Ford Escort Club Nederland

Door Ford Escort liefhebbers. Voor Ford Escort liefhebbers.
Het is nu za okt 01, 2022 13:12

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: MK4 XR3i 1988 cabrio 105 pk
BerichtGeplaatst: zo sep 04, 2022 22:51 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: ma jan 26, 2015 21:23
Berichten: 1337
Te koop...

Nieuwe koppeling en nog veel meer..

Dak is rot..

Voor interesse zijn er natuurlijk foto's..

Meer dan 10 jaar in de garage onderhouden..

Auto is echt top..

Maar ga nu voor een fast American.. ( GTO, SS, El Camino, desnoods een Caddie of Caprice.. )

Dus doe een bod..

Misschien ben je de nieuwe eigenaar ...

Het is ECHT een goeie auto...

Maar ik wil ( na meer dan 10 jaar ) iets anders..


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: MK4 XR3i 1988 cabrio 105 pk
BerichtGeplaatst: ma sep 05, 2022 16:24 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: vr feb 12, 2010 12:08
Berichten: 2858
Heb je weer zitten wegdromen bij miljoenen jacht met Linda de Mol?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: MK4 XR3i 1988 cabrio 105 pk
BerichtGeplaatst: ma sep 05, 2022 17:37 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: ma jan 26, 2015 21:23
Berichten: 1337
:lol:

Ja, misschien iets voorbarig..
( maar je weet nooit hoe een koe een haas vangt..oh ja.. weet ik wel.. Koe doet het geluid van een boerenkool na..)

Een rijbewijs zou misschien ook wel makkelijk zijn..
En een verse 2 jaar apk..

Volgens mij kan dat 2 maanden van te voren..
Dus in oktober.. ( verloopt in december )

Maar zonder rijbewijs is het gewoon een stuk ijzer en daar vind ik niets aan..
Een sedan de ville zie ik echt wel zitten..

Of een GTO uit 1936..
Benzine slurpende monsters zijn heden ten dagen voor een habbekrats te koop..


Bijlagen:
gto.jpg
gto.jpg [ 41.66 KiB | 732 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: MK4 XR3i 1988 cabrio 105 pk
BerichtGeplaatst: ma sep 05, 2022 18:44 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: vr feb 12, 2010 12:08
Berichten: 2858
Nou ik weet niet waar jij kijkt maar ik vind ze nog steeds erg prijzig. Ik zoek al enige tijd een leuk v8 project maar weiger ruim 10k neer te leggen voor een afgetrapte rondom in de deuken mat zwart gerolde hoop met roest te betalen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: MK4 XR3i 1988 cabrio 105 pk
BerichtGeplaatst: ma sep 05, 2022 18:56 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: ma jan 26, 2015 21:23
Berichten: 1337
Een 73'r javelin kan je wel vinden rond de 5/6000 dollar..
En die zijn echt mooi..
Met die bubbel op de voorschermen..

5000..

De broer van mijn ex woont in phoenix, arizona..
Mooi weer.. Geen roest..

Je bent gek als je iets in Rutte land koopt.. ( huis of auto, of benzine )


Bijlagen:
5300-1972-amx-javelin_22797536.jpg
5300-1972-amx-javelin_22797536.jpg [ 55.25 KiB | 730 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: MK4 XR3i 1988 cabrio 105 pk
BerichtGeplaatst: di sep 06, 2022 7:34 
Online
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 09, 2017 3:44
Berichten: 1766
Woonplaats: Eersel
och, voeg de importkosten en bootkosten om 'm hier te krijgen toe en je zit zo aan die 10k hoor :lol:

_________________
-Sander

1990 Escort RS Turbo S2
1982 Escort 1600i
1985 Escort 1.6 L
1990 Escort XR3i EFI cabrio
1984 Escort 1.6i MFI cabrio

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: MK4 XR3i 1988 cabrio 105 pk
BerichtGeplaatst: di sep 06, 2022 9:58 
Offline
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 26, 2009 0:13
Berichten: 6567
Woonplaats: Filipijnen
En dan alle laskosten nog omdat het exemplaar dat je aan de hand van foto's koopt toch wel een lading roest en/of heel veel plamuur bleek te hebben :lol: je zou absoluut niet de eerste zijn

Wel weer een totaal andere reden dan de laatste keer dat je hem te koop had. Nu staat ie weer te koop omdat je een V8 wilt rijden, waarna je direct al zegt dat je gek bent als je zoiets in Nederland koopt. Waarom emigreer je dan niet naar een plek waar het beter betaalbaar is? Zoveel hoeft het niet te kosten

_________________
-- Marco
Yamaha XTZ 125
2x Orion Mk1
Focus ST170
Hanway RAW50
Kawasaki ER-500

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: MK4 XR3i 1988 cabrio 105 pk
BerichtGeplaatst: di sep 06, 2022 16:00 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: ma jan 26, 2015 21:23
Berichten: 1337
Als ik geld had, was ik allang weg..

Als armlastige mag ik maar 1 auto op mijn naam..

Fordje is wel mijn liefje..
Als ik er in rij, hmmm wat een fijne auto..
Zonde om weg te doen..

Had laatst uitgezocht.. Boot van New York - Rotterdam is maar iets van 700 €

En ja, je moet wel een mannetje daar hebben..( qua roest etc.. )
Maar die heb ik wel na jarenlang verblijf in New York en Montreal..

Ga morgen even naar Fordje..
Bandenspanning etc..

Oktober naar de keuring.. ( 5e keer gratis ..?? )
En dan de benzine even oprijden.. ( nog van 1.69 )
Dus vullen met verse.. :evil: ( daar gaat me zakgeld )

Hoop dat de remmen niet vastzitten.. Staat al sinds februari..( maar droog en heet.. Zal wel meevallen )

En de invoerrechten uit usa is maar 10 %..


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: MK4 XR3i 1988 cabrio 105 pk
BerichtGeplaatst: do sep 08, 2022 18:09 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: ma jan 26, 2015 21:23
Berichten: 1337
Was even bij Fordje..
Starten lopen..

Bandenspanning 2,00
Dus goed..Kan er mee naar het tankstation.. Normaal zet ik ze op 2,3..

Staan andere leuke auto's ook..
El Camino ( hmmm, interesse gewekt ) , Aston Martin, Mercedes, Lancia..Nog wel wat leuke.. Zelfs een Taunus.. :D


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: MK4 XR3i 1988 cabrio 105 pk
BerichtGeplaatst: za sep 10, 2022 11:27 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jan 02, 2009 18:00
Berichten: 893
Woonplaats: Elburg
Had laatst uitgezocht.. Boot van New York - Rotterdam is maar iets van 700 €

En de auto als hand bagage meenemen zeker... :lol:

Droom lekker verder. :roll:

_________________
Wil je vlinders in je buik? Stop een rups in je kont.:)

JA ik ben gek, NEE het komt nooit meer goed!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: MK4 XR3i 1988 cabrio 105 pk
BerichtGeplaatst: zo sep 11, 2022 20:28 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: vr mei 11, 2012 22:17
Berichten: 290
Woonplaats: NI-JLUUS'N Forddorp bij uitstek
Reken maar gewoon €2500,- aan transportkosten en invoerrechten etc.

Container is idd zoiets, maar kosten voor inklaren, verzekering, en binnenlands transport komen daar nog weer overheen.

Nu is de euro/dollar koers ook niet bepaald gunstig....


Ben achteraf blij dat ik 5 jaar terug al eentje over heb laten komen 8-)
Afbeelding

Die is toen ook in New York op de boot gegaan :mrgreen:

_________________
Taunusdriver aus der Sallandsche Heimat

'62er Thunderbird
'70er Ford P7B V6
'72er Taunus 2.0
'75er Taunus 2.0
'76er Granada V6
'82er Granada kombi
'85er Transit V6
'93er Sierra GT kombi


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: MK4 XR3i 1988 cabrio 105 pk
BerichtGeplaatst: ma sep 12, 2022 17:30 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: ma jan 26, 2015 21:23
Berichten: 1337
Wauw, ...Wat een mooie Bird... :like: :like:


Er bestaat ook zo'n Ford Ranchero..
( concurrent van El Camino )

Inderdaad de container kost niet zo veel..
Maar er zijn verschillende maatschappijen die dat vervoer doen..
Die concurreren ook tegen elkaar op..
En je hebt daar ook zo'n independer ( vergelijk site )

Daar moet je gebruik van maken..

Ford tegen Chevrolet..

Both car-trucks came right out of the gate with powerful engines. The Ranchero’s first engine was a 223 CID I6 engine, but there was also a Y-block V8 and 352 CID FE V8 available in that first generation.

The El Camino, by comparison, also first started with an I6, but with a 348 CID V8 available, during its first short two-year run. By the time the second, redesigned El Camino came around in 1964, there were two Small-Block V8s and one 396 CID Big-Block V8 available.

Overall, if you’re going to compare engines, you should compare the biggest and best. For the Ranchero, that comes in the form of a 7.5-liter 460 CID V8 that was available only from 1974-1976, for GT models. The GT was the most powerful Ranchero, and the 460 put out 365 hp on a conservative estimate.

The El Camino, on the other hand, had a slightly smaller engine: a 7.4-liter engine, which was rated at 425-450 hp and 500 lb-ft of torque. It became available in 1970 until new emissions laws stripped power across the board.

But on brute horsepower alone, the El Camino slightly takes the edge here.

Ford ..7.5-liter 460 CID V8..( 460 pk )
Chevy..7.4- liter 454 CID V8 ..( 450 pk )

Die grote motors kon je goed opvoeren..Gebruikten we in de funny cars in Montreal ( 1979)

Ga maar even nu naar het tankstation met een 7.5 liter motor.. :o

Dus dan gewoon een trekhaak eronder...
En vouwcaravan kopen..
De tent eruit halen en een tank inbouwen van 5000 liter..
En hop, naar Luxembourg..

Doet me denken aan een grappig programma op tv..
Geen Koot en Bie..
Ze hadden een 2000 liter tank in een volkswagen busje gemaakt om de blikken van de tankbediende te volgen..

P.S.
Leuk dat jullie meedenken and the feedback..

Maar eerst gaan we in oktober naar de apk..
5e keer ?? Guinness book of records..??


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling