Ford Escort Club Nederland

Door Ford Escort liefhebbers. Voor Ford Escort liefhebbers.
Het is nu za apr 20, 2024 0:44

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Motor trilt
BerichtGeplaatst: wo jul 12, 2017 18:38 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 19, 2015 15:28
Berichten: 1176
Woonplaats: ver weg
Hallo,

Ik heb gister het blok van mn Escort gewisseld. De donor lag een identiek blok in. De donor heb ik op eigen kracht 180km naar huis gereden en alles ging prima.
We hebben de aandrijfassen en de motorsteunen niet omgewisseld, maar wel nieuwe rubbers.
Verder dus gewoon erin gelepeld, aangesloten en t draaide.
Motortje draait echt geweldig, een hele vooruitgang, alleen trilt de hele auto nu uit elkaar.
Er resoneert in ieder geval vanalles, maar ik vroeg me nu af waar die trillingen vandaan komen (ja van de motor), maar waarom ze nu ineens door worden gegeven aan de rest van de auto.
Ik had zelf al een aantal ideeën.

-De motorsteunen staan niet op momentwaarde.
Misschien dat ongelijk aangedraaide moeren een spanning creëren op de steunen, oid...
-De nieuwe rubbers zijn veel stugger.
Waardoor het dus gewoon normaal is? En vanzelf minder wordt? Ik voel het wel helemaal in mijn stoel en mijn pedaal, en eigenlijk vrijwel door heel de auto en lichte trilling op het motortoerental.
-De motorsteunen zijn in verkeerde volgorde vastgezet.
Ik weet niet of er een vaste volgorde is, maar misschien dat wanneer de volgorde wordt omgewisseld dat sommige rubbers dan torderen en hun absorberende kracht verliezen?

Had in de donor in ieder geval nergens last van.

Heeft iemand zoiets wel eens gehad, veel resonantie na een motorwissel?
Of heeft iemand een idee wat het wel eens zou kunnen zijn?

Bij voorbaat dank!
Martijn

_________________
Afbeelding
Capri Mk2 GT 2.9 24V Cosworth 1974|Escort Mk3 1.3 Bravo 1982|Orion Mk1 1.6 GL 1985|Escort Mk4 RST Cabrio 1988|Escort Mk4 1.6D Ghia Estate|Escort Mk4 Van 1.6D 1989|Escort Mk4 Van 1.8D 1989


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Motor trilt
BerichtGeplaatst: wo jul 12, 2017 18:46 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 03, 2009 15:15
Berichten: 4069
Woonplaats: zuidbroek
Martijn,
heb je alleen de motor gewisseld of ook de bak?van 4 naar 5 bak?
trilt ie tijdens het rijden,of ook bij stilstaan met draaiende motor
vliegwiel verwisseld?wel op moment vast gezet?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Motor trilt
BerichtGeplaatst: wo jul 12, 2017 18:48 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 19, 2015 15:28
Berichten: 1176
Woonplaats: ver weg
Nee Jelte met versnellingsbak en al overgehangen. Trilt vooral als je gas geeft, dus als de motor moet gaan werken.

_________________
Afbeelding
Capri Mk2 GT 2.9 24V Cosworth 1974|Escort Mk3 1.3 Bravo 1982|Orion Mk1 1.6 GL 1985|Escort Mk4 RST Cabrio 1988|Escort Mk4 1.6D Ghia Estate|Escort Mk4 Van 1.6D 1989|Escort Mk4 Van 1.8D 1989


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Motor trilt
BerichtGeplaatst: wo jul 12, 2017 18:52 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: vr feb 12, 2010 12:08
Berichten: 2974
wat bedoel je met gas geven. stilstaan en dan gas geven of versnellen op de snelweg?

Heb je de aandrijfassen in de fusee laten zitten of zijn die ook los geweest. ik zou eerst eens in de ophanging zoeken wat je hebt los gehaald om de oude motor te verwijderen en de nieuwe te plaatsen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Motor trilt
BerichtGeplaatst: wo jul 12, 2017 19:13 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 19, 2015 15:28
Berichten: 1176
Woonplaats: ver weg
doubleD schreef:
stilstaan en dan gas geven of versnellen op de snelweg?
Ja tijdens het rijden.
Wat los is geweest in de aandrijfas aan beide kanten en de fusee kogels. Echt niet zo gek veel, en dat ook gewoon weer naar behoren vast gezet.

_________________
Afbeelding
Capri Mk2 GT 2.9 24V Cosworth 1974|Escort Mk3 1.3 Bravo 1982|Orion Mk1 1.6 GL 1985|Escort Mk4 RST Cabrio 1988|Escort Mk4 1.6D Ghia Estate|Escort Mk4 Van 1.6D 1989|Escort Mk4 Van 1.8D 1989


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Motor trilt
BerichtGeplaatst: wo jul 12, 2017 19:25 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 03, 2009 15:15
Berichten: 4069
Woonplaats: zuidbroek
fusee wel op moment vast gezet of lange buis erop en gaan :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Motor trilt
BerichtGeplaatst: wo jul 12, 2017 21:08 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: vr feb 12, 2010 12:08
Berichten: 2974
Lager in de fusee aan puin?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Motor trilt
BerichtGeplaatst: wo jul 12, 2017 22:01 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 03, 2009 15:15
Berichten: 4069
Woonplaats: zuidbroek
maat wel het zelfde van de lagers in de fusee,meende dat er 2 maten lagers zijn voorin de fusee
is alleen de buiten diameter,niet voor jou van toepassing :oops:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Motor trilt
BerichtGeplaatst: vr jul 14, 2017 12:28 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 19, 2015 15:28
Berichten: 1176
Woonplaats: ver weg
Probleem is waarschijnlijk gevonden, de verkeerde knalpuup. Dikke kans dat dat het verschil maakt.
Welke bedoel je eigenlijk met 'fusee'? Dat dopje 30 op de as of de torx door de pin uit de kogel?

_________________
Afbeelding
Capri Mk2 GT 2.9 24V Cosworth 1974|Escort Mk3 1.3 Bravo 1982|Orion Mk1 1.6 GL 1985|Escort Mk4 RST Cabrio 1988|Escort Mk4 1.6D Ghia Estate|Escort Mk4 Van 1.6D 1989|Escort Mk4 Van 1.8D 1989


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Motor trilt
BerichtGeplaatst: vr jul 14, 2017 22:20 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 03, 2009 15:15
Berichten: 4069
Woonplaats: zuidbroek
dopje 30 :lol: dat is van de aandrijfas,en die loopt door de fusee he
knalpuup?nog heb ik al wat escortkes gehad,maar waar zit in vredesnaam de knalpuup :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Motor trilt
BerichtGeplaatst: di jul 18, 2017 14:55 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 19, 2015 15:28
Berichten: 1176
Woonplaats: ver weg
Nee ik ben zo iemand die alleen kopbouten torquet. :D
Heb nu de middendemper vervangen, de trilling is nu weg. Terwijl ik die verving zag ik dat de voorpijp wel heel dicht bij de stabilisatorstang hangt. Waarschijnlijk zat die er eerst tegenaan. Heb ook het idee dat ie vreemd er onder hangt. De voorpijp is toch gewoon vervangbaar?
Ik heb namelijk nu een ander blok, maar dezelfde voorpijp. Misschien dat ik de voorpijp wat bij het blok hoort er beter onder kan hangen. Even kijken hoe t gaat nu.

_________________
Afbeelding
Capri Mk2 GT 2.9 24V Cosworth 1974|Escort Mk3 1.3 Bravo 1982|Orion Mk1 1.6 GL 1985|Escort Mk4 RST Cabrio 1988|Escort Mk4 1.6D Ghia Estate|Escort Mk4 Van 1.6D 1989|Escort Mk4 Van 1.8D 1989


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling