Ik heb een 1.6 automaat omgebouwd naar een normale 5bak. Heb ook een 1.1 4bak naar xr3i omgezet. momenteel bezig met een RS turbo ombouw van een 1.4 cl.
Heb veel van de bijbehorende info in die threads staan.
verder; bijna alles is bolt-on bij een escort. zolang je alle delen hebt is 't allemaal pas te maken. de korte samenvatting zoals jij m nodig gaat hebben is denk ik t volgende:
Demontage: Dashboard, achterste deurkaart, en achterbakbekleding verwijderen. Oude draadboom verwijderen (trek n draad wanneer je het lampje uit het plafond terugtrekt, bedank me later) Oude automaatpedalenset verwijderen Koelsysteem uitbouwen Motor uitbouwen (inc. bak, motorsteun en aandrijfassen)
Assemblage: Pedalenset met koppeling installeren (kabel moet door gat heen waar nu een dopje in zit) Monteren XR3i motor inc. steunen en crossmember. Koelsysteem terug aansluiten Draadboom terug, goed letten op aardepunten! Dash/interieur terugbouwen.
Is versimpeld natuurlijk, maar geeft je gedeeltelijke stappen om het in op te delen, en het overzichtelijk te houden.
De volgende onderdelen zijn in mijn ervaring zowieso anders: Aandrijfassen, radiator, motorsteun, draadboom, pedalenset, gaskabel, voorveren, uitlaat, brandstof tank en slangen, ontsteking. Ook: De vloer bij het schakelmechanisme is anders. zul je in moeten boren/slijpen om een schakelmechanisme passend te maken. Dat doe je het makkelijkste nadat je de motor en bak passend hebt.
Er zit mogelijk verschil in: (ik heb een mk3 automaat omgebouwd, geen mk4) Baksteunen, anti-rollbar bracket lv, gaspedaal, achterremmen.
_________________ 1980 Escort mk2 2.0 GL 1982 Escort mk3 1600i 1985 Escort mk3 1.6 L 1986 Escort mk4 XR3i MFI 1990 Escort mk4 RS Turbo
|