Ford Escort Club Nederland

Door Ford Escort liefhebbers. Voor Ford Escort liefhebbers.
Het is nu do maart 28, 2024 9:55

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: electra probs
BerichtGeplaatst: vr aug 31, 2018 14:43 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: vr aug 31, 2018 14:28
Berichten: 2
Hallo,

Ik rijd met een escort Van 1800 td uit 2000.
Nu heb ik naar mijn mening een betere motor geplaatst td intercooler met airco en veel minder kilometers.
Deze komt uit een donorwagen en daarom heb ik ook (dacht ik) alle kabels en zekeringkast mee overgeplaatst.
Blijkt dat ik de kabelboom naar achter ben vergeten, en de donor is reeds verdwenen naar de schroothoop.
Ik hoopte dat de originele ook wel zou werken, maar toch niet.
Blijken de draden in de stekker op zekeringkast op een andere plaats te zitten dan nodig is bij deze zekeringkast.
In de vraagbaak die ik heb staat enkel een schema van de motorregeling.
Heeft toevallig iemand een volledig schema van een escort 1800 td met airco van 1999 aub?
Ik heb geprobeerd het zo uit te zoeken, maar dit is hopeloos.
Alvast bedankt.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: electra probs
BerichtGeplaatst: vr aug 31, 2018 17:52 
Offline
Junior moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 09, 2017 3:44
Berichten: 2187
Helaas geen schema voor je, maar je zou kunnen kijken of je de kleuren kabels kan matchen.
ben niet thuis in de mk7, maar misschien kun je zo de plug reverse-engineeren.

_________________
1980 Escort mk2 2.0 GL
1982 Escort mk3 1600i
1985 Escort mk3 1.6 L
1986 Escort mk4 XR3i MFI
1990 Escort mk4 RS Turbo


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: electra probs
BerichtGeplaatst: vr aug 31, 2018 18:52 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: vr feb 12, 2010 12:08
Berichten: 2972
zelf denk ik dat er geen verschil is in de kabelboom tussen een 1.8d en 1.8td voor de escort. Ik vermoed eerder dat er een andere kabelboom en zekeringkast is voor de VAN ten opzichte van de hatch/saloon.

maar hoe moeilijk kan het wezen je hebt draden voor de verlichting, centrale deurvergrendeling en de tank vlotter dat zijn zo'n 10 draden die je moet terug zoeken in de zekering kast.

Er zijn geen schema's van de escort waarin de layout van de stekkers op de zekering kast worden weer gegeven. Beste is denk ik de oude en nieuwe zekering kast vergelijken en met je powerprobe proberen.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling