De voorste veerpoot zit aan de auto vast met de schotel, door de centrale bout los te draaien kan je de veerpoot eronder weg nemen.
dit geeft wellicht een beeld hoe het zit.
Ik zou persoonlijk niet te veel rammen op de fusee maar het kan wel helpen. ik zou de volgende stappen ondernemen.
- bovenste moer (bovenste moer op het plaatje zonder nummer) van de schokbreker een slag los draaien (het gewicht van de auto helpt je hem te lossen, wat moeizamer gaat als die eenmaal omhoog staat)
- auto opkrikken en goed op een assteun zetten.
- centrale bout in de fusee los draaien (eerst goed inspuiten deze rotten nogal vast en willen wel eens breken).
- met een oude schroevendraaier of beitel de fusee iets spreiden.
- met een wringijzer de fusee naar beneden duwen
- fusee goed inspuiten met kruipolie en met een goede hamer begeleidende tikken geven.
als de schokbreker uit de fusee is de bovenste moer geheel losdraaien, nu kan je de veerpoot verwijderen onder de auto vandaan.
De veerspanners monteren en als je zeker van jezelf bent de moer (nummer 3 op het plaatje) van de schokbreker los draaien. hang NOOIT boven de veer als die los komt is het leed niet te overzien.