Ford Escort Club Nederland

Door Ford Escort liefhebbers. Voor Ford Escort liefhebbers.
Het is nu di mei 07, 2024 14:17

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: rs2000 op een clipper
BerichtGeplaatst: vr jul 29, 2011 17:49 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jan 17, 2010 22:40
Berichten: 3807
Woonplaats: Schaijk NB
ik heb eergister een setje achterremmen van een rs2000 mk5 gekocht.
nu heb ik daar enkele vragen over voor degene die me er meer over kunnen vertellen.

- klopt het dat alle rs2000 dezelfde aansluiting gebruiken voor de bouten, dus
even grote afstanden
- hoe wordt het verschil met de standaard as opgelost, hiervan zijn de gaten anders,
en een as uitwisselen wordt lastig aangezien dr geen clipper uitvoering van de rs2000 is geweest.

wie o wie kan me helpen hierbij een oplossing te zoeken ??

_________________
ford , a car like no other
ford escort wagon 1.8 (geschorst)
ford mondeo wagon mk3 2.0 tdci duratorq powah !


Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: rs2000 op een clipper
BerichtGeplaatst: vr jul 29, 2011 19:33 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 01, 2009 14:05
Berichten: 4629
gaten boren mischien danwel met een plasma brander een gat maken op de juiste plek... wss namelijk maar 1 die afwijkt.....

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: rs2000 op een clipper
BerichtGeplaatst: za jul 30, 2011 15:40 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: wo sep 09, 2009 18:14
Berichten: 170
Woonplaats: Rotterdam
Gaten boren is geen optie, ik heb dat zelf al een keer op moeten lossen, dat gaat niet.
Een plaat van 10mm eroverheen gelast met het juiste gatenpatroon, en het oude deel eruit geslepen.
Precies op de juiste plek krijgen is geen probleem, aangezien de onderste 2 gaten wel hetzelfde zijn.
Alleen ben je wel aan beide kanten gelijk 10mm verbreed, dus in de gaten houden met je velgen.

Wat ik zou proberen (en dat moet ik deze week nog doen), is de astappen van de trommelas met de schijvenas met elkaar vergelijken.
Volgens mij is de astap namelijk verder wel identiek, op de boutgaten na.
Dan zou je dus alles op de trommel astap over kunnen zetten, en heb je toch schijven op je clipper.
Je kan ook een weekje wachten, dan heb ik het antwoord al voor je ;)

Groeten Stefan


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: rs2000 op een clipper
BerichtGeplaatst: ma aug 01, 2011 17:37 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jan 17, 2010 22:40
Berichten: 3807
Woonplaats: Schaijk NB
via rs2000 kwam ik terecht bij hetzelfde topic,
hier werd wel gesteld de gaten verder uit te boren.
en zoals ik het heb kunnen stellen is er op geen manier mogelijkheid tot 2 gaten die overeen komen.
in ieder geval niet de onderste 2.
zoals jij stelt stefan kan inderdaad ook, maar dan dacht ik eerder aan een bracket dat over
de originele asplaat heen gezet wordt en met bouten vast wordt gezet, of is dit te gevaarlijk
omdat deze los kunnen schieten ?

_________________
ford , a car like no other
ford escort wagon 1.8 (geschorst)
ford mondeo wagon mk3 2.0 tdci duratorq powah !


Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: rs2000 op een clipper
BerichtGeplaatst: di aug 02, 2011 9:51 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: wo sep 09, 2009 18:14
Berichten: 170
Woonplaats: Rotterdam
apix schreef:
via rs2000 kwam ik terecht bij hetzelfde topic,
hier werd wel gesteld de gaten verder uit te boren.
en zoals ik het heb kunnen stellen is er op geen manier mogelijkheid tot 2 gaten die overeen komen.
in ieder geval niet de onderste 2.
zoals jij stelt stefan kan inderdaad ook, maar dan dacht ik eerder aan een bracket dat over
de originele asplaat heen gezet wordt en met bouten vast wordt gezet, of is dit te gevaarlijk
omdat deze los kunnen schieten ?


Het kan zijn dat ik de bovenste en onderste met elkaar in me hoofd verwissel.
Is al een een anderhalf jaar geleden dat ik met het probleem zat.
Er zijn in ieder geval 2 gaten gelijk, dat zullen dan de bovenste zijn.
In ieder geval de 2 gaten die het dichtst bij elkaar staan.

Over jou idee durf ik niks te zeggen, aangezien ik niet precies weet wat je bedoelt.
Als je gewoon sterke bouten gebruikt (10.9/12.9) kun je best gekke dingen doen.

Groeten Stefan


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: rs2000 op een clipper
BerichtGeplaatst: di aug 02, 2011 18:32 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jan 17, 2010 22:40
Berichten: 3807
Woonplaats: Schaijk NB
Afbeelding

op deze manier,

de donkere plaat is de bracket,
de 8 vormige met de steel dr aan is de as die de bodemplaat vast zet en aan de lagers vast zit.
de bouten aan zijkant spreken voor zich, en deze worden dan aan de originele asplaat vast gezet.
met m10 bouten en moeren.

de lager en bodemplaat worden aan de bracket vast gezet voor dat deze aan de asplaat vast word gezet.
zo komen de bouten tussen de bracket en de asplaat te zitten en kunnen ze er ook niet uit trillen.
en 4 bouten die lostrillen als ze niet naar achter kunnen lijkt me vrij onwaarschijnlijk.

zeg maar wat jij/jullie van dit idee denken.

_________________
ford , a car like no other
ford escort wagon 1.8 (geschorst)
ford mondeo wagon mk3 2.0 tdci duratorq powah !


Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: rs2000 op een clipper
BerichtGeplaatst: di aug 02, 2011 21:06 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jan 02, 2009 17:08
Berichten: 4060
Woonplaats: Deventer
ik heb geen idee of het zo gaat werken, maar vind het in elk geval al geweldig dat je het zo uit probeert te vinden en wellicht uit gaat voeren.

Respect Jan!

_________________
Groeten, Eric

MEER foto's en bijzonderheden van Red Cabriolet vind je HIER en HIER
Afbeelding
<> Website Ford Cabriolet Site voor alle types cabriolet van het merk Ford! <>


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: rs2000 op een clipper
BerichtGeplaatst: di aug 02, 2011 21:13 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jan 17, 2010 22:40
Berichten: 3807
Woonplaats: Schaijk NB
hey eric, bedankt !
het heeft ten slotte bij emile dr ook op gezeten en daar zaten 2 adapters bij, of hoe moet ik dat zeggen,
een spacer tussen de asplaat en de bodemplaat.
maar ik heb stomgenoeg nooit exact kunnen zien hoe of hoe dit zat, omdat ik alleen de klauw er mee
af heb gehaald en hij de rest. als ik het van te voren had geweten hadden we gewoon meteen de assen omgegooid.
had me echt heel veel gezeik gescheeld.

maar goed, zou kan ik weer een voorbeeld wezen voor anderen
als ik de oplossing met hulp uit bepaalde hoeken gevonden heb.

_________________
ford , a car like no other
ford escort wagon 1.8 (geschorst)
ford mondeo wagon mk3 2.0 tdci duratorq powah !


Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: rs2000 op een clipper
BerichtGeplaatst: di aug 02, 2011 22:17 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 01, 2009 21:20
Berichten: 3901
Woonplaats: Baronie van Breda
Astappen + lagers van je Clipper overzetten op de grondplaat van de RS as omdat de astappen van de RS te kort zijn.
Je moet daarbij wel 2 van de 4 gaten van 8 doorsnee (of 10, da kan ook) een halfgat uitfrezen omdat die 2 er iets naast zitten.
Groter maken dus.
Je wielen staan dan ong. 8 mm per kant dichter bij de achteras. Wielen lopen niet aan tegen je as en voordeel is dat er bij achterscherm meer ruimte is voor iets breder rubber.
Wil je dat het weer normale breedte wordt, spacer van een Ford Ka ertussen zetten.

Welke van de 4 gaten je moet uitfrezen, zie je vanzelf.

_________________
Ford Taunus TC1 1600L Coupé 1973
Ford Granada Mk3 Sedan 2.3 V6 L 1983
Ford Escort 1.3 C 1986
Ford Escort Mk4 1.4 CL Bravo 1988 "Brownie"
Puch MV50 1974
Harley Davidson Cagiva SST350 1979


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: rs2000 op een clipper
BerichtGeplaatst: do aug 04, 2011 17:21 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jan 17, 2010 22:40
Berichten: 3807
Woonplaats: Schaijk NB
de lagers van die trommels die ik nu heb wil ik vanaf,
die van de rs lijken me betrouwbaarder,
en naast dat werkt het systeem van de remschijven weer anders.
maar de asgaten uitfrezen lijkt me ook nog altijd de beste optie,
moet alleen ff kijken welke gaten nou overheen komen.

_________________
ford , a car like no other
ford escort wagon 1.8 (geschorst)
ford mondeo wagon mk3 2.0 tdci duratorq powah !


Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: rs2000 op een clipper
BerichtGeplaatst: do aug 04, 2011 17:25 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jan 17, 2010 22:40
Berichten: 3807
Woonplaats: Schaijk NB
DeamoN420 schreef:
Je kan ook een weekje wachten, dan heb ik het antwoord al voor je ;)

Groeten Stefan



met die van ernst zeker ??

_________________
ford , a car like no other
ford escort wagon 1.8 (geschorst)
ford mondeo wagon mk3 2.0 tdci duratorq powah !


Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: rs2000 op een clipper
BerichtGeplaatst: vr aug 05, 2011 7:33 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 01, 2011 14:37
Berichten: 995
Jep!! 8-)

_________________
Groeten, Ernst.

Daily Ride: Peugeot 106 1.1
My ride: MK7 Escort RS2000
On my mind: Sommige mensen :roll:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: rs2000 op een clipper
BerichtGeplaatst: vr aug 05, 2011 11:05 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: ma jun 28, 2010 10:58
Berichten: 69
Woonplaats: Den Haag
APix, ik heb het er ook al jaartje onder me clipper het is wel ff een klote baan, maar dan heb je wel wat.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: rs2000 op een clipper
BerichtGeplaatst: vr aug 05, 2011 11:41 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jan 17, 2010 22:40
Berichten: 3807
Woonplaats: Schaijk NB
hey oscar, hoe heb jij dit opgelost dan ?
ook door het uitboren ?

_________________
ford , a car like no other
ford escort wagon 1.8 (geschorst)
ford mondeo wagon mk3 2.0 tdci duratorq powah !


Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: rs2000 op een clipper
BerichtGeplaatst: vr aug 05, 2011 12:01 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: ma jun 28, 2010 10:58
Berichten: 69
Woonplaats: Den Haag
Hmmmm zie net dat ik het zelfde als davey gepost heb, lol iig zo moet het.

He het is wel al lang gelden hoor en heb ook wat hulp gehad, maar zal ff wat opzoeken voor.


Astappen + lagers van de clipper overzetten op de grondplaat van de RS as omdat de astappen van de RS te kort zijn. Je moet daarbij wel 2 van de 4 ø 8 (of 10, weet niet meer zeker) een halfgat uitfrezen omdat die 2 er iets naast zitten.
Je wielen staan dan ong. 8 mm per kant dichter bij de achteras. Wielen lopen niet aan tegen je as en voordeel is dat er bij achterscherm meer ruimte is voor iets breder rubber.


Afbeelding
Welke van de 4 zie je vanzelf.


Beschrijving heb ik destijds gekregen van iemand. Hoop dat het lukt.


Laatst bijgewerkt door Clipper-0z op vr aug 05, 2011 12:10, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling