Ford Escort Club Nederland

Door Ford Escort liefhebbers. Voor Ford Escort liefhebbers.
Het is nu do maart 28, 2024 10:11

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Distributieriem diesel
BerichtGeplaatst: zo mei 19, 2019 22:23 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 19, 2015 15:28
Berichten: 1172
Woonplaats: ver weg
Ik heb hier nu een Mk4 busje met een 1.8 diesel staan (topic volgt), geen distributieriem, geen distributieriemkap, en ik heb dus geen idee hoe ik de riem moet monteren, ik zie nergens markeringen en de vraagbaak dekt dit ook niet. Weet iemand hoe ik de assen op de juiste positie zet?
Bij voorbaat dank!

_________________
Afbeelding
Capri Mk2 GT 2.9 24V Cosworth 1974|Escort Mk3 1.3 Bravo 1982|Orion Mk1 1.6 GL 1985|Escort Mk4 RST Cabrio 1988|Escort Mk4 1.6D Ghia Estate|Escort Mk4 Van 1.6D 1989|Escort Mk4 Van 1.8D 1989


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Distributieriem diesel
BerichtGeplaatst: wo mei 22, 2019 9:49 
Online
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 26, 2009 0:13
Berichten: 6676
Woonplaats: Filipijnen
Ik denk dat Bennie dat wel weet

_________________
-- Marco
Yamaha WR155R | Orion Mk1 16v | Focus ST170 | Kawasaki ER-500 |
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Distributieriem diesel
BerichtGeplaatst: wo mei 22, 2019 19:47 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma maart 15, 2010 9:35
Berichten: 3252
ik weet het zo uit mijn hoofd ook niet
maar denk wel dat het in een of andere vraagbaak zal staan

_________________
ik heb drie hobby's
ford
ford
en als ik tijd over heb ford
en een nieuwe hobby
topicvervuiler :)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Distributieriem diesel
BerichtGeplaatst: wo mei 22, 2019 20:01 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: vr feb 12, 2010 12:08
Berichten: 2972
Is het bij de 1800 niet zo dat hij geen timing punten heeft omdat je hem in de nokkenas met een plaat moet vastzetten en de krukas met een paspen op tijd zet. De dieselpomp pulley heeft ook een inkeping. Zo moet het wel bij de nieuwere escorts diesel.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Distributieriem diesel
BerichtGeplaatst: wo mei 22, 2019 21:35 
Online
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 26, 2009 0:13
Berichten: 6676
Woonplaats: Filipijnen
benny1972 schreef:
ik weet het zo uit mijn hoofd ook niet
ik bedoelde de andere Bennie ook :P die heeft de distributie riem al meerdere keren moeten vervangen op zijn 1.8 diesel

_________________
-- Marco
Yamaha WR155R | Orion Mk1 16v | Focus ST170 | Kawasaki ER-500 |
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Distributieriem diesel
BerichtGeplaatst: wo mei 22, 2019 22:12 
Offline
Junior moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 09, 2017 3:44
Berichten: 2187
In de 87-90 vraagbaak is de 1.8 diesel wel beschreven, ik zal m even voor je inscannen en doorsturen :like:

_________________
1980 Escort mk2 2.0 GL
1982 Escort mk3 1600i
1985 Escort mk3 1.6 L
1986 Escort mk4 XR3i MFI
1990 Escort mk4 RS Turbo


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Distributieriem diesel
BerichtGeplaatst: do mei 23, 2019 5:11 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma maart 15, 2010 9:35
Berichten: 3252
ZeroLWD schreef:
benny1972 schreef:
ik weet het zo uit mijn hoofd ook niet
ik bedoelde de andere Bennie ook :P die heeft de distributie riem al meerdere keren moeten vervangen op zijn 1.8 diesel


:lol: :lol: :lol:

_________________
ik heb drie hobby's
ford
ford
en als ik tijd over heb ford
en een nieuwe hobby
topicvervuiler :)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Distributieriem diesel
BerichtGeplaatst: do mei 23, 2019 14:46 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 19, 2015 15:28
Berichten: 1172
Woonplaats: ver weg
Dank voor de reacties!
Inderdaad moet je de boel locken. Normaal werkt dat prima met inbussen maar voor een krukaslockpin... Die heb ik dus maar even besteld. Dankzij de vraagbaak die Sander me door had gestuurd heb ik nu de exacte locaties en lockposities.
Wel raar vond ik, de injectiedistributiedingen kun je gewoon locken met een inbus, en naar mijn idee, als die op de juiste plek zou staan, zou ook de krukas goed staan om op te lijnen met de nokkenas, maar het punt waar de brandstofverdeeldinges op de lockstand staat is niet op een BDP (te voelen aan de compressie)? Ach ja, de krukaslockpin is van t weekend binnen, de nokkenaslock is wel zelf te maken, we gaan het zien.

_________________
Afbeelding
Capri Mk2 GT 2.9 24V Cosworth 1974|Escort Mk3 1.3 Bravo 1982|Orion Mk1 1.6 GL 1985|Escort Mk4 RST Cabrio 1988|Escort Mk4 1.6D Ghia Estate|Escort Mk4 Van 1.6D 1989|Escort Mk4 Van 1.8D 1989


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling