Ik ben nu in Lissabon en moet eind van de middag weer 150km naar huis rijden. De heen reis ging dikke prima tot ong centrum Lissabon. Het is hier kneitertje warm en de fan staat constant aan, maar de meter komt hooguit tot 3/4. Er kwam redelijk wat rook uit de uitlaat, niet bijzonder veel, gewoon redelijk. Leek mij grijs, niet blauw, en ik dacht, het komt door het warme weer, de laatste keer dat ik mijn carb had afgesteld was op een winteravond. Ik dacht, ik moet toch tanken, ik draai m wel ff wat armer. Ik stop bij het tankstation, motor uit, tanken, starten, backfire! En toen liep ie op 3 cilinders. Cilinder #4, bougie eruit, beetje met een lampje schijnen, niks bijzonders te zien. Bij t tankstation zat een 'garagebedrijf', gevraagd om een compressiemeter, die hadden ze niet... (wtf?) Dus door naar het volgende garagebedrijf, en ineens liep ie weer op 4 pootjes. Bij de garage aangekomen niks meer aan de hand, toch gevraagd om een compressiemeter, die hadden ze niet!!! Dus toen maar doorgereden naar de shopping mall voor de lunch, waar ik nu zit. Aangezien het toch ver is naar huis, waar zou ik eventueel nog naar kunnen kijken voordat ik met rijden begin? Ik heb altijd veel gereedschap bij.
Bij voorbaat dank!
_________________
Capri Mk2 GT 2.9 24V Cosworth 1974|Escort Mk3 1.3 Bravo 1982|Orion Mk1 1.6 GL 1985|Escort Mk4 RST Cabrio 1988|Escort Mk4 1.6D Ghia Estate|Escort Mk4 Van 1.6D 1989|Escort Mk4 Van 1.8D 1989
|