Ford Escort Club Nederland

Door Ford Escort liefhebbers. Voor Ford Escort liefhebbers.
Het is nu do maart 28, 2024 12:00

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Brandstofpomp
BerichtGeplaatst: do apr 02, 2020 19:51 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 19, 2015 15:28
Berichten: 1172
Woonplaats: ver weg
De RST liep niet lekker, uiteindelijk een lek gevonden waar de brandstofpomp op de leiding zit. Ringetjes vervangen, maar had t contact nog aan staan, kortsluiting via de steeksleutel, zekering gesprongen.

Nieuwe zekering gezet, doe ik met mn stomme kop weer precies t zelfde en heb ik weer kortsluiting.

Dus ik weer zekering vervangen, bleek nog goed te zijn. Oke, dan ff direct 12V op de pomp, pomp draait. Dan t roze-paarse relais. Klikt als je t contact om zet voor 3 seconden dan weer uit, precies zoals t allemaal hoort.

Dus op n rijtje: pomp is goed, zekering heel, relais klikt. Maar de pomp gaat niet aan. Mis ik iets?

_________________
Afbeelding
Capri Mk2 GT 2.9 24V Cosworth 1974|Escort Mk3 1.3 Bravo 1982|Orion Mk1 1.6 GL 1985|Escort Mk4 RST Cabrio 1988|Escort Mk4 1.6D Ghia Estate|Escort Mk4 Van 1.6D 1989|Escort Mk4 Van 1.8D 1989


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Brandstofpomp
BerichtGeplaatst: do apr 02, 2020 20:15 
Offline
Junior moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 09, 2017 3:44
Berichten: 2187
Ik zou zeggen, kabelbreuk?

Grootlichtrelais ipv t roze relais zetten, contact aan, en dan de spanning meten bij de pomp.

Anders mogelijk een slechte aarde, of te veel weerstand in de draad.

_________________
1980 Escort mk2 2.0 GL
1982 Escort mk3 1600i
1985 Escort mk3 1.6 L
1986 Escort mk4 XR3i MFI
1990 Escort mk4 RS Turbo


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Brandstofpomp
BerichtGeplaatst: do apr 02, 2020 20:23 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: vr feb 12, 2010 12:08
Berichten: 2972
Er is nog een zekering van de injectie zelf. Weet niet meer precies hoe die heet. Ik heb met de rs het zelfde gehad. Ik had hem net opgehaald reed achteruit het parkeervak in en de pomp raakt de opstaande rand van de stoep. Pomp kantelt iets en maakt kortsluiting alles uit en niet meer aan te krijgen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Brandstofpomp
BerichtGeplaatst: do apr 02, 2020 20:59 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 19, 2015 15:28
Berichten: 1172
Woonplaats: ver weg
Ah oke ja de 2e keer ging t inderdaad zo, toen ik m aan draaide kantelde ie en toen was t klaar.
De zekering die ik de 1e keer heb vervangen zit in de zekeringkast, links naar rechts voor naar achter, 2e rij 2e zekering, geloof ik. Op de deksel staat deze aangeduid als 'INJ'. Maar deze is nu goed.

_________________
Afbeelding
Capri Mk2 GT 2.9 24V Cosworth 1974|Escort Mk3 1.3 Bravo 1982|Orion Mk1 1.6 GL 1985|Escort Mk4 RST Cabrio 1988|Escort Mk4 1.6D Ghia Estate|Escort Mk4 Van 1.6D 1989|Escort Mk4 Van 1.8D 1989


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Brandstofpomp
BerichtGeplaatst: do apr 02, 2020 21:11 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: vr feb 12, 2010 12:08
Berichten: 2972
dat is volgens mij ook de zekering die ik toen vervangen heb ja. Die is niet van de pomp maar van het injectie module.
nr 6 is voor de injectie en is uit mijn hoofd geel (15A) nr 7 is voor de pomp zelf en die is dacht ik groen (30A).


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Brandstofpomp
BerichtGeplaatst: do apr 02, 2020 21:40 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: ma jan 26, 2015 21:23
Berichten: 1423
In de zekeringen kast zit ook een zekering.. Er naast staat INJ...
Op de deksel of er naast...
Weet niet wat het betekent maar denk dat dat injectie zekering betekent..
Zal morgen wel even kijken.. 1988 xr3i injectie 105 pk..

Maar ik lees niet zo goed meer..
En na weer lezen hebben jullie het al gevonden.. :like:

Groeten van Stoffel de Schilpad..


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Brandstofpomp
BerichtGeplaatst: vr apr 03, 2020 13:01 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 19, 2015 15:28
Berichten: 1172
Woonplaats: ver weg
Helaas zijn alle zekeringen in orde.

Als ik de plus van de pomp meet, meet ik dezelfde connecties en voltages naar het rozepaarse relais als op de min van de pomp (uiteraard wel afgekoppeld). Dit kan niet de bedoeling zijn. Lijkt mij kortsluiting? Hoe kom ik er achter waar dat zit??

_________________
Afbeelding
Capri Mk2 GT 2.9 24V Cosworth 1974|Escort Mk3 1.3 Bravo 1982|Orion Mk1 1.6 GL 1985|Escort Mk4 RST Cabrio 1988|Escort Mk4 1.6D Ghia Estate|Escort Mk4 Van 1.6D 1989|Escort Mk4 Van 1.8D 1989


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Brandstofpomp
BerichtGeplaatst: vr apr 03, 2020 13:18 
Offline
Junior moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 09, 2017 3:44
Berichten: 2187
Dus (als ik het goed begrijp) er staat laten we zeggen 12V op de pin van het relais, op de plus van de pomp, en de min van de pomp. maar er zit geen draad op de min naar aarde?
Dat zou namelijk normaal zijn; geen stroom = geen spanningsval.

Misschien even een apparte aardedraad vanaf de min van de pomp naar de body proberen?

_________________
1980 Escort mk2 2.0 GL
1982 Escort mk3 1600i
1985 Escort mk3 1.6 L
1986 Escort mk4 XR3i MFI
1990 Escort mk4 RS Turbo


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Brandstofpomp
BerichtGeplaatst: vr apr 03, 2020 13:25 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 19, 2015 15:28
Berichten: 1172
Woonplaats: ver weg
Had al een aparte plus gedaan van de accu naar de pomp om de pomp te testen, was wel met contact uit, en toen deed ie t. Dus de min doet t sowieso.

Had de draden van de pomp gehaald toen ik de spanningen meette, geen idee wat t allemaal wil zeggen maar de plusdraad en de mindraad die naar de pomp gaan meet ik t zelfde op.

_________________
Afbeelding
Capri Mk2 GT 2.9 24V Cosworth 1974|Escort Mk3 1.3 Bravo 1982|Orion Mk1 1.6 GL 1985|Escort Mk4 RST Cabrio 1988|Escort Mk4 1.6D Ghia Estate|Escort Mk4 Van 1.6D 1989|Escort Mk4 Van 1.8D 1989


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Brandstofpomp
BerichtGeplaatst: vr apr 03, 2020 13:57 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 19, 2015 15:28
Berichten: 1172
Woonplaats: ver weg
En van de plus draad naar de min draad is 40.0Ohm. Dhs misschien klopt t wel?

_________________
Afbeelding
Capri Mk2 GT 2.9 24V Cosworth 1974|Escort Mk3 1.3 Bravo 1982|Orion Mk1 1.6 GL 1985|Escort Mk4 RST Cabrio 1988|Escort Mk4 1.6D Ghia Estate|Escort Mk4 Van 1.6D 1989|Escort Mk4 Van 1.8D 1989


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Brandstofpomp
BerichtGeplaatst: vr apr 03, 2020 16:12 
Offline
Junior moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 09, 2017 3:44
Berichten: 2187
weerstand meten op een systeem waar spanning op staat krijg je zowieso niets nuttigs uit.
Accu lostrekken, relais overbruggen, en dan de weerstand vanaf de accupool tot de pomp-plusconnector meten wel.

_________________
1980 Escort mk2 2.0 GL
1982 Escort mk3 1600i
1985 Escort mk3 1.6 L
1986 Escort mk4 XR3i MFI
1990 Escort mk4 RS Turbo


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling