Ford Escort Club Nederland

Door Ford Escort liefhebbers. Voor Ford Escort liefhebbers.
Het is nu za apr 27, 2024 9:21

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Uitlaat keuze.
BerichtGeplaatst: vr apr 09, 2010 18:21 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo feb 10, 2010 19:06
Berichten: 95
Woonplaats: Ugchelen
hoi mensen,

ik ben een beetje aan t neuzen voor een einddemper, omdat ik een ietsje ;) meer geluid wil hebben.
dat zal met een 1.8 zetec 115pk vast wel moeten lukken.
nou vraag ik me af wat slim is om een goedkope einddemper te kopen of een dure.
nou is dus eigenlijk de vraag: welk materiaal moet de uitlaat van gemaakt zijn voor een lange duurzaamheid.
RVS, Carbon etc.
ik wil namelijk geen honderden euro's uitgeven voor een beetje geluid. zonde voor zo'n oude auto vind ik.

tips?
(alvast bedankt)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Uitlaat keuze.
BerichtGeplaatst: vr apr 09, 2010 20:30 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo mei 03, 2009 14:55
Berichten: 1808
Woonplaats: provincie Utrecht
Wil je echt geluid (herrie) uit je uitlaat hebben dan moet je gaan voor een universele japstyle gaan met zo'n uitneembare db-killer. Je moet dan wel zelf de demper pas maken en verlassen.

Wil je een kant en klaar uitlaat hebben dan maakt het qua merk niet veel uit, ze maken allemaal ongeveer even veel extra geluid. Is wel een wat beschaafder geluidje dan. Voor iets meer geluid kan je dan nog kiezen om je middendemper er tussenuit te (laten) halen.

_________________
Only Love Beats Ford


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Uitlaat keuze.
BerichtGeplaatst: za apr 10, 2010 0:37 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 26, 2009 13:20
Berichten: 4269
Woonplaats: Heerde
Ik heb een Magnum Supersprint

Remus of ?Wolfrace? zijn ook mooie dempers!!

_________________
Mijn mooie RS2000 racemonster! Wat is dat genieten, wat een power :mrgreen:

Afbeelding

Klik HIER voor mijn ex-project:Ford Escort 1.8l 115PK


Laatst bijgewerkt door EilanderN op zo apr 11, 2010 17:09, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Uitlaat keuze.
BerichtGeplaatst: za apr 10, 2010 8:32 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jan 17, 2010 22:40
Berichten: 3807
Woonplaats: Schaijk NB
deze site had ik van de week via marktplaats gevonden,
zouden deze goed genoeg zijn ? (ik koop m anders ook hier zitten mooie stukjes tussen)

http://www.maxicartuning.nl/maxicartuni ... 13&lang=nl

_________________
ford , a car like no other
ford escort wagon 1.8 (geschorst)
ford mondeo wagon mk3 2.0 tdci duratorq powah !


Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Uitlaat keuze.
BerichtGeplaatst: za apr 10, 2010 10:34 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo feb 10, 2010 19:06
Berichten: 95
Woonplaats: Ugchelen
inderdaad die zien er goed uit voor weinig.

maar wat te doen: RVS of Staal>? rvs lijkt me beter ivm regen enzo


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Uitlaat keuze.
BerichtGeplaatst: za apr 10, 2010 10:46 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jan 17, 2010 22:40
Berichten: 3807
Woonplaats: Schaijk NB
RVS voor die prijs klopt al niet, en RVS is staal, maar dat begrijp je vast wel.
Alleen het RVS wat daar bedoeld wordt is waarschijnlijk RWS ,m.a.w. roest werend staal.
Ze zullen zeker wel een jaartje of 5 mee gaan als je ze goed schoon houd, maar roest vrij
denk t niet.

_________________
ford , a car like no other
ford escort wagon 1.8 (geschorst)
ford mondeo wagon mk3 2.0 tdci duratorq powah !


Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Uitlaat keuze.
BerichtGeplaatst: za apr 10, 2010 13:31 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo feb 10, 2010 19:06
Berichten: 95
Woonplaats: Ugchelen
wat ik weet van rvs:
ik weet dat er bepaalde gradaties zijn in rvs. 304/316/316i/316ti
de 304 het prul rvs naar 316ti naar de hoogwaardige met titanium verstevigde dure spul zeg maar.

en staal heeft natuurlijk ook dat soort gradaties. vandaar ook de vraag wat t verstandigst is.
rvs heeft bijvoorbeeld de neiging om te roesten als het in contact komt met staal of koper e.d. ook water kan roest sporen veroorzaken.
als ik zo naar de stalen dempers kijk dan zit er een coating over (dat zwarte spul)
soms is dat genoeg om een tijdje mee te gaan, maar de vraag is of die dat ongeveer 50 tot 100000 km nog kan volhouden.
klopt dit ongeveer?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Uitlaat keuze.
BerichtGeplaatst: zo apr 11, 2010 1:10 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 01, 2009 14:05
Berichten: 4629
RVS staat ten eerste niet voor roest VRIJ staal maar voor roest VAST staal... ALLE RVS kan roesten..... de diverse legeringen zorgen er echter voor dat ze meer of minder toepasselijk zijn voor het beoogde doeleinde.... 316TI is bijna niet te verwerken en ook nog eens erg moeilijk te lassen.... dus stukken duurder....

de RVS wat ze bij die maxituning gebruiken is niet roest vast staal maar staat voor Roest Verschrikkelijk Snel

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Uitlaat keuze.
BerichtGeplaatst: zo apr 11, 2010 16:07 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jan 17, 2010 22:40
Berichten: 3807
Woonplaats: Schaijk NB
shit, hebbie ervaring mee tomas ?

_________________
ford , a car like no other
ford escort wagon 1.8 (geschorst)
ford mondeo wagon mk3 2.0 tdci duratorq powah !


Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Uitlaat keuze.
BerichtGeplaatst: zo apr 11, 2010 16:40 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 01, 2009 14:05
Berichten: 4629
ikzelf niet want ik bouw altijd mijn eigen uitlaten... echter vaker gezien bij maten die dan zo'n goedkoop einddempertje halen en dan na 2 a 3 maanden komen van dit of dat is los gekomen.. dan ga je kijken en is een beugeltje er al af geroest ofzo.... en de roestvoerming op de pijp zelf is dan ook al vrij ver....

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Uitlaat keuze.
BerichtGeplaatst: zo apr 11, 2010 19:52 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jan 31, 2010 21:26
Berichten: 2015
Jij bouwt je eigen uitlaat? Vertel ;)

Ben ik toch wel nieuwsgierig, zou je dat ook voor ons kunnen/willen doen en wat zou dat ong. gaan kosten?

_________________
Ford Fiesta Ultimate 37/250
Ford Escort Mk3 1984
Ex- Ford Escort F1 43/500


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Uitlaat keuze.
BerichtGeplaatst: zo apr 11, 2010 19:57 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 01, 2009 14:05
Berichten: 4629
ik bouw het uit losse delen... dus een bepaalde demper en dan kies ik daar een eindstuk voor en maak de ophanging zoals gewenst wordt t.a.v. de maten van het eindstuk/bumper keuze...

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Uitlaat keuze.
BerichtGeplaatst: wo apr 14, 2010 19:38 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo feb 10, 2010 19:06
Berichten: 95
Woonplaats: Ugchelen
zijn die sport dempers van de formule1 editions niet 1 op 1 te monteren?
die klinken toch ook wel lekker?


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 51 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling