Ford Escort Club Nederland

Door Ford Escort liefhebbers. Voor Ford Escort liefhebbers.
Het is nu ma apr 29, 2024 7:36

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Bekabeling brandstofpomp
BerichtGeplaatst: wo feb 27, 2013 15:52 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 30, 2011 21:09
Berichten: 976
Woonplaats: Heerle
Ben vandaag druk bezig geweest met mn kabelboom netjes neerleggen achter mn dashboard.

Ik kwam alleen niet uit de brandstof pomp. Hier heeft een schakelaar tussen gezeten, welke ik eruit heb gehaald omdat ik dat ding bleef vervangen (slechte kwaliteit schakelaars, mechanische deel liet te wensen over)

Er loopt nu vanaf mn contact een draad door de cabine richting de brandstofpomp. Hier zit één zekering tussen waarvan ik het ampèrage niet meer weet. (het is wel voldoende) Deze is direct op de pomp aangesloten. Verder loopt er niks. De pomp zit dus ook niet op een relais aangesloten. Hierdoor blijft de pomp dan ook continu lopen als ik het contact aanzet. Er lopen geen extra draden naar mn accu toe.

Weet iemand hoe ik de brandstofpomp naar behoren aan moet te sluiten?

_________________
"Grant me the strength to accept the things I cannot change, the courage to change the things I can, and the wisdom to know the difference"

In memoriam: Ford Escort XR3i cabriolet uit '88

(En de rebound)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Bekabeling brandstofpomp
BerichtGeplaatst: wo feb 27, 2013 23:26 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 01, 2009 14:05
Berichten: 4629
gezien het een (soort) EFI systeem betreft en er door ford eigenlijk al sinds de introductie van MFI dezelfde "werkwijze" op nahoudt is dit een MK4 vraag die ik kan beantwoorden tot op bepaalde hoogte....

het brandstof pomp relais krijgt een CONTACT + op 1 kant van de spoel en krijgt een door de ECU geschakelde massa op de andere kant van de spoel. De schakelaar van het relais krijgt een continu plus vanaf de zekeringkast en voert dit dus verder op de door de ECU aangegeven momenten middels de geschakelde massa..... in de meeste gevallen zit er "tussen" de geschakelde massa een BOTS schakelaar die dus die geschakelde massa onderbreekt en effectief het relais uit schakelt en daaruit volgend de pomp ook uitschakelt.

de pomp krijgt een massa van een een oogje ergens in de buurt van de pomp... en de plus vanaf het relais zoals eerder gezegd.

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling