Ford Escort Club Nederland
http://ford-escortclub.nl/forum/:80/

Weber DFT afstellen
http://ford-escortclub.nl/forum/:80/viewtopic.php?f=12&t=12130
Pagina 1 van 2

Auteur:  Dummy [ do mei 10, 2018 15:44 ]
Berichttitel:  Weber DFT afstellen

Hallo,

Ik heb eindelijk mijn choke (dank, Davey!), maar nu moet ik m aansluiten en ik kan nergens vinden hoe dat moet. Van waar krijgt de choke signaal?

Bvd,
Martijn

Auteur:  Lynxified [ do mei 10, 2018 19:17 ]
Berichttitel:  Re: Weber DFT elektrische choke aansluiten

Ik vermoed dat ie 12V moet krijgen zodra de motor start, Meestal zit er een deel in dat daarmee opwarmt en zo na een korte tijd de choke weer uitschakeld

Auteur:  Davey [ vr mei 11, 2018 6:07 ]
Berichttitel:  Re: Weber DFT elektrische choke aansluiten

Ja gewoon een geschakelde plus op die aansluiting zetten.

Auteur:  Dummy [ vr mei 11, 2018 11:23 ]
Berichttitel:  Re: Weber DFT elektrische choke aansluiten

Aha. Dank voor de reacties. Ik had verwacht dat t toch ten minste van een sensor vandaan zou moeten komen maar zo werkt dat dus niet.

Auteur:  Niek-V [ vr mei 11, 2018 20:57 ]
Berichttitel:  Re: Weber DFT elektrische choke aansluiten

Heel soms gaat het nog wel eens makkelijker dan gedacht :lol:

Auteur:  Dummy [ vr mei 11, 2018 22:02 ]
Berichttitel:  Re: Weber DFT elektrische choke aansluiten

En soms ook moeilijker...
Auto loopt, maar start heel moeilijk (eigenlijk alleen met behulp van remreiniger) en valt regelmatig stil. Vacuumleidingen zitten op de juiste plek. Stationair staat aan de hoge kant af gesteld. Ik kan nergens een schroef vinden voor mijn mengsel?? Alleen 2 sproeiers in het midden.
Over het algemeen, als ie gaat, gaat ie wel goed, maar als je m goed doortrekt lijkt t of de benzine op is... Alle pakkingen in de carb zelf zijn prima. De leiding van de benzinepomp naar de carb lekt een beetje (morgen nieuwe halen) maar dat lijkt me sterk dat dat het probleem zou zijn.
Ik heb de benzinepomp gekoppeld aan de leiding die naar onder wijst en de retour van de leiding die naar de zijkant wijst, klopt dit?
Sorry voor de vragen, maar ik moet zondag voor 2 weken naar Lissabon, anders had ik graag nog zelf wat uitgezocht, maar nu moet ik m gewoon voor morgen de winkels sluiten (13:00) werkend hebben... Dus alle ideeën zijn welkom, bij voorbaat zeer veel dank!

Auteur:  Dummy [ za mei 12, 2018 14:35 ]
Berichttitel:  Re: Weber DFT afstellen

Heb nu de carb omgewisseld met een andere DFT, maar heeft dezelfde problemen. Heeft ook dezelfde sproeiers... Aan de achterkant zit een potje met een schuifje waar een kabeltje op kan. Zou dit het probleem kunnen zijn, dat die niet is aangesloten? Waar is die voor?

Auteur:  Davey [ za mei 12, 2018 14:46 ]
Berichttitel:  Re: Weber DFT afstellen

Dat is de stationair sproeier. Is elektronisch. Ook via contact 12v geven!

Auteur:  Dummy [ za mei 12, 2018 16:06 ]
Berichttitel:  Re: Weber DFT afstellen

Net gedaan, maar geen verschil. Valt nog steeds stil. Start dan wel weer, maar als je een paar honderd meter rijd start ie pas weer naar een paar minuten.
Ik zat ook al te denken aan valse lucht, maar als ik remreiniger langs het spruitstuk of de carb spuit heeft dat geen effect, dat zou het al uit moeten sluiten toch?
Ik ben echt ten einde raad

Auteur:  Davey [ za mei 12, 2018 16:35 ]
Berichttitel:  Re: Weber DFT afstellen

Vreemde is wel dat welke carb je neemt van de 2 geen verschil maakt. Aanvoer/retour van brandstof goed zitten? Brandstofpomp voldoende?

Auteur:  doubleD [ za mei 12, 2018 16:37 ]
Berichttitel:  Re: Weber DFT afstellen

ik heb geen idee, maar wellicht helpt dit diagram met nummers nog met het vinden van componenten.

https://www.piercemanifolds.com/category_s/232.htm

Auteur:  Dummy [ za mei 12, 2018 16:41 ]
Berichttitel:  Re: Weber DFT afstellen

Plaatje had ik inderdaad gevonden, maar #52, mengselschroef, is nergens te bekennen, op beide niet.

De brandstofpomp zou het wel eens kunnen zijn, deze die er nu op zit is gewoon van een 1.6 met VV-carb. Nu heb ik er nog een liggen, met 3 slangetjes?? Afkomstig van een blok met zo'n ronde dubbele carb.
Ik zou er graag fotos bij zetten maar ik krijg het weer niet voor mekaar.

Auteur:  Dummy [ za mei 12, 2018 16:47 ]
Berichttitel:  Re: Weber DFT afstellen

Op dat plaatje, https://www.piercemanifolds.com/category_s/232.htm , is die 'strainer', #79, waar je peut in gaat? Want zie nu dat ik de toevoer zoiezo al op de retour heb gezet, ik had m eerst andersom, maar dan verzoop ie m...

Auteur:  doubleD [ za mei 12, 2018 16:59 ]
Berichttitel:  Re: Weber DFT afstellen

ja 79 lijkt mij de toevoer aangezien 80 als return fuel line wordt gedefineerd.

de mix schroef zit een kap overheen nr 51 tamperproof plug. wellicht zijn de jets veel te groot

ik vond dit op de website van xrtwo.co.uk

Code:
mk1 xr2 weber-code v821f-9510-aa barrel 32-34 venturi diam 24/25 main jet 115 and 120 air jet 160 and 150 emulsion tube f30 both idle jet 50 and 60
mk2 xr2 dft 32/34 code 81sf-9510-ab           venturi diam 24/25 main jet 115 and 125 air jet 160 and 150 emulsion tube f30 both idle jet 50 and 60 
xr3 same as xr2 mk2

Auteur:  Dummy [ za mei 12, 2018 17:01 ]
Berichttitel:  Re: Weber DFT afstellen

Aha... Ja ik heb geen andere sproeiers, maar er zit wel in wat daar op het lijstje staat. En waar haal ik in hemelsnaam andere sproeiers?
Misschien ff die leidingen omwisselen. Kijken wat er dan gebeurd...

Pagina 1 van 2 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/