op linglogng durf ik niet eens te rijden, wanli kan opzich bij de lichtere auto's wel maar in het nat gewoon *censuur* en zijwangen gaan vrij snel vervormen dus die moet je snoeihard oppompen om nog enigsinds rechtuit stabiliteit te behouden.
met toyo bedoelt iedereen de proxes T-1R T-1S of Proxes 4, ja ze hebben VEEL meer types en opzich hun top winterband is ook harstikke goed echter blijft mijn voorkeur voor winterbanden bij fulda kristalp maar heb te weinig ervaring met de verschillende merken/types winterbanden om hier een definitef eigen oordeel over te kunnen maken
zomerbanden des te meer
merken en types die ik heb gehad:
Wanli S1088 (slappe wang slecht op grotere/zwaardere auto's)
Federal ss595 (slechte rechtuit stabiliteit)
Conti sport contact 2 en 3 (ultieme aanrader!)
Uniroyal rainsport 1 en 2 (zeer goede allrounder, OOK in het nat!)
Fulda kristalp (winterband met goede ervaringen van mijn kant uit)
Toyo proxes T1-R en T1-s (goed in het droog, semi redelijk in het nat maar slijt zeer hard!)
Toyo R888 (totaal niet bruibaar in het nat maar de aller aller beste droog weer band!)
michelin drag slick (bochten niet mee te nemen maar een voorwaarste grip die niet te evenaren is!)
dunlop SP9000 (redelijke allrounder)
nankang NS-2 (tikkie minder als dunlop SP-9000 maar prijs verschil maakt een hoop goed!)
Falken FK-452 (tikkie beter als dunlop SP9000 en vaak goedkoper ook maar ook hogere slijtage)
Fulda carat extremo (goede allrounder maar niet zo goed in het nat)
Kumho ecsta Supra (redelijke allrounder met bruikbare grip in het nat)
michelin (type weet ik niet meer) (totaal geen grip in t nat en redelijke grip op t droge)