Ford Escort Club Nederland

Door Ford Escort liefhebbers. Voor Ford Escort liefhebbers.
Het is nu vr maart 29, 2024 6:40

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Geen choke
BerichtGeplaatst: ma aug 06, 2018 20:51 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: zo jan 17, 2016 21:38
Berichten: 33
Mijn 1.6 kjettronic heeft geen choke
De 5 injector op het inlaatspruit stuk geeft wel kort even een beetje benzine als ik hem er uithaal en in een glas doe .
Maar het toerental is niet verhoogt met een koude motor moet zelf gas houden


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Geen choke
BerichtGeplaatst: ma aug 06, 2018 21:18 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: vr feb 12, 2010 12:08
Berichten: 2972
klopt de 5de injector is eigenlijk alleen voor de start en verder niet. de WUR op de K-Jetronic zorgt ervoor dat er zolang als dat de motor koud is voldoende brandstof druk is naar de brandstof verdeler en dus naar de injectoren. Je hebt niet zoals bij een handshoke dat het toerental behoorlijk verhoogt het is net genoeg brandstof om hem op 900 tot 1000 rpm te houden.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Geen choke
BerichtGeplaatst: ma aug 06, 2018 22:13 
Offline
Junior moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 09, 2017 3:44
Berichten: 2187
Maar waarom zou je m op een hoger toerental willen houden? als ie gewoon koud start en netjes stationair loopt is t toch prima?

_________________
1980 Escort mk2 2.0 GL
1982 Escort mk3 1600i
1985 Escort mk3 1.6 L
1986 Escort mk4 XR3i MFI
1990 Escort mk4 RS Turbo


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Geen choke
BerichtGeplaatst: di aug 07, 2018 12:25 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: zo jan 17, 2016 21:38
Berichten: 33
Dat is het nou net hij start wel goed maar als ik geen gas bij geef dan blijft die niet lopen


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Geen choke
BerichtGeplaatst: di aug 07, 2018 12:57 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: vr feb 12, 2010 12:08
Berichten: 2972
heb je de basis zaken al na gekeken?

- Geen vacuum lekkage's? (vooral van de O ringen rond de injectoren)
- ontsteking goed op tijd?
- CO goed?
- Warm stationair zo rond de 900 rpm?

Als deze goed zijn en hij blijft nog steeds niet lopen koud dan zou je kunnen gaan kijken naar of je brandstof pomp genoeg druk levert. Het hele MFI systeem is afhankelijk van de druk die pomp levert. Als ook de druk goed is zal je bij een K-Jetronic nog de WUR kunnen nakijken. Er zijn best wat filmpjes op internet te vinden hoe deze werken en hoe je ze kan testen. Het systeem is van Bosch en wordt niet alleen door ford toegepast maar ook bij VW, Porsche en Mercedes. Is het een KE-Jetronic dan heeft deze geen WUR maar een extra inspuit computer en oa een koelwater temperatuur sensor.

dit is een redelijk document (in het engels) hoe de WUR werkt http://b2resource.com/PDFs/wurservicing.pdf en hoe je hem kan services/modificeren.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Geen choke
BerichtGeplaatst: di aug 07, 2018 17:20 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: zo jan 17, 2016 21:38
Berichten: 33
Mooi bedankt ga ermee aan de gang


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling