doubleD schreef:
Nee het systeem zit voor de slang dus die vervuiling komt daar eigenlijk niet.
Eigenlijk dacht ik dat die luchtslang er voor zorgde dat de luchttoevoer naar het K-Jetronic systeem schoon bleef.
Maar ik moet er eerlijk bij zeggen dat gezien de complexiteit en de techniek ik nooit aan deze motor heb gesleuteld.
doubleD schreef:
Dat hij helemaal niet wilde starten koud, wilde hij niet aanslaan of niet blijven lopen. Ik zou verwachten dat hij dan op zijn minst op de koudestart injector een teken van leven zou geven. Als die dat niet gedaan heeft zou ik brandstof toevoer of druk verdenken.
In maart wilde hij helemaal niet meer starten en zijn de verdeler, de ontsteking en de bougies vervangen. Of toen de luchtslang ook lek was en gedicht is met tape door de garage dit durf ik niet te zeggen. Daarna liep hij wel beter en startte hij weer normaal maar begon de motor wat later weer onregelmatig lopen.
Juist omdat de motor zich zo wispelturig gedraagt, want alle symptomen die jij opnoemt deden zich voor. Daardoor is het best wel moeilijk om de oorzaak te achterhalen, ook voor de garage. Arbeidsloon is niet zo goedkoop en onderdelen vervangen ook niet zeker als je een aantal te gelijk vervangt al is het maar preventief. Het is het mij wel waard maar wat als het probleem hiermee niet opgelost is?
Deze maand zat er weer een lek in de luchtslang en toen dit zich voordeed was er helemaal niet meer mee te rijden (logisch). Die luchtslang is inmiddels vervangen dankzij Dennis. Vandaag bewust de snelweg vermeden en op de heenweg geen problemen gehad maar op de terugweg na zo'n 10km liep de motor eventjes onregelmatig (regen), en na een 1 km liep de motor weer normaal.
doubleD schreef:
Ik zou beginnen met het brandstof relais na te kijken of soldering problemen. Daarna de bedrading naar de pomp controleren en doormeten en als laatste toch een brandstof filter vervangen en eventueel brandstof druk meten.
Dit zijn inderdaad de eerste onderdelen waarnaar ik moet kijken of moet vervangen en de lambdasonde moet ik ook vervangen, en meten is weten.
Ik denk ook dat het probleem in de brandstof toevoer zit. Eerder accelereerde eens flink door met hoge toeren en boven de 110 hield de motor opeens in.
Ik moet eerst maar eens gaan uitzoeken of ik dit zelf in een doe het zelf garage kan doen, er is er één in Purmerend die een redelijke prijs vraagt.
Als ik het goed heb zit de brandstoffilter bij een Cabrio (1989) achter bij de tank. Heb ik daar nog speciaal gereedschap voor nodig?
Ter info: toch ga ik a.s. vrijdag lijken naar een Ford Escort GIA met weinig kilometers want ik wil wel over een betrouwbare auto beschikken.
Inmiddels genoeg woorden gebruikt en nu maar eens aan het werk.