Ford Escort Club Nederland
http://ford-escortclub.nl/forum/:80/

Brandstofpomp
http://ford-escortclub.nl/forum/:80/viewtopic.php?f=12&t=12971
Pagina 1 van 1

Auteur:  Dummy [ do apr 02, 2020 19:51 ]
Berichttitel:  Brandstofpomp

De RST liep niet lekker, uiteindelijk een lek gevonden waar de brandstofpomp op de leiding zit. Ringetjes vervangen, maar had t contact nog aan staan, kortsluiting via de steeksleutel, zekering gesprongen.

Nieuwe zekering gezet, doe ik met mn stomme kop weer precies t zelfde en heb ik weer kortsluiting.

Dus ik weer zekering vervangen, bleek nog goed te zijn. Oke, dan ff direct 12V op de pomp, pomp draait. Dan t roze-paarse relais. Klikt als je t contact om zet voor 3 seconden dan weer uit, precies zoals t allemaal hoort.

Dus op n rijtje: pomp is goed, zekering heel, relais klikt. Maar de pomp gaat niet aan. Mis ik iets?

Auteur:  Lynxified [ do apr 02, 2020 20:15 ]
Berichttitel:  Re: Brandstofpomp

Ik zou zeggen, kabelbreuk?

Grootlichtrelais ipv t roze relais zetten, contact aan, en dan de spanning meten bij de pomp.

Anders mogelijk een slechte aarde, of te veel weerstand in de draad.

Auteur:  doubleD [ do apr 02, 2020 20:23 ]
Berichttitel:  Re: Brandstofpomp

Er is nog een zekering van de injectie zelf. Weet niet meer precies hoe die heet. Ik heb met de rs het zelfde gehad. Ik had hem net opgehaald reed achteruit het parkeervak in en de pomp raakt de opstaande rand van de stoep. Pomp kantelt iets en maakt kortsluiting alles uit en niet meer aan te krijgen.

Auteur:  Dummy [ do apr 02, 2020 20:59 ]
Berichttitel:  Re: Brandstofpomp

Ah oke ja de 2e keer ging t inderdaad zo, toen ik m aan draaide kantelde ie en toen was t klaar.
De zekering die ik de 1e keer heb vervangen zit in de zekeringkast, links naar rechts voor naar achter, 2e rij 2e zekering, geloof ik. Op de deksel staat deze aangeduid als 'INJ'. Maar deze is nu goed.

Auteur:  doubleD [ do apr 02, 2020 21:11 ]
Berichttitel:  Re: Brandstofpomp

dat is volgens mij ook de zekering die ik toen vervangen heb ja. Die is niet van de pomp maar van het injectie module.
nr 6 is voor de injectie en is uit mijn hoofd geel (15A) nr 7 is voor de pomp zelf en die is dacht ik groen (30A).

Auteur:  johnny winter [ do apr 02, 2020 21:40 ]
Berichttitel:  Re: Brandstofpomp

In de zekeringen kast zit ook een zekering.. Er naast staat INJ...
Op de deksel of er naast...
Weet niet wat het betekent maar denk dat dat injectie zekering betekent..
Zal morgen wel even kijken.. 1988 xr3i injectie 105 pk..

Maar ik lees niet zo goed meer..
En na weer lezen hebben jullie het al gevonden.. :like:

Groeten van Stoffel de Schilpad..

Auteur:  Dummy [ vr apr 03, 2020 13:01 ]
Berichttitel:  Re: Brandstofpomp

Helaas zijn alle zekeringen in orde.

Als ik de plus van de pomp meet, meet ik dezelfde connecties en voltages naar het rozepaarse relais als op de min van de pomp (uiteraard wel afgekoppeld). Dit kan niet de bedoeling zijn. Lijkt mij kortsluiting? Hoe kom ik er achter waar dat zit??

Auteur:  Lynxified [ vr apr 03, 2020 13:18 ]
Berichttitel:  Re: Brandstofpomp

Dus (als ik het goed begrijp) er staat laten we zeggen 12V op de pin van het relais, op de plus van de pomp, en de min van de pomp. maar er zit geen draad op de min naar aarde?
Dat zou namelijk normaal zijn; geen stroom = geen spanningsval.

Misschien even een apparte aardedraad vanaf de min van de pomp naar de body proberen?

Auteur:  Dummy [ vr apr 03, 2020 13:25 ]
Berichttitel:  Re: Brandstofpomp

Had al een aparte plus gedaan van de accu naar de pomp om de pomp te testen, was wel met contact uit, en toen deed ie t. Dus de min doet t sowieso.

Had de draden van de pomp gehaald toen ik de spanningen meette, geen idee wat t allemaal wil zeggen maar de plusdraad en de mindraad die naar de pomp gaan meet ik t zelfde op.

Auteur:  Dummy [ vr apr 03, 2020 13:57 ]
Berichttitel:  Re: Brandstofpomp

En van de plus draad naar de min draad is 40.0Ohm. Dhs misschien klopt t wel?

Auteur:  Lynxified [ vr apr 03, 2020 16:12 ]
Berichttitel:  Re: Brandstofpomp

weerstand meten op een systeem waar spanning op staat krijg je zowieso niets nuttigs uit.
Accu lostrekken, relais overbruggen, en dan de weerstand vanaf de accupool tot de pomp-plusconnector meten wel.

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/