jelte schreef:
Competition camshaft giving up to 20bhp increase. Carburettor models only. Adjustable cam pulley is highly recommended.
Power Band: 2500-7000rpm
Valve Lift: 0.478" (12.14mm) inlet/0.470" (11.63mm) exhaust
Duration: 290° inlet/285° exhaust
wordt dus aangeraden,verstelbare nokkenaspoeli
vacuumvervroeger zit op de ontsteking,daar zou een vacuumslangetje aan horen te zitten
rond potje met een tuitje voor vacuumslang,gaan wel eens stuk
te controleren door op het slangetje die naar de vervroeger loopt te gaan zuigen,hoor je jezelf zuigen dan is ie stuk,trekt ie vacuum dan ok
Ja inderdaad, dit heb ik toen niet gedaan omdat ik van Remy gehoord dat dit op zich niet nodig zou zijn. Ik heb later toch wel een Kent pulley gekocht, maar deze was al goed gebruikt en er zaten scherpe randjes aan, dus dat risico wilde ik niet nemen...
Ik heb de vacuumvervroeger nu afgedopt, omdat het geen verschil maakte of deze er nu op zat of niet. En deze wordt dan toch niet gebruikt toch?
NielsV schreef:
Je hebt een pittig scherpe nokkenas erin liggen, die lopen allemaal beroerder bij lage toeren, bij de injectie meer dan bij een carburateur. De effectieve afstand dat je nokkenas power levert is 2500-7000rpm, wat jelte zei. Verwacht dus niet een soepel lopende motor onder de 2500 toeren.
Dat ploffen deed die van mij ook en die had een milde nokkenas, gericht op wat meer koppel. Maaaaaar het heeft ook wel wat met het ontstekingtijdstip te maken...
Ja haha, nee je merkt het wel gelijk als je onder de 2500 toeren zit... Mijn carburateurs hebben nu 30mm venturis er in zitten (was al zo toen ik ze kocht) dit is ook wat meer gericht op koppel, maar de ideale maat zou 34 of 36 zijn voor meer power in de hogere toeren.