Ford Escort Club Nederland

Door Ford Escort liefhebbers. Voor Ford Escort liefhebbers.
Het is nu ma apr 29, 2024 13:35

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: remprobleempje
BerichtGeplaatst: zo sep 09, 2012 20:39 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 23, 2011 22:10
Berichten: 280
Woonplaats: Den Haag
hallo allemaal
ik heb bij mijn mk4 heel soms
dat ik opeens het rempedaal verder moet intrapen dan normaal
wat zou dit kunnen zijn?
remblokken zijn alle vier nog goed .
remolie blijft op pijl.
ik had het idee dat het de hoofdremcylinder is
maar dan moet je pedaal volgens mij ook zakken als je met draaiende motot stilstaat
en blijft duwen op het pedaal ??
of zit ik er nu naast?
graag julie advies

_________________
Groet Marcel


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: remprobleempje
BerichtGeplaatst: zo sep 09, 2012 20:51 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 18, 2011 10:12
Berichten: 449
Woonplaats: Limmen, Noord-Holland
Is het systeem al eens goed ontlucht/doorgespoeld? en hoe zien de remleidingen/slangen eruit? Ik zie namelijk wel eens situaties voorbij komen waar ik bang van word... ;)

_________________
Groet,
Thom


Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: remprobleempje
BerichtGeplaatst: zo sep 09, 2012 20:54 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 03, 2009 15:15
Berichten: 4070
Woonplaats: zuidbroek
rembekrachtiger lek,dus stuk of leiding lek van bekrachtiger naar inlaatspruitstuk is ook een mogelijkheid


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: remprobleempje
BerichtGeplaatst: zo sep 09, 2012 20:58 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 23, 2011 22:10
Berichten: 280
Woonplaats: Den Haag
Thom zo lang ik de wagen heb ,een jaar nu
is er niks aan de remmen gedaan
en alles ziet er op het oog ook goed uit

_________________
Groet Marcel


Laatst bijgewerkt door marcel_mk4 op zo sep 09, 2012 21:02, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: remprobleempje
BerichtGeplaatst: zo sep 09, 2012 20:59 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 23, 2011 22:10
Berichten: 280
Woonplaats: Den Haag
jelte schreef:
rembekrachtiger lek,dus stuk of leiding lek van bekrachtiger naar inlaatspruitstuk is ook een mogelijkheid

hoe kan ik die leiding controleren ?

_________________
Groet Marcel


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: remprobleempje
BerichtGeplaatst: zo sep 09, 2012 21:49 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 30, 2011 21:09
Berichten: 976
Woonplaats: Heerle
Ik heb hier idd ook last van. Kan het pedaal tot op de bodem intrappen zonder dat de wielen blokkeren. Schijven en blokken zijn allemaal goed, en remdruk was nog voldoende voor de apk. Toch voel ik me er niet lekker bij. Mn vader is er zeker van dat het de hoofdremcilinder is

_________________
"Grant me the strength to accept the things I cannot change, the courage to change the things I can, and the wisdom to know the difference"

In memoriam: Ford Escort XR3i cabriolet uit '88

(En de rebound)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: remprobleempje
BerichtGeplaatst: ma sep 10, 2012 0:18 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 23, 2011 22:10
Berichten: 280
Woonplaats: Den Haag
martijnver13 schreef:
Ik heb hier idd ook last van. Kan het pedaal tot op de bodem intrappen zonder dat de wielen blokkeren. Schijven en blokken zijn allemaal goed, en remdruk was nog voldoende voor de apk. Toch voel ik me er niet lekker bij. Mn vader is er zeker van dat het de hoofdremcilinder is

heb jij het altijd of net als ik een heel enkele keer?
en als jij je pedaal ingetrapt houd met draaiende motor zakt je pedaal dan nog verder?
of trap jij meteen al tot de bodem ?

en heeft iemand hier nog tips hoe het een en ander te testen en of uit te sluiten?

_________________
Groet Marcel


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: remprobleempje
BerichtGeplaatst: ma sep 10, 2012 8:20 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 30, 2011 21:09
Berichten: 976
Woonplaats: Heerle
Ik heb het altijd, en trap meteen door tot de bodem. Gekke is, als de motor uit staat heb ik wel remdruk, en krijg ik het pedaal niet tot de bodem ingedrukt. Alleen met draaiende motor gaat ie tot de bodem.

_________________
"Grant me the strength to accept the things I cannot change, the courage to change the things I can, and the wisdom to know the difference"

In memoriam: Ford Escort XR3i cabriolet uit '88

(En de rebound)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: remprobleempje
BerichtGeplaatst: ma sep 10, 2012 8:50 
Online
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 26, 2009 0:13
Berichten: 6684
Woonplaats: Filipijnen
dat je hem niet volledig ingetrapt krijgt met de motor uit is logisch, want dan staat de rembekrachtiger ook uit

_________________
-- Marco
Yamaha WR155R | Orion Mk1 16v | Focus ST170 | Kawasaki ER-500 |
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: remprobleempje
BerichtGeplaatst: ma sep 10, 2012 10:37 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 18, 2011 10:12
Berichten: 449
Woonplaats: Limmen, Noord-Holland
Er loopt een onderdrukslang van de rembekrachtiger naar je inlaatspruitstuk toe. Deze zorgt, zoals de naam al zegt, voor de benodigde onderdruk.

-Voel aan de slang of hij ergens poreus of verduurd is. Let vooral op het rubberstuk aan de inlaatkant. Laat de motor stationair draaien en trek een beetje aan de slang op de afbeelding of spuit remmenreiniger. Gaat de motor slechter lopen, dan is de onderdrukslang lek.

-Een eenvoudige test van deze onderdrukleiding is als volgt: trap het rempedaal in en start de motor. Wordt het rempedaal onder de voet verder naar beneden getrokken, dan is de onderdruk aanwezig. De onderdruk in het inlaatspruitstuk bekrachtigt dan de rem. Gaat de draaiende motor stationair slechter lopen als het rempedaal wordt ingetrapt, dan zit het lek vaak in de onderdrukslang. Eventueel kan de remcilinder zelf ook defect zijn, waardoor de onderdruk weglekt.

-De terugslagklep is te testen als de slang losgenomen wordt. Aan de kant van de rembekrachtiger moet je gemakkelijk op de slang kunnen blazen, maar niet kunnen zuigen. Als dit wel kan, dan is de terugslagklep defect.

En hier nog een plaatje vanuit mijn mk3:

Afbeelding

Mocht dit het alles niet zijn. Zal er iets met de cilinder zijn. Maarrr, Jelte heeft er meer verstand van dan ik!!! ;)

_________________
Groet,
Thom


Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: remprobleempje
BerichtGeplaatst: ma sep 10, 2012 12:38 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 23, 2011 22:10
Berichten: 280
Woonplaats: Den Haag
als ik mn voet op de rem zet en ik start gebeurd er niks
als ik eerst een aantal malen pomp en hoe het pedaal vast
dan gaat het pedaal wel naar beneden als je start

_________________
Groet Marcel


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: remprobleempje
BerichtGeplaatst: ma sep 10, 2012 16:02 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 23, 2011 22:10
Berichten: 280
Woonplaats: Den Haag
ik ben net bij de ford geweest
daar hebben ze de voorremmen gereinigd
nu remd de wagen weer als nooit tevorren.
ook kreeg ik te horren dat de remolie zwart begint te worden
en dat bde remschijven minder worden.
ovirigens viel de prijs me erg mee
ze zijn ruim een uur bezig geweest
en ik hoefde maar 54 euro afterekenen.

aleen met klepseals zijn ze weer wel aan de prijzige kant
daar vragen ze 250 euro voor.
dat moet wel ergens goedkoper kunnen zonder bon bij voorbeeld ;)
als er hier iemand is die klepseals wil vervangen tgegen vergoeding hoor ik het trouwens ook graag

_________________
Groet Marcel


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: remprobleempje
BerichtGeplaatst: ma sep 10, 2012 17:16 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 30, 2011 21:09
Berichten: 976
Woonplaats: Heerle
Wat hebben ze precies gereinigd? De klauwen?

_________________
"Grant me the strength to accept the things I cannot change, the courage to change the things I can, and the wisdom to know the difference"

In memoriam: Ford Escort XR3i cabriolet uit '88

(En de rebound)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: remprobleempje
BerichtGeplaatst: ma sep 10, 2012 17:26 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 23, 2011 22:10
Berichten: 280
Woonplaats: Den Haag
martijnver13 schreef:
Wat hebben ze precies gereinigd? De klauwen?

ik denk de klauwen je mag daar niet in de werkplaats komen.
dus kun je niet zien wat ze doen dat is het nadeel van de dealer.
mag ik trouwens van jou het adres van die garage in wassenaar ? waar je in dat topic over schreef ?
ik bedoel dat topic van je project

_________________
Groet Marcel


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: remprobleempje
BerichtGeplaatst: vr sep 14, 2012 18:58 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 03, 2009 15:15
Berichten: 4070
Woonplaats: zuidbroek
nou wil ik je klepseals wel vervangen,maar dan moet je wel een eindje rijden


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 23 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling