Ford Escort Club Nederland
http://ford-escortclub.nl/forum/:80/

Ophanging mk3 '82 vs later
http://ford-escortclub.nl/forum/:80/viewtopic.php?f=13&t=12136
Pagina 1 van 2

Auteur:  Lynxified [ ma mei 14, 2018 12:27 ]
Berichttitel:  Ophanging mk3 '82 vs later

Ik ben van plan om tijdens het omhangen van het xr3i blok ook de schokdempers en veren mee te nemen, Kan dit zomaar, of zijn de schokdempers/ veren dusdanig anders dat dit niet zomaar kan?
gezien andere topics hier vermoed ik dat het geen probleem is, maar wil t toch even zeker weten. bedoeling is dat de auto zo'n 20 tot 30 mm gaat zakken overigens.

Auteur:  Dummy [ ma mei 14, 2018 14:13 ]
Berichttitel:  Re: Ophanging mk3 '82 vs later

De draagarmen zijn wel anders, als je die omzet krijg je dikke camber. Schokdempers/veren zijn volgensmij wel om te zetten mits je dat bovenste cupje van de oude pakt.

Auteur:  jelte [ ma mei 14, 2018 14:22 ]
Berichttitel:  Re: Ophanging mk3 '82 vs later

niets aan toe te voegen :like:

Auteur:  Lynxified [ ma mei 14, 2018 15:28 ]
Berichttitel:  Re: Ophanging mk3 '82 vs later

duidelijk!
Is de anti-rollbar ook gewoon over te zetten? deze heeft de 1.1 nog niet.

Auteur:  Dummy [ ma mei 14, 2018 16:52 ]
Berichttitel:  Re: Ophanging mk3 '82 vs later

Heeft ie niet?? :shock:

Auteur:  Lynxified [ ma mei 14, 2018 18:06 ]
Berichttitel:  Re: Ophanging mk3 '82 vs later

't ding heeft een soort trekstangen die van de draagarmen naar de baksteun voor lopen & soortgelijke mount aan de andere kant gaan (waar de anti-roll bar normaal omhoog gehouden wordt)
Zal vanavond even n foto maken

Auteur:  Dummy [ ma mei 14, 2018 18:37 ]
Berichttitel:  Re: Ophanging mk3 '82 vs later

Ja graag, ben heel benieuwd!

Auteur:  jelte [ ma mei 14, 2018 20:28 ]
Berichttitel:  Re: Ophanging mk3 '82 vs later

enkele eerste type mk3tjes,hadden in plaats van een stabilisator stang,trekstangen ipv een stabilisatorstang
is gewoon over te zetten of om te bouwen,wat de eigenaar wil

Auteur:  Lynxified [ ma mei 14, 2018 22:49 ]
Berichttitel:  Re: Ophanging mk3 '82 vs later

Niet de duidelijkste foto, maar wel te zien hoe t zit.
Afbeelding
Afbeelding
hierbij is rood de trekstang, groen de voorste bevestiging van de bak, en blauw de aandrijfas (ter verduidelijking)

Maar de ARB past dus gewoon in de gaten van de oude draagarmen, das mooi om te weten.
puur uit intresse, hoeveel camber kan je verwachten met de cabrio draagarmen? :lol:

Auteur:  Dummy [ di mei 15, 2018 2:08 ]
Berichttitel:  Re: Ophanging mk3 '82 vs later

Gaaf, weer wat geleerd!
Lynxified schreef:
puur uit intresse, hoeveel camber kan je verwachten met de cabrio draagarmen? :lol:
Dat je op een gegeven moment 5mm profiel hebt aan de buitenkant van je band en je aan de binnenkant al op het canvas zit, en je daardoor iedere 10.000km nieuwe banden kan leggen. :lol: (kennis uit ervaring)

Auteur:  doubleD [ di mei 15, 2018 5:44 ]
Berichttitel:  Re: Ophanging mk3 '82 vs later

Geld dat ook als je de fusee en veerpoot van de cabrio pakt? Ik kan mij voorstellen dat je niet kan mixen maar als je alles overzet zou die toch weer goed moeten zijn. Of is de montage plek van de draagarm anders?

Auteur:  Dummy [ di mei 15, 2018 10:37 ]
Berichttitel:  Re: Ophanging mk3 '82 vs later

Zo ver ik weet is de afmeting van de draagarm anders, en mijn gedachte was dan altijd dat dat gecompenseerd wordt in de montage van de schokdemper op het chassis, die bobbel met dat gat erin is zichtbaar anders, maar dat kan ik mis hebben.
Ik weet wel dat er 2 types fusee zijn maar ik dacht dat dat alleen met het lager te maken had, maar nu je het zegt is dat ook mogelijk inderdaad...

Auteur:  jelte [ di mei 15, 2018 11:52 ]
Berichttitel:  Re: Ophanging mk3 '82 vs later

verschil zit hem ook in de carosserie,het oude type heeft een afstand hart schokbreker naar hart schokbreker(andere kant dus :idea: )95,5 cm
en het nieuwere type heeft 92 cm
dus dat verklaart ook het een en ander en kan bijdragen,in het maken van de juiste keuze :lol:

Auteur:  Lynxified [ di mei 15, 2018 12:01 ]
Berichttitel:  Re: Ophanging mk3 '82 vs later

Ik zal t allemaal even naast elkaar leggen zodra t allemaal los is, dan zullen we zien hoe en wat. mooi voor future reference enzo

Auteur:  Lynxified [ di mei 15, 2018 18:51 ]
Berichttitel:  Re: Ophanging mk3 '82 vs later

Viel me net op: met de draagarmen van de trekstangen is het niet mogelijk om de anti-rollbar te installeren.
Echter hebben de draagarmen die ik van de cabrio heb getrokken wel een partcode die begint met AB81, Escort 1981 dus. maak ik hier een veilige aanname dat ik deze dus zonder problemen met camber enzo kan gebruiken?

partcodes zijn
81AB-3097-BIF
81AB-3078-BF

Afbeelding

Pagina 1 van 2 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/