hahaha, zonder lmm gereden?? (A) dat kan natuurlijk ook, maar geen idee of hij dan beroerder gaan lopen of niet.
Stekkertje eraf trekken zou voldoende moeten zijn.
Ik had hetzelfde probleem in het begin. In het kort:
Had auto gekocht: temperatuurmeter ging niet naar het midden (werd dus niet warm) en bij vol gas boven de 3000 toeren begon hij te stotteren. Ik ff rondgevraagd, temperatuursensor waarschijnlijk kapot of de thermostaat. Ik eventjes aan die twee slangen gevoeld, bleek het thermostaat te zijn. (heb je binnen een uur vervangen, je moet wel ff koelvloeistof aflaten en daarna weer bijvullen)
Het stotteren kon toen zijn: bougies, bobine, lmm en stationairregelklep/stappenmotor.
Bougies vervangen, geen verschil
Bobine, ben ik nooit aan gekomen.
Lmm op de sloop gehaald, geplaatst, probleem nog veel erger!
Toen eens rondgevraagd, bleek niek Lmm en stappenmotor te hebben liggen voor een 1.6. Ik deze gekocht en tegelijk gemonteerd. Achteraf kan ik met zekerheid zeggen dat het aan de lmm heeft gelegen. Deze zorgt ervoor (afhankelijk hoe gaar hij is) dat hij bij een bepaald aantal toeren bij vol gas begint te stotteren.
De stappenmotor heeft als probleem dat het toerental inkakt zodra je de koppeling intrapt, of in toeren blijft hangen. Deze kun je vaak nog zelf schoonmaken. De luchtmassameter zou ik eventjes kijken of iemand nog een goede heeft liggen. Nieuw heb ik prijs opgevraagd, waren nieuw binnen europa niet meer op voorraad bij Ford, en kostte rond de 140 euro.