Ford Escort Club Nederland

Door Ford Escort liefhebbers. Voor Ford Escort liefhebbers.
Het is nu za apr 27, 2024 10:38

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Aansluiting Turbo + Actuator
BerichtGeplaatst: za maart 27, 2010 19:39 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 01, 2009 21:20
Berichten: 3901
Woonplaats: Baronie van Breda
Bij een S2 RS Turbo, heb je op het slakkenhuis, en op de actuator een aansluiting voor een slangetje (vacuum?).

Kan iemand mij vertellen waar deze precies naartoe moeten ?

Gr. Davey

_________________
Ford Taunus TC1 1600L Coupé 1973
Ford Granada Mk3 Sedan 2.3 V6 L 1983
Ford Escort 1.3 C 1986
Ford Escort Mk4 1.4 CL Bravo 1988 "Brownie"
Puch MV50 1974
Harley Davidson Cagiva SST350 1979


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Aansluiting Turbo + Actuator
BerichtGeplaatst: za maart 27, 2010 20:51 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo mei 03, 2009 14:55
Berichten: 1808
Woonplaats: provincie Utrecht
Volgens mij naar het inlaatspruitstuk.

_________________
Only Love Beats Ford


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Aansluiting Turbo + Actuator
BerichtGeplaatst: za maart 27, 2010 21:43 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jan 02, 2009 18:45
Berichten: 892
Woonplaats: almelo
fout bert.

die gaan naar je amal valve ;)

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Aansluiting Turbo + Actuator
BerichtGeplaatst: zo maart 28, 2010 13:53 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo mei 03, 2009 14:55
Berichten: 1808
Woonplaats: provincie Utrecht
oeps. Moet ik me toch maar eens gaan verdiepen in de werking van benzine turbomotoren.

_________________
Only Love Beats Ford


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Aansluiting Turbo + Actuator
BerichtGeplaatst: zo maart 28, 2010 16:14 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 01, 2009 14:05
Berichten: 4629
indien de ECU de turbo druk wilt regelen dan zit er een dergelijk iets als de amal valve tussen.... heb je een ecu die dat niet doet dan is zit er een slangtje van de actuator vaak tot vlak voor of na de gasklep. liggend er aan maar net welk effect je wilt hebben. maar beste voor snelheid van de turbo te bewaren is na de gasklep....

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Aansluiting Turbo + Actuator
BerichtGeplaatst: zo maart 28, 2010 21:26 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 01, 2009 21:20
Berichten: 3901
Woonplaats: Baronie van Breda
Inmiddels opgelost, heb nu een Bleedvalve ertussen, waar normaal de Amal Valve zit. Binnenkort van Herman een Amal, dan kan die ff ertussen, eerst maar eens origineel houden alles 8-)

_________________
Ford Taunus TC1 1600L Coupé 1973
Ford Granada Mk3 Sedan 2.3 V6 L 1983
Ford Escort 1.3 C 1986
Ford Escort Mk4 1.4 CL Bravo 1988 "Brownie"
Puch MV50 1974
Harley Davidson Cagiva SST350 1979


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 37 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling