Ford Escort Club Nederland

Door Ford Escort liefhebbers. Voor Ford Escort liefhebbers.
Het is nu do maart 28, 2024 19:05

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: MK4 XR3i 1988 cabrio 105 pk
BerichtGeplaatst: zo jan 23, 2022 21:03 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: ma jan 26, 2015 21:23
Berichten: 1423
Auto is te koop..

Motor perfect..
Pas nieuwe koppeling etc..
Nog veel meer..
Altijd bij de ( club ) garage in onderhoud geweest

Moet weg door hele hoge rekeningen.. ( bijna 5 nullen)

Auto heeft altijd in de garage gestaan, maar 160€ per maand zijn onkosten die ik op dit moment moet deleten.

Heb nog niet in de advertentie gezet..
Eerst voor de clubbers..

Een echt goede Ford..

Bij interesse, stuur een pb..

Auto gaat 100% weg.. ( al gaat ie voor 75€ naar de sloop) :lol: ( nooit niet natuurlijk)

Club vraag prijs is 1200.. ( op de adv. veel duurder )

Uiteraard veel foto's..


Bijlagen:
DSCI1749[1].JPG
DSCI1749[1].JPG [ 451.98 KiB | 7818 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: MK4 XR3i 1988 cabrio 105 pk
BerichtGeplaatst: wo jan 26, 2022 17:23 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 19, 2015 15:28
Berichten: 1172
Woonplaats: ver weg
Vraag me wel echt af hoe je op dat vliegbrevet bent gekomen, gezien een uurtje vliegen al duurder is dan die garage voor een maand.

_________________
Afbeelding
Capri Mk2 GT 2.9 24V Cosworth 1974|Escort Mk3 1.3 Bravo 1982|Orion Mk1 1.6 GL 1985|Escort Mk4 RST Cabrio 1988|Escort Mk4 1.6D Ghia Estate|Escort Mk4 Van 1.6D 1989|Escort Mk4 Van 1.8D 1989


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: MK4 XR3i 1988 cabrio 105 pk
BerichtGeplaatst: wo jan 26, 2022 17:51 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: vr feb 12, 2010 12:08
Berichten: 2972
Nou omdat jij het bent, mocht je hem niet kwijt raken geef ik je er 150 euro voor.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: MK4 XR3i 1988 cabrio 105 pk
BerichtGeplaatst: wo jan 26, 2022 18:01 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: ma jan 26, 2015 21:23
Berichten: 1423
Nou, gewoon..
Het is ontzettend leuk..

Als passagier naar Portugal ofzo, daar is nix aan..
Net een bus..

Ben wel vaak in de cockpit geweest..
Vooral 's avonds is dat geweldig..
Als die lampjes van de landingsbaan..
Sinds de zoon Bush mag dat allemaal niet meer..

Ik heb er nooit aan gedacht om het zelf te gaan doen..
Nu ik weet dat het zo leuk is, had ik het 30 jaar eerder moeten doen..

En het is niet goedkoop..
Dat is waar..

Maar in de garage zitten op een stoel met een piloten pet op, is niet het zelfde. :lol:

Vergeet niet dat als je je autorijbewijs wilt halen vandaag de dag, ben je ook zo 4000€ kwijt met een paar keer zakken..

En brevet is niet snel..
Duurt 3 jaar ongeveer..
De meesten doen er 4/5 jaar over..

Mijn doel is het om in 2 jaar te halen..
Ik ben natuurlijk al wat ouder..
Daar komt dan meer begrip en verstand bij door leeftijd en ervaring..
Hoewel "verstand " soms bij mij niet zo gauw te vinden is.. hahaha..

vliegtuig heeft 160 pk.. Vliegt 180 km p/u..
Met je voeten en handen sturen..
Net een auto in de lucht..

Helemaal super..

En de auto heb ik nu 12 jaar..
Wel een beetje genoeg van..
Nix mis mee..
Hele hoop vernieuwd in originele staat..
Alleen dak is niet goed..

Vorig 2 x mee naar Frankrijk mee gereden..
Meer niet..
Amsterdam kan je niet meer in met de auto..
Naar het strand kost 40€ parkeer geld..

Ik hoef nergens meer heen..
Dus staat keurig in de garage te wachten op de nieuwe eigenaar..
Garage is opgezegd, dus voor die dag gaat ie weg..
En rondjes rijden op de ring om benzine op te maken, vind ik niet leuk..


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: MK4 XR3i 1988 cabrio 105 pk
BerichtGeplaatst: wo jan 26, 2022 18:02 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: ma jan 26, 2015 21:23
Berichten: 1423
DD, sloop geeft al 200...

Maar daar gaat ie niet voor weg..

Ik ben best bereid om wat met de prijs te doen..
Mocht het nou helemaal nix worden..

Dan verzekering ik 'm gewoon weer en staat ie op een parkeerplaats te wachten op de zomer..
Dat is voor een cabrio natuurlijk een betere tijd..


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: MK4 XR3i 1988 cabrio 105 pk
BerichtGeplaatst: wo jan 26, 2022 20:39 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: ma jan 26, 2015 21:23
Berichten: 1423
Jaaaaaaaaaaaa,......


Bijlagen:
ronnie met vliegtuig.jpg
ronnie met vliegtuig.jpg [ 215.77 KiB | 7765 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: MK4 XR3i 1988 cabrio 105 pk
BerichtGeplaatst: wo jan 26, 2022 20:42 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: ma jan 26, 2015 21:23
Berichten: 1423
Had ik maar geld, en was ik maar niet zo knap...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: MK4 XR3i 1988 cabrio 105 pk
BerichtGeplaatst: do jan 27, 2022 21:07 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: ma jan 26, 2015 21:23
Berichten: 1423
Ik zal het leuk maken..
Ga er steeds geld afdoen.. :like:

Dus een afwachtende clubber, kan 'm goedkoop krijgen..
Doch, er zijn natuurlijk wel kapers op de kust.. :lol:


Bijlagen:
DSCI3519.JPG
DSCI3519.JPG [ 464.63 KiB | 7708 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: MK4 XR3i 1988 cabrio 105 pk
BerichtGeplaatst: do jan 27, 2022 21:10 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: ma jan 26, 2015 21:23
Berichten: 1423
Nu 1000 € ...
Zal een lijstje maken wat er gedaan is en wat er aan gedaan moet worden..
( op de foto lijkt of er gaten in de kokerbalken zitten..)
Neen, de verf was eraf gevallen..
Hij heeft geen roest of gaten..


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: MK4 XR3i 1988 cabrio 105 pk
BerichtGeplaatst: vr jan 28, 2022 13:57 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 03, 2009 15:15
Berichten: 4065
Woonplaats: zuidbroek
Ronald,
Graag had ik de cabrio van je over genomen,echter toen ik het er met de vriendin over had
dat ik wel intresse in de vrouwenmagneet had,was het helemaal klaar ,dus helaas moet ik deze unieke kans aan mij voorbij laten gaan


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: MK4 XR3i 1988 cabrio 105 pk
BerichtGeplaatst: vr jan 28, 2022 21:01 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: ma jan 26, 2015 21:23
Berichten: 1423
:lol: :lol:

Voor de nieuwe lezertjes had ik die naam niet naar voren willen brengen..

Maar ja,

L' enfant terrible is eigenlijk wel bekend..

Dus, ja..

Het is de vrouwenmagneet.. :D


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: MK4 XR3i 1988 cabrio 105 pk
BerichtGeplaatst: vr jan 28, 2022 21:54 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 03, 2009 15:15
Berichten: 4065
Woonplaats: zuidbroek
maar hoe moet het dan nu verder met jou,zonder de vrouwenmagneet
of ben je over gestapt naar die mensjes met een steeltje :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: MK4 XR3i 1988 cabrio 105 pk
BerichtGeplaatst: vr feb 04, 2022 15:55 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: ma jan 26, 2015 21:23
Berichten: 1423
Jelte, ik ben me aan het voorbereiden..

Je weet dat vrouwen langer leven dan mannen..

Dus keuze zat in het bejaardenhuis..

:lol:


Bijlagen:
BILD0050.JPG
BILD0050.JPG [ 187.93 KiB | 7527 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: MK4 XR3i 1988 cabrio 105 pk
BerichtGeplaatst: vr feb 04, 2022 15:58 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: ma jan 26, 2015 21:23
Berichten: 1423
Omdat we in de "classic "car's zitten en exclusieve Escorts..

Heb ik natuurlijk een Thonet stok..

Gemaakt van gestoomd beukenhout..
( loopt dus wel 2 km sneller dan andere rotzooi.. )



Michael Thonet (Boppard, 2 juli 1796 - Wenen, 3 maart 1871) was een Duits-Oostenrijkse meubelmaker en industrieel en wordt wereldwijd beschouwd als een der grootste pioniers inzake meubeldesign.


Inhoud
1 De aanvang in Boppard
2 De Weense periode
3 Het succes: de fabrieken
4 Externe links
De aanvang in Boppard
Michael Thonet, zoon van een lederbewerker, leerde het ambacht van schrijnwerker en vestigde zich in 1819 als zelfstandig meubelmaker in zijn geboortestad. Hij maakte stoelen, zetels en bedden in een conventionele Biedermeierstijl, maar zocht middelen om sneller en goedkoper te kunnen produceren en met minder verspilling aan materiaal.

Rond 1830 ontwikkelde hij een methode om meubels te maken van gebogen hout door dunne houten latjes in lijm te koken tot ze buigzaam werden. Bundels van deze latjes perste hij dan met een mal in vorm, om ze ten slotte met fineerhout te beleggen.

De "Bopparder stoelen" die hij zo maakte waren klassiek van vorm en verschilden niet van die van zijn collega's, maar Michael Thonet had al vroeg industriële ambitie: hij werkte op voorraad in plaats van uitsluitend op bestelling; hij kocht een molen om zijn eigen lijm te kunnen fabriceren; en hij vroeg patenten aan op zijn methode om hout te buigen met de bedoeling andere meubelmakers licenties te kunnen verkopen.

Uit vrees voor namaak en voor lekken bleef hij echter te vaag bij zijn patentaanvraag, waardoor zijn verzoek werd afgewezen omdat zijn werkmethode niet vernieuwend genoeg zou zijn. Michael Thonet bleef met schulden achter.

In 1841 toonde hij zijn creaties op een nijverheidstentoonstelling in Koblenz, waar ze opgemerkt werden door de Oostenrijkse kanselier Klemens von Metternich. Metternich gaf hem de raad naar Wenen te verhuizen, omdat Thonet in Boppard arm zou blijven, terwijl hij in een wereldstad als Wenen misschien fortuin zou maken.

De Weense periode
Een jaar later werden Thonets eigendommen in Boppard, inclusief zijn voorraden, openbaar verkocht op last van zijn schuldeisers, waarna Michael Thonet naar Wenen verhuisde. Wegens de regelgeving op het gildewezen kon hij zich daar niet zelfstandig vestigen en moest hij bij gevestigde meubelmakers dienst nemen. Door zijn relatie met Metternich slaagde hij er in om in 1842 een Oostenrijks patent te krijgen op zijn methode om hout te buigen. Desondanks werkte hij in die periode vooral aan de parketvloeren voor het stadspaleis Liechtenstein.

In 1849 kon hij zich eindelijk weer zelfstandig vestigen, en hij verbeterde zijn methode om hout te buigen door bundels houten staafjes te buigen in plaats van dunne latjes. In 1849 ontwikkelde Thonet de stoel Nr 4, waarmee het Weense koffiehuis Café Daum bemeubeld werd. Opvallend is dat de vormgeving van Thonets stoelen nu een logisch uitvloeisel is van de gebruikte techniek, en niet omgekeerd.

Zijn deelname in 1851 aan de wereldtentoonstelling van 1851 in Chrystal Palace (Londen) zorgde voor een internationale doorbraak. De volgende jaren nam Thonet deel aan vele nationale en internationale tentoonstellingen en won hij tal van prijzen en medailles. In 1853 vormde hij zijn Weense werkplaats om tot de vennootschap "Gebrüder Thonet" die op naam van zijn vijf zonen stond, doch waarvan hij de leiding stevig in handen bleef houden.

Het succes: de fabrieken

Thonetstoel Model Nr. 14
Hij verbeterde zijn productiemethoden voortdurend, en opende in 1856 een fabriek in Koritschan, een stadje in Moravië dat over een goede spoorwegverbinding beschikte. Het lag midden in de beukenbossen die de beste grondstof leverden voor zijn stoelenproductie. In deze nieuwe fabriek werd het hout niet langer gekookt in lijm, maar gebogen na een urenlange inwerking van hete stoom. Daardoor slaagde hij er in 1859 eindelijk in massieve houtstaven te buigen, wat de weg vrijmaakte voor massale meubelproductie. In Koritschan kwamen ook modellen tot stand van stoelen die met een eenvoudige verbinding door middel van schroeven gemonteerd werden en die in onderdelen geëxporteerd en naar de consument konden worden verstuurd.

In 1859 maakte hij de stoel nr. 14, die het voorbeeld bij uitstek werd van een succesrijk industrieel product: er zouden er meer dan 50 miljoen van gemaakt worden. In zijn eenvoudigste versie bestond deze stoel uit slechts 6 houten stukken, zes schroeven en twee moeren. Daardoor was deze stoel ongemeen licht en uitermate goedkoop. Toen Thonets laatste patent afliep in 1869, werd de stoel Nr. 14 eindeloos gekopieerd door talloze concurrenten.

In 1860 maakte hij schommelstoel nr. 1. Deze was twee jaar later op de wereldtentoonstelling in Londen te zien. Na de fabriek in Koritschan opende Michael Thonet ook fabrieken in Bistritz (1861), Groß-Ugrócz (1865) en Wsetin (1868), met tal van filialen op plaatsen waar veel beukenbossen waren. Door in verschillende landen fabrieken te hebben, vermeed hij ook betaling van invoerrechten voor zijn producten. Hij stelde uiteindelijk 6.000 arbeiders te werk, en bouwde rond iedere fabriek een stadje met eigen sociale voorzieningen om de noodzakelijke arbeidskrachten aan te trekken. Hij werd de grootste meubelfabrikant ooit, en zijn assortiment omvatte niet alleen stoelen in gebogen hout, maar ook tafels, bedden, bloembakken, muziekstaanders en kapstokken, tot en met tennisrackets. Op hun hoogtepunt maakten de fabrieken 4.000 meubelstukken per dag.

Zijn bedrijven waren autarkisch georganiseerd: hij bezat de beukenbossen voor de grondstof, de werkplaatsen, de machines en de huizen van zijn werkkrachten, en had ten slotte eigen filialen voor de verkoop in alle grote Europese steden en in de Verenigde Staten. Hij nummerde zijn modellen en liet catalogi drukken in verschillende talen met afbeelding en prijs van ieder product.

Na zijn overlijden werd de fabriek voortgezet door zijn vijf zonen, die naast eigen ontwerpen ook designers aantrokken als Josef Hoffmann, Otto Wagner, Gustav Siegel en Adolf Loos.

Vanaf 1930 ging de fabriek ook metalen buismeubilair fabriceren, met ontwerpen van Mart Stam, Marcel Breuer, Le Corbusier, Ludwig Mies van der Rohe en Gerrit Rietveld.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: MK4 XR3i 1988 cabrio 105 pk
BerichtGeplaatst: vr feb 04, 2022 16:05 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: ma jan 26, 2015 21:23
Berichten: 1423
Maar om verder te gaan..

De auto gaat weg..

De prijs is nu : 800 €

apk tot 1 dec 2022..

Zal nog wat foto's erop zetten..

( de oplettende lezertjes kunnen een slag slaan.. )


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling