Ford Escort Club Nederland http://ford-escortclub.nl/forum/:80/ |
|
Start niet meer http://ford-escortclub.nl/forum/:80/viewtopic.php?f=12&t=13281 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | henri [ za jan 02, 2021 21:24 ] |
Berichttitel: | Start niet meer |
Na heel lang zoeken weet ik het niet meer misschien hebben jullie nog een idee Loopt wel op de koude start injector en slaat dan af loopt maar een paar tellen loskoppelen koude start injector loop die niet Geen benzine op de injectors geen stroom op de warmloopregelaar luchtschuif wel op de koelvloeistofsensor onder aan het inlaatspruitstuk. Benzine pomp werkt er komt ook benzine tot aan de spinnekop Pomp relais vervangen geen resultaat Toerenteller werk overgens ineens niet meer als die de 2sec loopt Het betreft een mk3 1.6 kjettronic Iemand nog een idee |
Auteur: | Shaggyg60 [ za jan 02, 2021 21:37 ] |
Berichttitel: | Re: Start niet meer |
Luchtweger vast? Brandstofdruk te laag? |
Auteur: | Lynxified [ za jan 02, 2021 21:45 ] |
Berichttitel: | Re: Start niet meer |
FF een iets duidelijkere samenvatting als ik het goed begrijp: 1. benzinepomp werkt, benzine komt tot aan de spinnekop 2. je meet spanning bij de koelwatersensor van de kjet, niet op de WUR. 3. je krijgt geen benzine bij de injectors 4. als de koudstartinjector aangesloten is, start de auto, en loopt ie even. 5. zonder koudstartinjector loopt de auto niet. Geen benzine bij de injectors lijkt me in de essentie je probleem. de benzine komt blijkbaar wel bij de koudstart injector, want daarop start ie wel. (KSI loopt alleen tegelijk met de startmotor) klinkt mij voornamelijk alsof de plunjer van de luchtweger vast zit. als je de luchtschijf op de spinnekop wat omhoog trekt (zonder benzinepomp aan) zou dat heel licht en soepel moeten gaan. Je kan m een stukje omhoog trekken, en de pomp aanzetten, kijken of ie dan bij de injectors wel benzine krijgt. verder: die koelwatersensor achterop het inlaatspruitstuk met de 2-pins connector hoort als ie koud is een kortsluiting te zijn. is ie open, moet je m vervangen. Er staat alleen spanning op die sensor (en de WUR/etc) als de brandstofpomp loopt meen ik. |
Auteur: | henri [ za jan 02, 2021 21:54 ] |
Berichttitel: | Re: Start niet meer |
Luchtweger en plunjer werken ook al gecheckt en er staat nergens geen spanning op enkel op de koelwatersensor en op koude start injector brandstof druk is goed Daarom ik weet ut nie meer |
Auteur: | doubleD [ za jan 02, 2021 22:18 ] |
Berichttitel: | Re: Start niet meer |
heb je geen benzine op de injectoren of te weinig druk in de injector lijnen waardoor de mechanische injector niet open gaat? Ik zou toch beginnen met brandstofdruk meten. de MFI is daar super gevoelig voor. je meot echt in de buurt van de 4 bar komen. |
Auteur: | jelte [ zo jan 03, 2021 13:38 ] |
Berichttitel: | Re: Start niet meer |
heb soort gelijkt probleem gehad met een xr3i,wel ff aanslaan op de koudstartinjector daarna uit na lang zoeken bleek de slang tussen de spinnekop en inlaat een scheurtje te hebben,daardoor wordt de luchtweger niet naar beneden getrokken(vacuum)en wordt de brandstof naar de injectoren niet vrij gegeven |
Auteur: | Lynxified [ zo jan 03, 2021 13:51 ] |
Berichttitel: | Re: Start niet meer |
Zoiets zou ook nog kunnen ja. daarom even de luchtwegerschijf handmatig optillen en dan kijken of dr benzine bij de injectorleidingen komt. |
Auteur: | henri [ zo jan 03, 2021 16:27 ] |
Berichttitel: | Re: Start niet meer |
Zou de toerenteller relais kapot kunnen zijn ? |
Auteur: | Lynxified [ zo jan 03, 2021 16:33 ] |
Berichttitel: | Re: Start niet meer |
de toerenteller heeft geen relais. Je hebt 2 relais onder je dash, een paarse van de brandstofpomp, en een zwarte voor je over-run beveiliging. doet je pomp niks, paarse wisselen voor je grootlichtrelais. maar je geeft aan dat je pomp t doet, dus is niet het probleem. als de andere kuren heeft, kun je het potje achterop je luchtfilterhuis de schakelaar van losgooien, dan doet je overrun t niet meer. probeer m toch eens te starten met de luchtwegerschijf omhoog getrokken, als ie dan wel loopt heb je ergens een vacuumlek. |
Auteur: | henri [ do jan 07, 2021 21:40 ] |
Berichttitel: | Re: Start niet meer |
Als het pomp relais door verbind dus dat de pomp constant loopt dan loopt die als een zonnetje Nieuw relais dr in doet die het niet 4 andere relais er in gehad allemaal het zelfde Pomp doorverbinden starten en lopen Ik snap ut niet meer |
Auteur: | Lynxified [ vr jan 08, 2021 0:04 ] |
Berichttitel: | Re: Start niet meer |
klinkt als slechte brandstofdruk door lage spanning op de brandstofpomp. kan zijn dat je relais slecht is, of je er eentje met de verkeerde pinout in gestoken hebt. de originele paarse relais zijn door ouderdom vaak versleten, opnieuw solderen wil vaak helpen. |
Auteur: | doubleD [ vr jan 08, 2021 6:59 ] |
Berichttitel: | Re: Start niet meer |
Ik denk niet dat het een rottig relais of pomp bedrading is. het lijkt er eerder op dat de aansturing van het brandstof relais niet goed is. Ik weet niet hoe handig je bent met bijvoorbeeld een multimeter, test lichtje en een power probe? maar hiermee zou je het toch redelijk moeten kunnen oplossen. Ik zou eens op de stekker gaan meten van het relais of er wel sturing komt om het relais te bekrachtigen. en eventueel kan je het met je powerprobe ook forceren. Ik ga er vanuit dat je wel al de injectie zekering hebt gecontroleerd? als die gesprongen is zal die ook niet aanslaan. (deze zit in de zekeringkast.) |
Auteur: | Dummy [ vr jan 08, 2021 8:58 ] |
Berichttitel: | Re: Start niet meer |
Zekering staat geloof ik aangegeven als stoelverwarming |
Auteur: | Lynxified [ vr jan 08, 2021 9:09 ] |
Berichttitel: | Re: Start niet meer |
Nee, de injectiezekering staat een kwartslag gedraaid tussen 2 rijen zekeringen in, met INJ op het zekeringkastdeksel. (I of II) |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |