Ford Escort Club Nederland

Door Ford Escort liefhebbers. Voor Ford Escort liefhebbers.
Het is nu ma mei 13, 2024 7:35

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: meer uit mijn MK4
BerichtGeplaatst: zo feb 21, 2010 16:35 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: zo dec 20, 2009 18:45
Berichten: 18
kijk daar heb ik niet aan gedacht ik dacht als ik toch een nieuw blokje neem dan aan turbo blokje ik zag er hier een op het forum staan voor 450 E maar dan heb ik dus nog niet alles wat ik nodig heb?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: meer uit mijn MK4
BerichtGeplaatst: zo feb 21, 2010 16:42 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jan 02, 2009 18:45
Berichten: 892
Woonplaats: almelo
nope met alleen een rst torretje ben je er helaas nog niet.
ik zou hier ook pas aan beginnen zodra je alle benodigde onderdelen wel hebt.
heb al bij meer mensen gezien dat zo'n project uitliep op een fiasco.

maar als je goed zoekt is alles wel goed te vinden hoor.

greetz herman

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: meer uit mijn MK4
BerichtGeplaatst: zo feb 21, 2010 16:43 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 01, 2009 22:51
Berichten: 2474
Woonplaats: Stadskanaal
Ik heb die van mij ook omgebouwd van een standaard 1.6 carburateur naar een RS Turbo, en er komt zeker meer bij kijken zoals Herman al zegt, en dat is nog niet alles. ;)

kijk maar eens in mijn project topic. ;)
http://fordescortforum.yourbb.nl/viewtopic.php?f=11&t=192&start=0

_________________
ALS IK LATER GROOT BEN, WIL IK OOK EEN FORD WORDEN!!
Afbeelding

1990 MK4 1.6 RS Turbo 194PK ---> wordt 2.0turbo ZVH
2000 MK1 FOCUS 2.0 136PK


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: meer uit mijn MK4
BerichtGeplaatst: zo feb 21, 2010 17:33 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: zo dec 20, 2009 18:45
Berichten: 18
net je hele project doorgelezen.
Daar komt inderdaad behoorlijk wat bij kijken.
ik moet is even gaan kijken of ik daar aan wil beginnen en vooral of de mensen die het voor mij gaan doen daaraan willen beginnen in ieder geval bedankt voor het behoeden van dit fiasco.
ik ga nog even verder rondkijken wat er nodig is enz.
heeft een van jullie misschien een lijstje van de onderdelen die ik nodig heb om dit voor elkaar te krijgen??
het werk erin stoppen komt wel goed. (oom met een auto garage)
wat ik heb kunnen vinden is op dit forum de topic van Jelte,
wat ik dan kan krijgen is
rs turboblok(s2),kabelboom,computers,radiateur-intercooler,versnellingsbak(+sper),aandrijfassen,uitlaat

wat zou ik dan nog moeten?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: meer uit mijn MK4
BerichtGeplaatst: zo feb 21, 2010 18:14 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 01, 2009 21:20
Berichten: 3901
Woonplaats: Baronie van Breda
Voorwielophanging (dikkere stabilisatorstang, remmen enz)
Achterremmen van RST zijn ook groter.

Ik ga ook een originele 1.4 ombouwen naar RST, en het is indd best werk.
Ik wil het in een weekend doen, zorg dat alles klaar staat, dan is het kwestie van overzetten.
Heb hulp, en dan zal het nog doorploeteren worden.
Het is niet iets waar je te simpel over moet denken natuurlijk.

_________________
Ford Taunus TC1 1600L Coupé 1973
Ford Granada Mk3 Sedan 2.3 V6 L 1983
Ford Escort 1.3 C 1986
Ford Escort Mk4 1.4 CL Bravo 1988 "Brownie"
Puch MV50 1974
Harley Davidson Cagiva SST350 1979


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: meer uit mijn MK4
BerichtGeplaatst: zo feb 21, 2010 18:41 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jan 02, 2009 18:45
Berichten: 892
Woonplaats: almelo
zoals davey zegt het is zeker niet iet om te onderschatten.
maar met hulp komt zoiets vaak wel goed hoor. en je moet niet bang zijn dat er problemen komen want ik kan je bij deze garranderen:
DIE KOMEN ER.

en voor de dingen die je nodig hebt, kun je nog wel een aantal dingen toevoegen zoals: benzinetank leidingen en pomp.
en ver ligt het eraan of dat blok wat je in gedachten compleet is, zit er bv het inlaat gedeelte inclusief injectors, luchtweger bij, het vacuum systeem met amal valve en alle slangen, een fatsoenlijke turbo met actuator, remmerij idd zoals davey zegt en hoofdremcilinder plus alle leidingwerk. alle olie, lucht en waterslangen. luchtfilter en al dat soort dingen meer.

en dit zijn dingen die ik zo ff uit mn hoofd ter plekke opnoem.
zullen nog genoeg dingen zijn dus weet waar je aan begint.
zou wel koel zijn om meer turbotje op dit forum te hebben iig ;)

greetz herman

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: meer uit mijn MK4
BerichtGeplaatst: zo feb 21, 2010 18:43 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 01, 2009 21:20
Berichten: 3901
Woonplaats: Baronie van Breda
turbo herman schreef:
zou wel koel zijn om meer turbotje op dit forum te hebben iig ;)


Binnenkort mijne, en heb nog een 2e blok en turbo.. En maatje van me wil ook een Mk4 .. :mrgreen:
Zou toch weer een paar "Turbo`d Base Models" moeten brengen 8-)

_________________
Ford Taunus TC1 1600L Coupé 1973
Ford Granada Mk3 Sedan 2.3 V6 L 1983
Ford Escort 1.3 C 1986
Ford Escort Mk4 1.4 CL Bravo 1988 "Brownie"
Puch MV50 1974
Harley Davidson Cagiva SST350 1979


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: meer uit mijn MK4
BerichtGeplaatst: zo feb 21, 2010 18:45 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: zo dec 20, 2009 18:45
Berichten: 18
okee ik zie in de post van jelte dat hij de tank met interne pomp ook heeft dus die kan ik er misschien bij kopen.
verder ga ik dit niet zelf doen natuurlijk. mijn oom heeft een auto garage en die gaat het voor me doen,(met hulp van mij uiteraard) ik heb verder geen idee hoe compleet het blok is in de post staat alleen compleet s2 turboblok.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: meer uit mijn MK4
BerichtGeplaatst: zo feb 21, 2010 18:47 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 01, 2009 22:51
Berichten: 2474
Woonplaats: Stadskanaal
Een RS Turbo heeft alleen wel een externe pomp.. ;)

_________________
ALS IK LATER GROOT BEN, WIL IK OOK EEN FORD WORDEN!!
Afbeelding

1990 MK4 1.6 RS Turbo 194PK ---> wordt 2.0turbo ZVH
2000 MK1 FOCUS 2.0 136PK


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: meer uit mijn MK4
BerichtGeplaatst: zo feb 21, 2010 18:50 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: zo dec 20, 2009 18:45
Berichten: 18
exuses type fout, hij heeft er ook die externe pomp bij:)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: meer uit mijn MK4
BerichtGeplaatst: zo feb 21, 2010 18:51 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 01, 2009 21:20
Berichten: 3901
Woonplaats: Baronie van Breda
Met zo`n blok moet je het ergste verwachten, kan het alleen meevallen.
Het zijn nou niet bepaald autos die door oude mensen zijn gereden , die RST`s ;)

Ik heb mijn blokken nagekeken en gemeten (of cilinders versleten en ovaal zijn enz.) en het is alles best versleten.
1 Blok is goed kwa cilinders, andere is twijfel achtig of er geboord moet worden.
Maar krukas en drijfstanglagers ga ik wel vernieuwen bij het goeie blok.
Je weet pas hoe een blok is, als je het uit elkaar haalt.
Of op z`n minst er de krukas/drijfstanglagerkappen afhaalt. Dan zie je toch al een deel slijtage o.i.d.

Ook er een klepstoter uithalen her en der kan je een blik geven op de nokkenas, en zien of die niet weg is, is ook een zwak punt.

_________________
Ford Taunus TC1 1600L Coupé 1973
Ford Granada Mk3 Sedan 2.3 V6 L 1983
Ford Escort 1.3 C 1986
Ford Escort Mk4 1.4 CL Bravo 1988 "Brownie"
Puch MV50 1974
Harley Davidson Cagiva SST350 1979


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: meer uit mijn MK4
BerichtGeplaatst: zo feb 21, 2010 19:11 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: zo dec 20, 2009 18:45
Berichten: 18
okee dus het blokje even nakijken of hij geboort moet worden,
en dan waarschijnlijk het remsysteem vernieuwen en de voorwiel ophanging vervangen.
en dat zou het eigenlijk moeten zijn.
Ik ga even kijken of het geregeld kan worden maar helaas heb ik nog niets gehoord van Jelte over het blokje enz.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: meer uit mijn MK4
BerichtGeplaatst: zo feb 21, 2010 19:43 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jan 02, 2009 18:45
Berichten: 892
Woonplaats: almelo
het is zeker een must om bij de aanschaf van een gebruikt rst blok, om deze ff helemaal uit elkaar te halen.
dit om meerdere redenen.
*je kan alles inspecteren op slijtage
*daardoor kun je gelijk zien of laten bekijken wat er eventueel vervangen moet worden.
*je kan gelijk alle pakkingen en keerringen vernieuwen wat nooit kwaad kan.

je kan dat beter doen als je het blok nog los hebt liggen als dat je problemen krijgt als je alles net ingebouwd hebt en er een beetje mee gereden hebt. geloof mij dan wordt je er goed ziek van.

als je de boel toch uit elkaar hebt is het ook verstandig om je kop een beurt te geven.
dat wil zeggen: vlakken, kanalen schoonmaken en eventueel polijsten, kleppen opnieuw inslijpen.
ook dit met de reden dat je zeker weet dat je daar niet gelijk problemen mee gaat krijgen als je de boel net aan het lopen hebt.

maar we lopen nu een beetje op de zaken vooruit.
ga eerst eens op speurtocht naar alle onderdelen, en ga voor je zelf eens goed na hoe je het gaat aanpakken.
dit zijn vaak projecten die een hoop voorbereiding, tijd en geld kosten.
dit alles heb je wel zelf in de hand.

greetz herman

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: meer uit mijn MK4
BerichtGeplaatst: zo feb 21, 2010 19:47 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jan 02, 2009 18:45
Berichten: 892
Woonplaats: almelo
Davey schreef:
turbo herman schreef:
zou wel koel zijn om meer turbotje op dit forum te hebben iig ;)


Binnenkort mijne, en heb nog een 2e blok en turbo.. En maatje van me wil ook een Mk4 .. :mrgreen:
Zou toch weer een paar "Turbo`d Base Models" moeten brengen 8-)

jah ben ook benieuwd hoe dat gaat lopen bij jou straks davey. hoop dat het voorspoedig gaat. zo echt leuk zijn om meer turbotjes te zien hier opt forum, en natuurlij de meetings.
kvind de turbo's nog een beetje schaars hierow ;)

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: meer uit mijn MK4
BerichtGeplaatst: zo feb 21, 2010 19:57 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: zo dec 20, 2009 18:45
Berichten: 18
net een berichtje van Jelte gekregen, blok is al verkocht :cry:
toch ben ik wel van plan om dit door te zetten. na wat gehoord te hebben van jullie en wat rond te hebben gekeken lijkt het me wel wat.
geld is niet zo'n groot probleem tenzei we het hebben over duizenden euro's
iemand misschien een blokje te koop:P


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling