TVDL2000 schreef:
hier een makkelijkere versie....
1 auto nog niet opgekrikt wielbouten los kraken (nog niet los draaien)
2 centrale moer van/voor de aandrijfas los draaien (volledig)
3 volledige voorkant van de auto op krikken
4 wiel verwijderen
5 stuk (hard) hout op aandrijf as leggen en paar harde klappen geven met een hamer om de aandrijf as naar binnen te rammen
6 fugee kogel uit fugee huis demonteren (1 torx bout)
7 aandrijf as verder uit fugee huis demonteren
8a plaats een opvang bak onder de versnellingsbak kant voor het opvangen van de versenellingsbak olie (het is stinkende troep!)
8b aandrijf as uit versnellingsbak tikken/wrikken
9 keerring indien nodig vervangen
10 aandrijf as in versnellingsbak drukken
11 aandrijf as spiebaan (wielzijde aandrijfas) met een dun laagje vet (koper of lager vet) insmeren en in fugee huis drukken tegelijk met figee richting fugee kogel drukken
12 fugee huis her monteren op fugee kogel
13 moer van aandrijf as deels er op draaien (zover als kan)
14 wiel monteren
15 auto terug op de grond zetten
16 wielbouten met 120NM en centrale moer met 220 nm vast zetten
als je beide aandrijfassen wilt doen doe dan alle stappen zowel links als rechts na elke stap. dus niet eerst de ene kant helemaal klaar en dan aan de andere kant beginnen, maakt het stukken makkelijker met fugee de/her monteren.
en zoals te zien hoeft de veerpoot niet gedemonteerd te worden uit het fugee...
Ik hoef alleen (?) de keerring te vervangen (MK3). (bijrijderskant)
Is het dan handig om je gehele gebruiksaanwijzing te volgen?
MVG
Geert