Ford Escort Club Nederland

Door Ford Escort liefhebbers. Voor Ford Escort liefhebbers.
Het is nu do maart 28, 2024 13:48

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: welke remmen bij RST velgen?
BerichtGeplaatst: do jul 16, 2020 12:41 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 26, 2009 0:13
Berichten: 6676
Woonplaats: Filipijnen
Wat is de maximale maat die onder 15" RS Turbo velgen passen? Ik heb nu 240mm remmen van een XR3i geloof ik, maar merk dat de semi slicks wel wat beters kunnen hebben.

Is 260mm RST remmerij de max of past ST170 hier ook nog onder? Ik wil geen andere velgen.

_________________
-- Marco
Yamaha WR155R | Orion Mk1 16v | Focus ST170 | Kawasaki ER-500 |
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: welke remmen bij RST velgen?
BerichtGeplaatst: do jul 16, 2020 18:05 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: vr feb 12, 2010 12:08
Berichten: 2972
Het schijnt een beetje af te hangen van het type velg maar zover ik weet moet de st170 conversie passen wellicht wel met wat klein bijschaaf werk op de klauw.

Persoonlijk zou ik deze niet achter een 15" velg plaatsen, je hebt ook weinig ventilatie meer daar. En je moet ook niet vergeten dat de semi slick misschien wel lekker hapt bij droog weer maar in de regen gaat die je zeker on aangenaam verrassen.

Ik twijfel of mijn cabrio een rst conversie heeft maar ik heb achter wel een schijfrem conversie en dat ding is levens gevaarlijk als het vochtig is. Als je niet gedoseerd kan remmen slaat alles rondom vast en glijd die oncontroleerbaar alle kanten op.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: welke remmen bij RST velgen?
BerichtGeplaatst: do jul 16, 2020 22:41 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 26, 2009 0:13
Berichten: 6676
Woonplaats: Filipijnen
Rijden in de regen is niet echt van toepassing bij deze Orion. Die komt dan toch niet de weg op.

Ventilatie zou eventueel nog opgelost kunnen worden met geperforeerde remschijven, maar daar maak ik me nog niet direct zorgen om. Ik verwacht dat dat nog wel een beetje mee valt.
Schijfremmen ombouw op de achterwielen vind ik niet een heel fijn idee als je de druk niet zelf kunt regelen tussen voor en achterremmen. Trap de rem maar eens in wanneer je een handrembochtje maakt. Daarom liever origineel om de balans nog een beetje in orde te houden.

Voor een ST170 conversie moeten alleen twee gaten opgeboord worden en dan passen de Focus ST170 klauwen + schijven er direct op, toch? Of moet er nog meer aangepast worden?

_________________
-- Marco
Yamaha WR155R | Orion Mk1 16v | Focus ST170 | Kawasaki ER-500 |
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling