Ford Escort Club Nederland

Door Ford Escort liefhebbers. Voor Ford Escort liefhebbers.
Het is nu do maart 28, 2024 16:19

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Ophanging mk3 '82 vs later
BerichtGeplaatst: di mei 15, 2018 19:38 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 03, 2009 15:15
Berichten: 4065
Woonplaats: zuidbroek
zoals ik al eerder had uitgelegt,meet de bovenkant van je veerpoten maar eens van de mk3 en van de mk4,dan weet je genoeg
maar idd,stabilisatorstang en de reactie armen gaan niet samen,tezij je er een rsi subframe onder zet,deze hebben dat namelijk wel
zet het spul maar eens inelkaar zoals jij denkt dat het wel kan,dan zul je er snel genoeg achterkomen wat we bedoelen
goed het is even wat extra werk,maar daar leer je van :like:
zet wel de aandrijfassen en het schakel mechanisme over
het schakel mechanisme zit bij jou mk4 met 4 draadeinden door de bodem van de auto
de mk3 daarin tegen,hangt ie in een beugel met rubbers,is over te zetten,maar dan moet je 4 gaatjes in de mk3 boren
zet daarbij wel eerst de vaste stang vast aan de bak(ivm de afstand),de schakelstang zelf,kan nadien wel


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Ophanging mk3 '82 vs later
BerichtGeplaatst: di mei 15, 2018 20:13 
Offline
Junior moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 09, 2017 3:44
Berichten: 2187
De donor was een mk3 cabrio, het schakelmechanisme dat daar uit kwam ziet er uit zoals deze.
Die zou dan dus zonder boren moeten passen.

De donors aandrijfassen neem ik uiteraard ook mee.
Qua extra werk: als ik dr iets van leer houd ik er in ieder geval iets nuttigs aan over :lol: :roll:

Dat de veerpoten verschillen in afstand geloof ik zo, bedankt voor de info!

_________________
1980 Escort mk2 2.0 GL
1982 Escort mk3 1600i
1985 Escort mk3 1.6 L
1986 Escort mk4 XR3i MFI
1990 Escort mk4 RS Turbo


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Ophanging mk3 '82 vs later
BerichtGeplaatst: di mei 15, 2018 22:08 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 03, 2009 15:15
Berichten: 4065
Woonplaats: zuidbroek
oh ik meende dat de cabrio een mk4 was,klein detailtje
toch zou ik er persoonlijk voor kiezen een nieuwere type schakelmechanisme te nemen
de rubbers zijn al behoorlijk oud en veroorzaken extra speling,wat het schakelen niet ten goede komt
veel werk is het niet,alleen even om denken,dat er schakelmechanismes zijn waar het H patroon in de mechanisme zit en waar de H patroon in de bak zit
neem je beide,is het afstellen moeilijk omdat beide precies overeen moeten komen


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Ophanging mk3 '82 vs later
BerichtGeplaatst: di mei 15, 2018 22:26 
Offline
Junior moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 09, 2017 3:44
Berichten: 2187
30 juni 1987 op t kenteken, maar geimporteerd in 88, en gezien de gekozen datum is t toendertijds een gok geweest, dus te snappen vergissing :)

voor nu houd ik t even bij de onderdelen die van de cabrio kwamen, deels omdat ik t heb liggen, deels budget, en omdat de pook wisselen relatief simpel is, mocht het later een probleem zijn.
wel een goede tip, dank daarvoor!

_________________
1980 Escort mk2 2.0 GL
1982 Escort mk3 1600i
1985 Escort mk3 1.6 L
1986 Escort mk4 XR3i MFI
1990 Escort mk4 RS Turbo


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling