Ford Escort Club Nederland

Door Ford Escort liefhebbers. Voor Ford Escort liefhebbers.
Het is nu do apr 25, 2024 0:38

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Draadjesgek!!
BerichtGeplaatst: do jul 09, 2009 21:47 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: wo jul 08, 2009 19:57
Berichten: 26
Heey,

Ik was bezig om mijn 1din radio aan te sluiten en zag dat er een heleboel stroomdraden waren!... maar niet allemaal die draden die ik zocht..
Ik heb de geschakelde + gevonden en 4 massa (-) draden!!
Ook zat er nog 1 draad in die bos wat geen stroom gaf....

Alle 4 de - draden heb ik in 1 ingang van een kroonsteentje gestopt en de massa van de radio aan de andere kant...
de geschakelde + heb ik in 1 ingang van een kroonsteentje gestopt en de gele EN rode draad aan de andere kant (anders ging mn radio helemaal niet aan)

Nou werkt dit ding dus wel, maar heb ik geen memory!! dit is uiteraard logisch omdat ik geen continu + heb!!!

Vraag is dus: WAAR VIND IK DE CONTINU + ???? (zonder een nieuw draadje te hoeven trekken naar de accu toe) en waar zijn de 4 massadraden voor??


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Draadjesgek!!
BerichtGeplaatst: vr jul 10, 2009 17:46 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 01, 2009 22:51
Berichten: 2474
Woonplaats: Stadskanaal
Ten eerste had ik zelf niet met kroonsteentjes gewerkt, maar even alles netjes afgewerkt...

Maar over jou vragen:

Waarom er zoveel massa's zijn weet ik ook niet precies. heb in de van mij ook 3 of 4 velgens mij...
En continu wordt heel vaak van de aansteker afgetakt.. ;)

Succes ermee ;)

_________________
ALS IK LATER GROOT BEN, WIL IK OOK EEN FORD WORDEN!!
Afbeelding

1990 MK4 1.6 RS Turbo 194PK ---> wordt 2.0turbo ZVH
2000 MK1 FOCUS 2.0 136PK


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Draadjesgek!!
BerichtGeplaatst: vr jul 10, 2009 18:11 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 01, 2009 14:05
Berichten: 4629
bij MK5 is dat net zo.... zelfde continu plus

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Draadjesgek!!
BerichtGeplaatst: vr jul 10, 2009 21:20 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: wo jul 08, 2009 19:57
Berichten: 26
hey thanks voor jullie replys! toen ik net op het punt stond om een draad te trekken vanaf de accu vroeg mn vriendin of er geen zekering was doorgebrand! ikzelf had geen idee dat dit er iets mee te maken had en ook nog nooit meegemaakt dat dit er ook maar iets mee te maken had...

dus toch maar eventjes getjekt en ja hoor! 1tje was doorgebrand waardoor de 4 massadraden miraculeus zijn gehocupocust naar 2 massadraden en 1 constante plus en 1 voor de verlichting!

vaag? ja... maar het werkte!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Draadjesgek!!
BerichtGeplaatst: vr jul 10, 2009 21:57 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: wo jan 14, 2009 17:19
Berichten: 350
dan heb jij een slimme vriendin... of was het beginners geluk??

wel leuk dat je vriendin je helpt met je hobby :)

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Draadjesgek!!
BerichtGeplaatst: vr jul 10, 2009 22:57 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: wo jul 08, 2009 19:57
Berichten: 26
helpt, helpt... mwoeah... twas meer een sarcastische opmerking om mij nog gekker te maken! en in dit geval pakte het goed uit!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Draadjesgek!!
BerichtGeplaatst: za jul 11, 2009 8:19 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jun 12, 2009 20:10
Berichten: 8012
Woonplaats: IJsselstein
vind het toch wel knap van haar

de mijne weet niet eens wat een zekering is :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Draadjesgek!!
BerichtGeplaatst: vr jul 17, 2009 19:27 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: wo jul 08, 2009 19:57
Berichten: 26
Ben ik weer eens... enne ik ben er nog steeds NIET uit!
de radio werkt nu wel en ook met memory alleen nu doet de dashboardverlichting het niet en de verklikker (als je je lampen aanstaan) niet...

kan dit te maken hebben door de 2 draden die ik los heb hangen achter de radio?

het gaat hier om een zwarte draad en een oranje/zwarte draad...
deze 2 draden reageren en vormen om naarmate je de lampen aandoet.

Dus de oranje/zwarte geeft bij een 'licht uit' stand een massa signaal af, doe je de lichten aan verandert deze draad naar een 'plus' signaal...
de zwarte draad doet het omgekeerde.

als ik deze 2 draden met elkaar verbind geeft het logischerwijs een kortsluiting...

wat o wat kan het zijn en wie heeft een oplossing?

het gaat om een escort clipper uit 96 (mk7?)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Draadjesgek!!
BerichtGeplaatst: vr jul 17, 2009 21:13 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jan 02, 2009 22:14
Berichten: 234
Woonplaats: Assen
ik zit ook met het memory probleem. alles is met originele stekkers en op kleur aangesloten, maar toch onthoudt de radio de instellingen slecht. soms gaat het dagen goed en soms moet ik elke keer wanneer ik de radio aanzet alle instellingen opnieuw opzoeken.. 1 groot mysterie

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Draadjesgek!!
BerichtGeplaatst: vr jul 17, 2009 22:59 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: wo jul 08, 2009 19:57
Berichten: 26
met de memory heb ik tot nu toe geen problemen.... maar ehm heb jij ook nog extra losse (vage) draden over dan?
(kweet ook niet of alle mk7's een anderhalve din radio hebben)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Draadjesgek!!
BerichtGeplaatst: zo jul 19, 2009 16:00 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jan 02, 2009 22:14
Berichten: 234
Woonplaats: Assen
ik heb zat draden over waarvan ik ook niet weet waarvoor ze zijn. origineel zat er een dubbeldins radio in, maar die heb ik vervangen voor een enkel dins pioneer.

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Draadjesgek!!
BerichtGeplaatst: zo jul 19, 2009 20:18 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 01, 2009 14:05
Berichten: 4629
het is heel normaal dat er draden over zijn bij het afknippen van de originele stekker.

veelal zijn kabelbomen zo uitgevoerd zodat elk model motor en uitvoeringsvariant dezelfde kabelboom heeft. echter zijn er vaak door de jaren wijzigingen toegepast e.d. enige manier dat je iets aan duidelijkheid hebt is goed nameten/traceren

ik kan je zo zeggen in mijn auto welke draden waarvan zijn.

overigens heb ik nog een kabelboom voor mijn auto liggen die ik binnenkort ga uitpluizen en er uit halen wat ik overbodig vind en veel delen aanpassen zodat ik mijn eigen zekering en relais kast kan gebruiken/bouwen. en standalone ECU er in kan integreren alsmede "wire-tuck" kan uitvoeren.

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Draadjesgek!!
BerichtGeplaatst: zo jul 19, 2009 21:40 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: wo jul 08, 2009 19:57
Berichten: 26
ahaa oke, toch zijn het vage draden! en ik maar denken dat ik iets over het hoofd zag....
ik vraag me dan nog wel af waar die draden oorspronkelijk voor bedoeld waren?

nou ja goed, het doet er dus niet toe, afknippen maar en gassen maar!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling