Lynxified schreef:
De Escorts hebben alleen OBD I gehad, ODB II kwam pas later tot stand.
De meeste van Ford's 4 cilinder motors gebruikten in ieder geval tot en met de Zetec dezelfde bakpatronen.
Het makkelijkste om een motorswap te doen is een complete donorauto te kopen en alles direct om te bouwen.
Wat voor vermogen hoop je te maken in jouw auto, en hoe complex wil je 't maken?
Dankjewel voor de info!
Ik zoek een beetje iets vlots. ik zie dat de rs2000 150 pk's heeft en 190nm koppel echter zie ik dan ook weer dat hier
verschillende versies zijn. voor mk2/mk6/rs2000 4x4. Wanneer ik op foto's kijk zie je amper verschil aan het kleppendeksel en
aan motorcodes word niet gedaan bij ford?
niet om over honda's te beginnen echter daarbij kan ik heel gemakkelijk een motorcode vinden. de obd en een bedradingsschema.
Als ik een rs2000 uit een mk6 zou besluiten erin te zetten. past deze dan direct op de interieurboom van een mk5b/mk6 escort cabrio?
als dit het geval is dan zou de swap vrij makkelijk zijn.
motor/bak/assen/schakelstangen/zekeringsdoos/motorboom/ecu. of zie ik dit verkeerd?