Ford Escort Club Nederland

Door Ford Escort liefhebbers. Voor Ford Escort liefhebbers.
Het is nu zo apr 28, 2024 15:28

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Waaraan herken je een RST kabelboom?
BerichtGeplaatst: wo okt 31, 2012 19:33 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 30, 2011 21:09
Berichten: 976
Woonplaats: Heerle
Ik heb dus een kabelboom liggen bij mn vader. Ik weet zeker dat het uit een Escort mk4 komt, maar geen idee welk type. Ik vermoed dat het een RST kabelboom is, maar waar kan ik dat aan herkennen?

_________________
"Grant me the strength to accept the things I cannot change, the courage to change the things I can, and the wisdom to know the difference"

In memoriam: Ford Escort XR3i cabriolet uit '88

(En de rebound)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Waaraan herken je een RST kabelboom?
BerichtGeplaatst: zo nov 04, 2012 13:21 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 01, 2009 21:20
Berichten: 3901
Woonplaats: Baronie van Breda
Een RST kabelboom heeft meerdere aansluiting voor o.a de warmloopregelaar, aangezien deze electronisch geregeld is.
Ook de spinnekop/luchtweger heeft aansluitingen, die bij een XR3i er niet zijn.
Tevens heeft de RST 2 ECU`s. De Xr3i 105pk heeft dit niet, de Xr3i 90pk weer wel. Maar de 90pk versie is hier amper/niet.

Xr3i 90pk en RST kabelboom is niet uitwisselbaar.
O.a. omdat de XR3i zijn ontsteking anders regelt (Vacuum) dan de RST. Daar zit de ontstekingscurve in de ECU ingeprogrammeerd.

_________________
Ford Taunus TC1 1600L Coupé 1973
Ford Granada Mk3 Sedan 2.3 V6 L 1983
Ford Escort 1.3 C 1986
Ford Escort Mk4 1.4 CL Bravo 1988 "Brownie"
Puch MV50 1974
Harley Davidson Cagiva SST350 1979


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Waaraan herken je een RST kabelboom?
BerichtGeplaatst: zo nov 04, 2012 13:26 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 01, 2009 21:20
Berichten: 3901
Woonplaats: Baronie van Breda
Heeft simpelweg te maken met feit dat je K-Jetronic, en KE-Jetronice systemen hebt, waarvan de KE voor de RS Turbo is.
En de 90pk Xr3i, maar met andere ECU.

_________________
Ford Taunus TC1 1600L Coupé 1973
Ford Granada Mk3 Sedan 2.3 V6 L 1983
Ford Escort 1.3 C 1986
Ford Escort Mk4 1.4 CL Bravo 1988 "Brownie"
Puch MV50 1974
Harley Davidson Cagiva SST350 1979


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Waaraan herken je een RST kabelboom?
BerichtGeplaatst: za nov 10, 2012 13:31 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 30, 2011 21:09
Berichten: 976
Woonplaats: Heerle
Ik zie op mijn XR3i 105pk anders ook 2 ECU's zitten tegen het schutbord aan. Is 1 van die 2 dan soms iets anders? Op de kabelboom heb ik iig ook twee aansluitingen voor ECU's, dezelfde als op de 105pk. Ik weet niet welke stekkers er op de warmloopregelaar komen, dus daar kan ik niet naar zoeken.

_________________
"Grant me the strength to accept the things I cannot change, the courage to change the things I can, and the wisdom to know the difference"

In memoriam: Ford Escort XR3i cabriolet uit '88

(En de rebound)


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 23 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling