Ford Escort Club Nederland
http://ford-escortclub.nl/forum/:80/

Motorombouw en RDW
http://ford-escortclub.nl/forum/:80/viewtopic.php?f=12&t=3561
Pagina 3 van 3

Auteur:  apix [ za sep 03, 2011 19:24 ]
Berichttitel:  Re: Motorombouw en RDW

dus dan hoeft er niets doorgegeven te worden ?

Auteur:  Arie [ zo sep 04, 2011 0:40 ]
Berichttitel:  Re: Motorombouw en RDW

ik heb begrepen dat als een auto omgebouwd wordt naar een bestaand type, dat officieel geleverd werd, er geen uitgebreide keuring nodig is.
Dus een 2000RS ervan maken mag, maar dan ook met de remmerij van een RS2000.. en dan krijg dus alleen een soort uitgebreide APK.

Als je meer dan 25% (geloof ik) in vermogen omhoog gaat op je originele wagen krijg je zo'n uitgebreide keuring.

als je van 1.8 naar 1.8 gaat zou ik lekker mn mondje dicht houden.. Dat gaat niemand zien. Ik heb al meerdere technische politiecontroles gehad (krijg je als je in een ouwe bak rijdt in Amsterdam ;) ) maar daar kijken ze echt niet naar.
Zorg wel dat je nog ergens een kopietje hebt liggen van het kenteken bewijs waar hij uit komt (bij voorkeur na afmelding dan he ;) ) Kan je altijd aantonen hoe je aan dat blok komt.. mocht je ooit iemand plat rijden.. (brrr :( )
gewoon doen :)

Auteur:  benny1972 [ zo sep 04, 2011 8:45 ]
Berichttitel:  Re: Motorombouw en RDW

als je gewoon de zelfde motorinhoud houdt kan het niets geen kwaad

dan hoef je niet naar de rdw of welke keuring dan ook

en dat de nummers niet meer kloppen so what

meneer auto is 15 jaar oud
er is al twee keer een andere motor in gelepeld

met andere woorden kijken ze daar dus niet naar
zolang je zelfde motor houd

waar ze dus wel naar kijken
is naar de duurdere auto's
laatste golf
bmw tot tien jaar oiud
mercedes
dat soort merken
wordt je dus wel om het kenteken of bon gevraagd vanwege diefstal

maar een frot wordt er niet om gevraagd

Auteur:  Dummy [ ma jun 08, 2015 12:42 ]
Berichttitel:  Re: Motorombouw en RDW

Oké, dus zo'n keuring is een uitgebreide APK zegt men hier. Maar ivm een rotte dorpel is deze auto (nog) niet APK waardig. Zou deze dan wel door de keuring komen?

Auteur:  benny1972 [ ma jun 08, 2015 13:43 ]
Berichttitel:  Re: Motorombouw en RDW

ik zou dan eerst even de dorpel lassen of laten lassen

Auteur:  doubleD [ ma jun 08, 2015 18:26 ]
Berichttitel:  Re: Motorombouw en RDW

Als er verder niks mis is met de ombouw zal die hem er niet op kunnen afwijzen. Maar persoonlijk zou ik zorgen dat die goed is omdat de keurmeester ook een mens is en nette auto positiever zal bekijken dan een vies barrel. mocht je nog wat schoonheid foutjes hebben dan zijn ze eerder genegen om je erop te wijzen dit alsnog te doen ook al heeft die hem al goedgekeurd.

Auteur:  benny1972 [ ma jun 08, 2015 22:14 ]
Berichttitel:  Re: Motorombouw en RDW

precies wat ik bedoel
als ik keurmeester zou zijn van de rdw
en ik zie een rotte dorpel
ga ik naar de rest ook wat beter kijken

maar als de auto opties al klopt dan zou ik nog wel goed kijken
maar niet gaan lopen mierenneuken
en als een dorpel al niet klopt wat zou er verder nog aan zijn

nu is het wel zo dat zeg van een dorpel 30 % doorgerot mag wezen over de hele oppervlakte
maar toch zou ik het lassen of laten lassen
staat zo veel beter bij de rdw

Auteur:  Dummy [ vr jun 12, 2015 11:05 ]
Berichttitel:  Re: Motorombouw en RDW

Oké, bedankt voor het antwoord en het advies!

Auteur:  BenDeGek [ vr jun 12, 2015 12:47 ]
Berichttitel:  Re: Motorombouw en RDW

Ik heb vorig jaar mijn mk7 Van omgebouwd van 70pk diesel naar RS2000 150pk benzine.
Hier bestaat geen typegoedkeuring voor, grootste benzinemotor die in de Van is geleverd is een 1400.
Wel heb ik alles kompleet overgezet van de RS donor, ook de remmen.
Enige commentaar van de RDW was dat de ombouw zeer netjes gedaan was :-)
Kosten waren €56, er zijn geen rijtesten en geluidstesten gedaan.
(moest wel het kenteken van de donor meenemen om aan te tonen waar alles vandaan kwam)

Auteur:  EScortNL [ ma aug 21, 2023 12:54 ]
Berichttitel:  Re: Motorombouw en RDW

Heb dit heel vaak gedaan en verbaast hoe makkelijk het gaat.
Tot en met 1997 is easy,keurmeester kijkt na motorsteunen motor nummer,brandstofleidingen en of alles deugdelijk is bevestigd.
Er word gewogen en co gemeten.
Zelfs als het co te hoog is en de autoheeft nog een apk,is dit geen probleem.

Remmen etc word niet na gekeken,wél na het motornummer en cilinder inhoud.

Na 97 is het verhaal wat duurdermaar niet lastiger als je het gewoon goed en correct doet.

Van 1.4 na 1.8 cvh hield ik me mooi
stil,maar van 1.4 na voor hun exotische namen als xr3i of rs turbo rs 2000 dan zeker omkeuren.
Voor die , bijwijze van, 250euro kan en wil je geen latere shit hebben.

Pagina 3 van 3 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/