Ford Escort Club Nederland

Door Ford Escort liefhebbers. Voor Ford Escort liefhebbers.
Het is nu zo apr 28, 2024 21:46

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: van allerlei problemen onder de kap
BerichtGeplaatst: zo feb 13, 2011 12:04 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: di nov 30, 2010 21:10
Berichten: 8
Beste mensen van de ford escort club,
een tijdje geleden heb ik van jullie forum gebruik gemaakt en kwam daar erg goed mee uit de voeten. Het ging toen om een ford courier (die een fiesta model bleek te zijn). Nu ben ik op jullie forum sneller en beter geholpen als op het andere forum, en wou nog een keer iets aan jullie vragen.
En misschien moet ik dan eerst beginnen met de volgende vraag voor dat ik jullie te ver laat nadenken en we er weer achter komen dat ik het over een verkeerd model heb.
Is de motor van een ford fiesta courier diesel 1996 te vergelijken met die van een escort?

Mijn vriendin staat hier nu in manchester en de auto lijkt het te hebben begeven; waarschijnlijk heeft ze een deel van haar reis afgelegd zonder koelvloeistof.. nu ik hier ben en er eens heen gekeken heb lijkt het erop dat deze uit de zijkant van de motor loopt bij de distributie-riem. Om preciezer te zijn bij het grootste "tandwiel" (weet niet of je dat zo zegt). Het lijkt er ook op als of er een afstand is ontstaan tussen motor en aandrijfwiel, maar het zou ook goed kunnen zijn dat dit zo hoort. Iemand enig idee waar ik het moet zoeken? als er nieuwe vloeistof in wordt gegooit, loopt het er meteen aan de zijkant weer uit.
Daarnaast maakt de startmotor een geluid als of er een kilometer verder op iemand met een machinegeweer aan de gang is.
En het aller domste; de politie heeft haar afgesleept aan de voorbumper.... gevolg; ventilator ligt er helemaal af (doet het gelukkig wel nog), radiator er af gevallen (ziet er nog redelijk uit), maar de ijzeren balk die de radiator en ventilator draagt ligt er onder uit... (als ik een las apparaat vind is dit wel op te lossen );
ik ga er echter niet aan beginnen als het iets in de motor blijkt te zijn; vanwege die koelvloeistof.
Waar kan koelvloeistof weg lopen via het distributie-deel?
probeer nog foto's te maken en deze online te zetten.
hoop jullie kunnen mij helpen!
vriendelijke groet,
jeroen


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: van allerlei problemen onder de kap
BerichtGeplaatst: zo feb 13, 2011 12:44 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 06, 2010 18:45
Berichten: 253
Woonplaats: Apeldoorn
Heej,

Ik denk dat de waterpomp lek is die zit namenlijk aan de distributie kant.

Gr.
Robin


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: van allerlei problemen onder de kap
BerichtGeplaatst: zo feb 13, 2011 12:46 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo mei 03, 2009 14:55
Berichten: 1808
Woonplaats: provincie Utrecht
De koelvloeistof komt dan waarschijnlijk via je waterpomp eruit. Meeste fordmotoren hebben een wateropomp via de multieriem maar er zijn ook een aantal die het via de distributieriem hebben. Zal bij jou het geval zijn. Gelijk ook distributieriem en spanrollen (laten) vervangen.

Ik zou de politie aansprakelijk stellen voor de schade die ze hebben veroorzaakt. Zal niet gemakkelijk gaan omdat het in het buitenland is, maar proberen is het altijd waard.

De radiateurbalk zit met 4 M8 boutjes vast geschroeft op de chassisbalk, kijk eerst even of deze nog wel goed zijn en of waar het gescheurd/los zit voor je gaat lassen.

Let wel op met de radiateur dat ie ook niet lek is. Beetje krom maakt niet uit.

Het gevalletje startmotor klinkt mij alsof de accu gewoon leeg is. Slaat de motor wel aan of knipperen de lampjes op het dashboard ook als je probeert te starten?
Probeer het eens met startkabels.

Succes ermee.

_________________
Only Love Beats Ford


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: van allerlei problemen onder de kap
BerichtGeplaatst: zo feb 13, 2011 15:05 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: vr jan 02, 2009 13:23
Berichten: 3585
is je waterpomp idd
als ze er telang mee door gereden is kan het zijn dat koppakking er nu uitligt en daarom zo moeilijk start
zet contact aan dan moeten lampjes op dashbord gaan branden
als je lampjes uitgaan als je probeert te starten en je hoort ratelen kan het zijn dat het aan je accu ligt (dus leeg of neit voldoende power)
blijven je lampjes wel branden beetje zwakker maar wel duidelijk is het je startmotor of de motor zelf

succes

groet michel

_________________
je kunt NIET oud en wijs zijn

als

je NIET jong en wild bent geweest


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: van allerlei problemen onder de kap
BerichtGeplaatst: zo feb 13, 2011 18:49 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: zo maart 14, 2010 23:09
Berichten: 314
De motor zal wel aan gort zijn,als je stilvalt door kvs gebrek dan is de boel gewoon kapot....
Koppakking is dan wel je minste zorg :lol:
Maar hang er idd maar eens een verse accu aan en kijk maar eens hoe hij rond gaat.
Dan post je bevindingen maar eens,heeft weinig nut om dingen te roepen...
Succes ermee!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling