Ford Escort Club Nederland
http://ford-escortclub.nl/forum/:80/

Distributieriem diesel
http://ford-escortclub.nl/forum/:80/viewtopic.php?f=12&t=12586
Pagina 1 van 1

Auteur:  Dummy [ zo mei 19, 2019 22:23 ]
Berichttitel:  Distributieriem diesel

Ik heb hier nu een Mk4 busje met een 1.8 diesel staan (topic volgt), geen distributieriem, geen distributieriemkap, en ik heb dus geen idee hoe ik de riem moet monteren, ik zie nergens markeringen en de vraagbaak dekt dit ook niet. Weet iemand hoe ik de assen op de juiste positie zet?
Bij voorbaat dank!

Auteur:  ZeroLWD [ wo mei 22, 2019 9:49 ]
Berichttitel:  Re: Distributieriem diesel

Ik denk dat Bennie dat wel weet

Auteur:  benny1972 [ wo mei 22, 2019 19:47 ]
Berichttitel:  Re: Distributieriem diesel

ik weet het zo uit mijn hoofd ook niet
maar denk wel dat het in een of andere vraagbaak zal staan

Auteur:  doubleD [ wo mei 22, 2019 20:01 ]
Berichttitel:  Re: Distributieriem diesel

Is het bij de 1800 niet zo dat hij geen timing punten heeft omdat je hem in de nokkenas met een plaat moet vastzetten en de krukas met een paspen op tijd zet. De dieselpomp pulley heeft ook een inkeping. Zo moet het wel bij de nieuwere escorts diesel.

Auteur:  ZeroLWD [ wo mei 22, 2019 21:35 ]
Berichttitel:  Re: Distributieriem diesel

benny1972 schreef:
ik weet het zo uit mijn hoofd ook niet
ik bedoelde de andere Bennie ook :P die heeft de distributie riem al meerdere keren moeten vervangen op zijn 1.8 diesel

Auteur:  Lynxified [ wo mei 22, 2019 22:12 ]
Berichttitel:  Re: Distributieriem diesel

In de 87-90 vraagbaak is de 1.8 diesel wel beschreven, ik zal m even voor je inscannen en doorsturen :like:

Auteur:  benny1972 [ do mei 23, 2019 5:11 ]
Berichttitel:  Re: Distributieriem diesel

ZeroLWD schreef:
benny1972 schreef:
ik weet het zo uit mijn hoofd ook niet
ik bedoelde de andere Bennie ook :P die heeft de distributie riem al meerdere keren moeten vervangen op zijn 1.8 diesel


:lol: :lol: :lol:

Auteur:  Dummy [ do mei 23, 2019 14:46 ]
Berichttitel:  Re: Distributieriem diesel

Dank voor de reacties!
Inderdaad moet je de boel locken. Normaal werkt dat prima met inbussen maar voor een krukaslockpin... Die heb ik dus maar even besteld. Dankzij de vraagbaak die Sander me door had gestuurd heb ik nu de exacte locaties en lockposities.
Wel raar vond ik, de injectiedistributiedingen kun je gewoon locken met een inbus, en naar mijn idee, als die op de juiste plek zou staan, zou ook de krukas goed staan om op te lijnen met de nokkenas, maar het punt waar de brandstofverdeeldinges op de lockstand staat is niet op een BDP (te voelen aan de compressie)? Ach ja, de krukaslockpin is van t weekend binnen, de nokkenaslock is wel zelf te maken, we gaan het zien.

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/