Ford Escort Club Nederland

Door Ford Escort liefhebbers. Voor Ford Escort liefhebbers.
Het is nu za apr 27, 2024 7:29

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: XR3I demper op RS-turbo
BerichtGeplaatst: wo sep 01, 2010 18:48 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do apr 08, 2010 10:51
Berichten: 36
hallo,

De einddemper van mijn Rs-turbo is rot. het betreft een orriginele demper.
nu heb ik nog een sebering demper van een xr3i liggen.

deze verschilt in diameter maar dit kan opgelost worden door een verloopstuk.

Echter twijfel ik of dit wel een goed idee is. veranderd dit niet de tegendruk van de turbo?
en is dit dus nadelig voor de turbo.

Grt, Michael


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: XR3I demper op RS-turbo
BerichtGeplaatst: wo sep 01, 2010 21:06 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 01, 2009 22:51
Berichten: 2474
Woonplaats: Stadskanaal
Het past natuurlijk wel, maar zoals je zelf ook zegt, je diameter is kleiner dus je hebt meer tegendruk..
Misschien merk je er weinig van, maar je kan met een turbo auto beter tegendruk verminderen dan het te gaan maken. ;)

Ik weet nog wel iemand die een compleet nieuwe uitlaat heeft liggen voor een rst. (origineel)

_________________
ALS IK LATER GROOT BEN, WIL IK OOK EEN FORD WORDEN!!
Afbeelding

1990 MK4 1.6 RS Turbo 194PK ---> wordt 2.0turbo ZVH
2000 MK1 FOCUS 2.0 136PK


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: XR3I demper op RS-turbo
BerichtGeplaatst: do sep 02, 2010 20:02 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 01, 2009 14:05
Berichten: 4629
gewoon er op knallen.... ik weet iemand met een golf VR6 turbo die trok er 400 pk uit en had i.v.m. het typeplaatje met 1.4 CL achterop zo'n einddemper van dat model behouden..... en ja 400 gemeten op rollenbank!

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: XR3I demper op RS-turbo
BerichtGeplaatst: vr sep 03, 2010 10:01 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do apr 08, 2010 10:51
Berichten: 36
Misterescort schreef:
Het past natuurlijk wel, maar zoals je zelf ook zegt, je diameter is kleiner dus je hebt meer tegendruk..
Misschien merk je er weinig van, maar je kan met een turbo auto beter tegendruk verminderen dan het te gaan maken. ;)

Ik weet nog wel iemand die een compleet nieuwe uitlaat heeft liggen voor een rst. (origineel)


Ik heb gister de sebering nog eens nagemeten en deze past er zonder aanpassingen op, echter loop deze smal toe van 62mm naar 50 ongeveer, dus dit lijkt mij niet verstandig.

Wat wil die persoon hebben voor die uitlaat? en waar aftehalen eventueel?

Michael


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: XR3I demper op RS-turbo
BerichtGeplaatst: vr sep 03, 2010 17:27 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 01, 2009 22:51
Berichten: 2474
Woonplaats: Stadskanaal
Ik zal hem eens even vragen als ik hem weer spreek, dan krijg je wel een PB. ;)

_________________
ALS IK LATER GROOT BEN, WIL IK OOK EEN FORD WORDEN!!
Afbeelding

1990 MK4 1.6 RS Turbo 194PK ---> wordt 2.0turbo ZVH
2000 MK1 FOCUS 2.0 136PK


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: XR3I demper op RS-turbo
BerichtGeplaatst: vr sep 03, 2010 18:05 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do apr 08, 2010 10:51
Berichten: 36
Misterescort schreef:
Ik zal hem eens even vragen als ik hem weer spreek, dan krijg je wel een PB. ;)


thnx ;)


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 34 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling