Ford Escort Club Nederland
http://ford-escortclub.nl/forum/:80/

Lichtelijke carburateur-problemen (1.3 OHV Variable Venturi)
http://ford-escortclub.nl/forum/:80/viewtopic.php?f=12&t=13439
Pagina 1 van 1

Auteur:  CalculatorOperator [ wo jun 09, 2021 11:29 ]
Berichttitel:  Lichtelijke carburateur-problemen (1.3 OHV Variable Venturi)

Goedemiddag,

Mijn Escort MK4 heeft een 1.3 OVH-motor met zo'n vreselijke Ford VV carburateur... Nu moet ik zeggen dat ik met een aantal dingen aan de motor aan te pakken al van een ongeveer onrijdbaar hok naar een redelijk werkbare auto ben gegaan, maar er blijft wat niet helemaal lekker gaan in de carburateur. Ik heb namelijk niet echt vermogen meer als ik meer dan +/- 50 of 60 procent gas geef. De enige manier om dan iets uit 'm te krijgen is door de choke dicht te trekken. En dat terwijl-ie al lang op temperatuur is. Hij lijkt te weinig benzine te krijgen. Weet er iemand wellicht wat ik zou kunnen proberen voordat ik heel dat ding uit elkaar ga halen ter revisie (al staat dat wel op de planning)? het VV-systeem werkt nog, de vlotter ook nog. Veel verder kun je niet kijken met de inspectieplaat eraf helaas.

René

Auteur:  Lynxified [ wo jun 09, 2021 13:11 ]
Berichttitel:  Re: Lichtelijke carburateur-problemen (1.3 OHV Variable Vent

Heb je al geprobeert m wat rijker te zetten?
is een inbus of platkop onder aan de carburateur vlak bij de gashendel.
indraaien is armer, uitdraaien is rijker.
helemaal indraaien en 3 volle slagen los halen is de fabrieksafstelling.

Auteur:  NielsV [ vr jun 11, 2021 13:42 ]
Berichttitel:  Re: Lichtelijke carburateur-problemen (1.3 OHV Variable Vent

Is dat ook zo bij Weber? Ik dacht 2,5 namelijk.

Auteur:  Lynxified [ vr jun 11, 2021 13:53 ]
Berichttitel:  Re: Lichtelijke carburateur-problemen (1.3 OHV Variable Vent

't scheelt n beetje per merk geloof ik.
voor de VV houd ik altijd 3 slagen aan, heeft altijd goed gewerkt.
Op de webers pak ik dat ook als beginpunt.

Maargoed, ik stel ze altijd nog n beetje bij aan hoe ie oppakt en bij stationair uit de uitlaat ruikt/klinkt.
tuning op gevoel, meestal prima resultaat mee.

Auteur:  CalculatorOperator [ vr jun 11, 2021 21:53 ]
Berichttitel:  Re: Lichtelijke carburateur-problemen (1.3 OHV Variable Vent

NielsV schreef:
Is dat ook zo bij Weber? Ik dacht 2,5 namelijk.

Ik heb geen weber he, ‘t wordt officieel in de handleiding als een Ford VV neergezet maar ‘t ding is eigenlijk van Motorcraft. Met die groene Venturi-schuif.

Auteur:  Lynxified [ vr jun 11, 2021 23:33 ]
Berichttitel:  Re: Lichtelijke carburateur-problemen (1.3 OHV Variable Vent

Motorcraft is dan ook gewoon Ford's eigen merk ;)

Auteur:  CalculatorOperator [ za jun 12, 2021 15:20 ]
Berichttitel:  Re: Lichtelijke carburateur-problemen (1.3 OHV Variable Vent

Ah ja dat klinkt logisch haha
Nou goed. Stelschroef stond twee slagen naar buiten, heb hem eens op 3 1/5 gezet en dat loopt toch al stukken beter. Al blijft-ie soms stotteren. Lijkt alsof er niet genoeg benzine in de vlotterkamer komt of zoiets… Vlotter lijkt het wel nog te doen, benzinepomp heeft volgens mij binnen twee minuten heel de tank leeg, die gaf een goeie stroom benzine uit de slang.
En als-ie dan stottert is het opentrekken van de choke nog steeds wel de ‘oplossing’. Af en toe wil een keer gas loslaten en opnieuw gas geven ook wel helpen

Auteur:  jelte [ za jun 12, 2021 21:17 ]
Berichttitel:  Re: Lichtelijke carburateur-problemen (1.3 OHV Variable Vent

Draai de stelschroef er eens helemaal uit en kijk eens of hij niet beschadigd is,daarmee bedoel ik,dat ie nog mooi conisch toeloop,wordt nog wel eens te ver omgedraaid en dan beschadigd de punt

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/