Ford Escort Club Nederland

Door Ford Escort liefhebbers. Voor Ford Escort liefhebbers.
Het is nu zo apr 28, 2024 19:54

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Verlagen
BerichtGeplaatst: vr jan 22, 2010 1:57 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 19, 2009 21:47
Berichten: 471
Woonplaats: Maastricht
Als ik mijn MK7 Cabrio wil verlagen kan ik dan gewoon kortere veren,
of moet ik ook andere schokbrekers? Of komt er nog meer bij kijken?

Is er een Landelijke bandenspecialist die daar goed(koop) in is?

Of een handige jonge die in omgeving zuid limburg woont die dat voor me wil doen? :D
(tegen betaling natuurlijk)

Hoor het wel

Bvd,

Wil

_________________
MK7 Cabriolet


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Verlagen
BerichtGeplaatst: vr jan 22, 2010 18:00 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 01, 2009 22:51
Berichten: 2474
Woonplaats: Stadskanaal
Ligt er net aan hoeveel je je auto wil verlagen, als je 4cm of minder omlaag gaat, dan kan je je schokdempers houden..
Bij meer dan 6cm moet je ook kortere dempers hebben. ;)

Ik wil het natuurlijk best voor je doen, maar is voor jou een stukkie rijden.. ;) (groningen/drenthe)

_________________
ALS IK LATER GROOT BEN, WIL IK OOK EEN FORD WORDEN!!
Afbeelding

1990 MK4 1.6 RS Turbo 194PK ---> wordt 2.0turbo ZVH
2000 MK1 FOCUS 2.0 136PK


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Verlagen
BerichtGeplaatst: vr jan 22, 2010 19:14 
Offline
Senior moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jan 04, 2009 19:59
Berichten: 7311
Woonplaats: Veluwe
Zoals Bastiaan al zegt, als je niet meer als 4cm verlaagd kun je de orginele schokbrekers houden.
Ga je lager moet je de schokbrekers ook vervangen, je orginele schokbrekers zijn anders snel overleden.

Ik denk dat je met een setje van ongeveer 3 CM je cabrio laag genoeg hebt, anders hobbel je van de zomer ipv cruisen :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Verlagen
BerichtGeplaatst: vr jan 22, 2010 21:50 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 19, 2009 21:47
Berichten: 471
Woonplaats: Maastricht
En als ik groningen op en neer moet zijn ze zoiezo al versleten bij thuiskomst :lol:

Maar 4 cm lijkt me meer dan genoeg met 17 inchers eronder ipv mijn wannabe cossies.
Helemaal op de grond is natuurlijk het mooist maar ook erg onpraktisch. Ik heb binnenkort een financiele meevaller dan kan ik altijd nog andere schokbrekers.

Men broer heeft in het verleden eens een mk3 verlaagd door paar ringen eraf te flexen. Wegligging van een kart. Maja geen aanrader volgens mij. (volgens mij had ie gewoon helemaal geen vering meer gehe) :roll:

Bedankt voor de info!

Will

_________________
MK7 Cabriolet


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Verlagen
BerichtGeplaatst: vr jan 22, 2010 22:49 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo mei 03, 2009 14:55
Berichten: 1808
Woonplaats: provincie Utrecht
Ik zou gewoon gelijk voor veren EN schokbrekers gaan. Deze originele hebben al een tijd meegedraaid en met verlagen gaan ze op een ander gebied werken. Dit komt niet ten goede van de werking van de schokbreker en zal hierdoor sneller kapot gaan.

Als dat zo is moet je weer alles loshalen.


Er een ring afslijpen is een optie maar verander je alleen de hoogte en niet de progressie van de veer. Een verlagingsveer is niet alleen korter maar ook stugger en anders qua veerweg. Je hebt dan ook kans op afkeur bij een APK.

_________________
Only Love Beats Ford


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Verlagen
BerichtGeplaatst: za jan 23, 2010 2:27 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 19, 2009 21:47
Berichten: 471
Woonplaats: Maastricht
Citaat:
Er een ring afslijpen is een optie maar verander je alleen de hoogte en niet de progressie van de veer. Een verlagingsveer is niet alleen korter maar ook stugger en anders qua veerweg. Je hebt dan ook kans op afkeur bij een APK.


I know
Daarom schreef ik ook "geen aanrader volgens mij. Volgens mij had ie gewoon helemaal geen vering meer" Het ging wel maar veilig was het zeker niet.

Zou ik ook nooit doen. zijn ook uren aant slijpen geweest. Taai spul :roll:

_________________
MK7 Cabriolet


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Verlagen
BerichtGeplaatst: zo jan 24, 2010 13:20 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 01, 2009 14:05
Berichten: 4629
t is zeker taai spul maar met een geie flex en goeie schijfes ben je per veer maximaal 10 seconden aan t flexen hoor...

en idd niet veilig en niet goedgekeurd en ERG onveilig :P

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Verlagen
BerichtGeplaatst: zo jan 24, 2010 16:19 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 19, 2009 21:47
Berichten: 471
Woonplaats: Maastricht
ja maja wij waren 15 en 18 met een eigen merk flex en versleten schijf :lol:

uur is wat overdreven ook. Was inclusief wonden verbinden en bezoek oogarts

:mrgreen:

_________________
MK7 Cabriolet


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Verlagen
BerichtGeplaatst: zo jan 24, 2010 16:40 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: vr apr 17, 2009 19:54
Berichten: 315
Is geen afkeur bij de APK, zolang je de veer niet kunt bewegen als de auto omhoog is gekrikt is het goed, als je de veer kunt draaien als hij omhoog staat is het afkeur, maar afslijpen mag, is geen afkeur van de veren ;)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Verlagen
BerichtGeplaatst: ma mei 03, 2010 15:28 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jan 17, 2010 22:40
Berichten: 3807
Woonplaats: Schaijk NB
met andere woorden kees, ik zou 1 ring dr af kunnen halen zonder afkeur ?

_________________
ford , a car like no other
ford escort wagon 1.8 (geschorst)
ford mondeo wagon mk3 2.0 tdci duratorq powah !


Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Verlagen
BerichtGeplaatst: ma mei 03, 2010 18:09 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 01, 2009 14:05
Berichten: 4629
dat ligt er maar net aan hoe strak de veer in de demper zit..... eerst loshalen en dan er naast leggen en opmeten.... dan pas slijpen ;)

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Verlagen
BerichtGeplaatst: ma mei 03, 2010 18:53 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jan 17, 2010 22:40
Berichten: 3807
Woonplaats: Schaijk NB
dus hij kan bij wijze van ook maar 2cm op de ring ingekort worden ?

_________________
ford , a car like no other
ford escort wagon 1.8 (geschorst)
ford mondeo wagon mk3 2.0 tdci duratorq powah !


Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Verlagen
BerichtGeplaatst: ma mei 03, 2010 23:39 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 01, 2009 21:20
Berichten: 3901
Woonplaats: Baronie van Breda
Afgeslepen veer is wel afkeur, mag niet aan een veer zijn gewerkt. Dus eraan slijpen, lassen of wat dan ook.
En je ziet het wel, want afgeslepen is echt recht en vlak, en eind van normale veer, is altijd wat afgerond. Dat verschil zit je wel.

Maar ook als je een veer afslijpt, gaat ie heel anders dragen op een veer.

Normaal is je bovenste, en onderste winding vlakker, dus rust de auto niet op het uiteinde o.i.d, maar op een breder vlak.
Als je een winding afslijpt, is dat vlakkere gedeelte weg, en ga je meer naar punt-belasting toe.
Eerder kans op breken, en gevaarlijk !

_________________
Ford Taunus TC1 1600L Coupé 1973
Ford Granada Mk3 Sedan 2.3 V6 L 1983
Ford Escort 1.3 C 1986
Ford Escort Mk4 1.4 CL Bravo 1988 "Brownie"
Puch MV50 1974
Harley Davidson Cagiva SST350 1979


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Verlagen
BerichtGeplaatst: di mei 04, 2010 7:19 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jan 17, 2010 22:40
Berichten: 3807
Woonplaats: Schaijk NB
nette uitleg davey, en dat van die vlakke ring had ik niet bij stilgestaan, maar had t wel kunnen weten.

_________________
ford , a car like no other
ford escort wagon 1.8 (geschorst)
ford mondeo wagon mk3 2.0 tdci duratorq powah !


Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Verlagen
BerichtGeplaatst: do mei 26, 2011 16:12 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: zo mei 22, 2011 17:13
Berichten: 264
Woonplaats: Schoonebeek
Om geen onnodig topic aan te maken stel ik hier de vraag van mij maar.

Heeft een escort mk7 een speciale achtervering? Zoals een clio een torsie as heeft etc. Of is het gewoon kwestie van schroefsetje halen en omwisselen? Veerpoten wisselen dus.

_________________
ik heb u lief mijn heerlijk landje, mijn heerlijk Drenthe land


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling