Ford Escort Club Nederland

Door Ford Escort liefhebbers. Voor Ford Escort liefhebbers.
Het is nu vr maart 29, 2024 10:46

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Lichtelijke carburateur-problemen (1.3 OHV Variable Venturi)
BerichtGeplaatst: wo jun 09, 2021 11:29 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: za mei 29, 2021 20:13
Berichten: 11
Goedemiddag,

Mijn Escort MK4 heeft een 1.3 OVH-motor met zo'n vreselijke Ford VV carburateur... Nu moet ik zeggen dat ik met een aantal dingen aan de motor aan te pakken al van een ongeveer onrijdbaar hok naar een redelijk werkbare auto ben gegaan, maar er blijft wat niet helemaal lekker gaan in de carburateur. Ik heb namelijk niet echt vermogen meer als ik meer dan +/- 50 of 60 procent gas geef. De enige manier om dan iets uit 'm te krijgen is door de choke dicht te trekken. En dat terwijl-ie al lang op temperatuur is. Hij lijkt te weinig benzine te krijgen. Weet er iemand wellicht wat ik zou kunnen proberen voordat ik heel dat ding uit elkaar ga halen ter revisie (al staat dat wel op de planning)? het VV-systeem werkt nog, de vlotter ook nog. Veel verder kun je niet kijken met de inspectieplaat eraf helaas.

René


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Lichtelijke carburateur-problemen (1.3 OHV Variable Vent
BerichtGeplaatst: wo jun 09, 2021 13:11 
Offline
Junior moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 09, 2017 3:44
Berichten: 2187
Heb je al geprobeert m wat rijker te zetten?
is een inbus of platkop onder aan de carburateur vlak bij de gashendel.
indraaien is armer, uitdraaien is rijker.
helemaal indraaien en 3 volle slagen los halen is de fabrieksafstelling.

_________________
1980 Escort mk2 2.0 GL
1982 Escort mk3 1600i
1985 Escort mk3 1.6 L
1986 Escort mk4 XR3i MFI
1990 Escort mk4 RS Turbo


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Lichtelijke carburateur-problemen (1.3 OHV Variable Vent
BerichtGeplaatst: vr jun 11, 2021 13:42 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo apr 18, 2012 9:44
Berichten: 3002
Woonplaats: Stolwijk
Is dat ook zo bij Weber? Ik dacht 2,5 namelijk.

_________________
Focus 2.0 2003
RS1600i replica


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Lichtelijke carburateur-problemen (1.3 OHV Variable Vent
BerichtGeplaatst: vr jun 11, 2021 13:53 
Offline
Junior moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 09, 2017 3:44
Berichten: 2187
't scheelt n beetje per merk geloof ik.
voor de VV houd ik altijd 3 slagen aan, heeft altijd goed gewerkt.
Op de webers pak ik dat ook als beginpunt.

Maargoed, ik stel ze altijd nog n beetje bij aan hoe ie oppakt en bij stationair uit de uitlaat ruikt/klinkt.
tuning op gevoel, meestal prima resultaat mee.

_________________
1980 Escort mk2 2.0 GL
1982 Escort mk3 1600i
1985 Escort mk3 1.6 L
1986 Escort mk4 XR3i MFI
1990 Escort mk4 RS Turbo


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Lichtelijke carburateur-problemen (1.3 OHV Variable Vent
BerichtGeplaatst: vr jun 11, 2021 21:53 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: za mei 29, 2021 20:13
Berichten: 11
NielsV schreef:
Is dat ook zo bij Weber? Ik dacht 2,5 namelijk.

Ik heb geen weber he, ‘t wordt officieel in de handleiding als een Ford VV neergezet maar ‘t ding is eigenlijk van Motorcraft. Met die groene Venturi-schuif.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Lichtelijke carburateur-problemen (1.3 OHV Variable Vent
BerichtGeplaatst: vr jun 11, 2021 23:33 
Offline
Junior moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 09, 2017 3:44
Berichten: 2187
Motorcraft is dan ook gewoon Ford's eigen merk ;)

_________________
1980 Escort mk2 2.0 GL
1982 Escort mk3 1600i
1985 Escort mk3 1.6 L
1986 Escort mk4 XR3i MFI
1990 Escort mk4 RS Turbo


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Lichtelijke carburateur-problemen (1.3 OHV Variable Vent
BerichtGeplaatst: za jun 12, 2021 15:20 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: za mei 29, 2021 20:13
Berichten: 11
Ah ja dat klinkt logisch haha
Nou goed. Stelschroef stond twee slagen naar buiten, heb hem eens op 3 1/5 gezet en dat loopt toch al stukken beter. Al blijft-ie soms stotteren. Lijkt alsof er niet genoeg benzine in de vlotterkamer komt of zoiets… Vlotter lijkt het wel nog te doen, benzinepomp heeft volgens mij binnen twee minuten heel de tank leeg, die gaf een goeie stroom benzine uit de slang.
En als-ie dan stottert is het opentrekken van de choke nog steeds wel de ‘oplossing’. Af en toe wil een keer gas loslaten en opnieuw gas geven ook wel helpen


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Lichtelijke carburateur-problemen (1.3 OHV Variable Vent
BerichtGeplaatst: za jun 12, 2021 21:17 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 03, 2009 15:15
Berichten: 4065
Woonplaats: zuidbroek
Draai de stelschroef er eens helemaal uit en kijk eens of hij niet beschadigd is,daarmee bedoel ik,dat ie nog mooi conisch toeloop,wordt nog wel eens te ver omgedraaid en dan beschadigd de punt


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling