
BerichtGeplaatst: za maart 05, 2016 10:31 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo apr 18, 2012 9:44
Berichten: 3002
Woonplaats: Stolwijk
Karin je woont in Leiderdorp heb ik begrepen. Wanneer zou je even tijd hebben, misschien dat ik kan helpen.
Ontsteking, CO en stationair afstellen is nogal mijn ding geworden namelijk. Wellicht ligt het gewoon daar aan.

_________________
Focus 2.0 2003
RS1600i replica


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: MKIII GHIA Probleem saga continues met de...HIK! HELP AG
BerichtGeplaatst: za maart 05, 2016 16:32 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: zo apr 15, 2012 5:36
Berichten: 27
Het is opgelost

Wat we hebben gedaan:

De handchocke van de A1 overgezet op de caburateur van de D1.
Blijkbaar was de choke van de D1 kapot ( jeej voor Jelte), en het gedeelte waar de benzine in gaat van de A1.

Jelte de reden om het om te zetten naar een handchocke is omdat die
wat makkelijker is voor ons om te controleren, en ik kon geen onderdelen krijgen voor de D1.

Ik zal binnen kort foto's uploaden en ik kom naar de onderdelen dag

Maar bedankt voor de hulp!

ps... wat is co?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: MKIII GHIA Probleem saga continues met de...HIK! HELP AG
BerichtGeplaatst: za maart 05, 2016 18:57 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 07, 2011 18:45
Berichten: 1963
Woonplaats: Wouterswoude
Koolmonooxide

_________________
Rienk

MK5a Escort RS2000
Mk7 Escort Formule 1
Mk3 Mondeo 2.2 tdci volledig ST uitgevoerd


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling