Ford Escort Club Nederland

Door Ford Escort liefhebbers. Voor Ford Escort liefhebbers.
Het is nu do apr 18, 2024 12:48

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Motortemperatuur (spoed!)
BerichtGeplaatst: zo dec 17, 2017 14:54 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 19, 2015 15:28
Berichten: 1176
Woonplaats: ver weg
Hallo,
Ik heb gisteren de thermostaat vervangen omdat de motor niet meer warm werd. Gisteravond rond een uur of 11 toen het vroor een testrit gaan maken, in eerste instantie ging alles goed, maar als je eenmaal 100 rijdt zakt het wijzertje weer helemaal naar onderen. Wat, op de thermostaat na, zou dit kunnen zijn?
Nou ga ik toevallig vanmiddag naar Lissabon om voor iemand een auto te inspecteren voor aankoop, en heb ik gelijktijdig een afspraak staan met iemand die een Escort verkoopt in onderdelen. Vandaar dat ik zeg spoed, want wat zou ik nu nog meer mee kunnen nemen van die Escort? Lissabon is toch wel een goed anderhalf uur rijden dus ik heb eerlijk gezegd geen zin om 2x te rijden natuurlijk, en in deze regio zijn onderdelen schaars. Is het misschien een idee om het hele thermostaathuis te vervangen?

Bij voorbaat dank,
Martijn

_________________
Afbeelding
Capri Mk2 GT 2.9 24V Cosworth 1974|Escort Mk3 1.3 Bravo 1982|Orion Mk1 1.6 GL 1985|Escort Mk4 RST Cabrio 1988|Escort Mk4 1.6D Ghia Estate|Escort Mk4 Van 1.6D 1989|Escort Mk4 Van 1.8D 1989


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Motortemperatuur (spoed!)
BerichtGeplaatst: zo dec 17, 2017 15:06 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: vr feb 12, 2010 12:08
Berichten: 2974
Ik heb nog nooit een escort gehad waarbij de temperatuur meter in het midden bleef hangen tijdens het rijden. Blijft de kachel wel warm dan zou ik mij geen zorgen maken. Hoe koud is het nu daar?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Motortemperatuur (spoed!)
BerichtGeplaatst: zo dec 17, 2017 21:36 
Offline
Senior moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 30, 2014 22:33
Berichten: 1156
Woonplaats: Naaldwijk
De meter bij mij is ook nog nooit boven de helft uitgekomen en komt met rijden maar net boven 'koud' uit. Na even stil staan loopt hij dan op tot net voor het midden!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Motortemperatuur (spoed!)
BerichtGeplaatst: ma dec 18, 2017 0:15 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 19, 2015 15:28
Berichten: 1176
Woonplaats: ver weg
Ja precies, maar omdat ie overdag gewoon in het midden blijft staan, bij een goeie helling op 3/4 komt vertrouw ik niet dat ie s nachts tot in het 'blauwe' gedeelte zakt. Heb dus een thermostaathuis kunnen scoren voor een tientje, even kijken of dat verschil gaat maken.

@DoubleD Overdag zon 17*, ongeveer 2 dagen p week regen, wat hebben we het toch slecht hier. S nachts haal je hier in het binnenland toch wel de -2, maar alleen als het onbewolkt is.

Zal van de week eens foto's posten van de wagen die ik heb bezocht, was wel een leuk ding.

_________________
Afbeelding
Capri Mk2 GT 2.9 24V Cosworth 1974|Escort Mk3 1.3 Bravo 1982|Orion Mk1 1.6 GL 1985|Escort Mk4 RST Cabrio 1988|Escort Mk4 1.6D Ghia Estate|Escort Mk4 Van 1.6D 1989|Escort Mk4 Van 1.8D 1989


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Motortemperatuur (spoed!)
BerichtGeplaatst: ma dec 18, 2017 8:52 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: vr maart 26, 2010 10:40
Berichten: 55
Slaat je koelfan wel aan als je de wagen stationair laat draaien en de temperatuur stijgt? Zo ja, niets aan de hand: temperatuursensor misschien een keer vervangen. Nee: nieuwe sensor voor je koelfan zodat ie extra kan koelen als het nodig is.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Motortemperatuur (spoed!)
BerichtGeplaatst: wo dec 20, 2017 16:46 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: ma jan 26, 2015 21:23
Berichten: 1423
Zolang ik 'm heb is de thermostaat kapot .. Tenminste, gaat niet open of dicht ofzo..Kachel wordt alleen maar lauw..( rij toch nooit met de kachel aan ) Als de motor warm is, gaat de meter tot net in normaal..Boven koud dus..Tijdens rijden verandert er niet veel..In Parijs loopt ie wel snel op tot het midden van normaal..Kachel doet het dan geweldig heet..Dan slaat de vin aan en zakt ie weer..Op de autoroute met 150 en 36 graden komt de temperatuur net onder de helft van normaal..Met 36 heb ik de kachel niet geprobeerd..En airconditioning inbouwen in een cabrio heeft niet zoveel nut.. :P
Bij Luik en Namen ( Belgie) zijn flinke heuvels..Temperatuur is nooit opgelopen..Snelheid loopt dan wel terug.. ( terugschakelen)

Mijn vader zei altijd : Goed gemaakt is beter dan nieuw..
Ik zeg altijd : Never change a winning combination..

http://www.repuestosclassic.es

Zit in Alicante ( spanje) en heeft heel veel onderdelen van oude auto's..


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling