Ford Escort Club Nederland
http://ford-escortclub.nl/forum/:80/

Ophanging mk3 '82 vs later
http://ford-escortclub.nl/forum/:80/viewtopic.php?f=13&t=12136
Pagina 2 van 2

Auteur:  jelte [ di mei 15, 2018 19:38 ]
Berichttitel:  Re: Ophanging mk3 '82 vs later

zoals ik al eerder had uitgelegt,meet de bovenkant van je veerpoten maar eens van de mk3 en van de mk4,dan weet je genoeg
maar idd,stabilisatorstang en de reactie armen gaan niet samen,tezij je er een rsi subframe onder zet,deze hebben dat namelijk wel
zet het spul maar eens inelkaar zoals jij denkt dat het wel kan,dan zul je er snel genoeg achterkomen wat we bedoelen
goed het is even wat extra werk,maar daar leer je van :like:
zet wel de aandrijfassen en het schakel mechanisme over
het schakel mechanisme zit bij jou mk4 met 4 draadeinden door de bodem van de auto
de mk3 daarin tegen,hangt ie in een beugel met rubbers,is over te zetten,maar dan moet je 4 gaatjes in de mk3 boren
zet daarbij wel eerst de vaste stang vast aan de bak(ivm de afstand),de schakelstang zelf,kan nadien wel

Auteur:  Lynxified [ di mei 15, 2018 20:13 ]
Berichttitel:  Re: Ophanging mk3 '82 vs later

De donor was een mk3 cabrio, het schakelmechanisme dat daar uit kwam ziet er uit zoals deze.
Die zou dan dus zonder boren moeten passen.

De donors aandrijfassen neem ik uiteraard ook mee.
Qua extra werk: als ik dr iets van leer houd ik er in ieder geval iets nuttigs aan over :lol: :roll:

Dat de veerpoten verschillen in afstand geloof ik zo, bedankt voor de info!

Auteur:  jelte [ di mei 15, 2018 22:08 ]
Berichttitel:  Re: Ophanging mk3 '82 vs later

oh ik meende dat de cabrio een mk4 was,klein detailtje
toch zou ik er persoonlijk voor kiezen een nieuwere type schakelmechanisme te nemen
de rubbers zijn al behoorlijk oud en veroorzaken extra speling,wat het schakelen niet ten goede komt
veel werk is het niet,alleen even om denken,dat er schakelmechanismes zijn waar het H patroon in de mechanisme zit en waar de H patroon in de bak zit
neem je beide,is het afstellen moeilijk omdat beide precies overeen moeten komen

Auteur:  Lynxified [ di mei 15, 2018 22:26 ]
Berichttitel:  Re: Ophanging mk3 '82 vs later

30 juni 1987 op t kenteken, maar geimporteerd in 88, en gezien de gekozen datum is t toendertijds een gok geweest, dus te snappen vergissing :)

voor nu houd ik t even bij de onderdelen die van de cabrio kwamen, deels omdat ik t heb liggen, deels budget, en omdat de pook wisselen relatief simpel is, mocht het later een probleem zijn.
wel een goede tip, dank daarvoor!

Pagina 2 van 2 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/