Wegens overcompleet, en andere plannen, mag mijn TC2 van eigenaar verwisselen.
Het betreft hier één van de laatste der Mohikanen, een heuze 2.3 V6 Ghia uitgevoerd. Het neusje van de zalm als je in 1979 een Taunus kocht, was dit dé Taunus om te rijden.
De auto is in januari 1979 op kenteken gekomen, en heeft al veel meegemaakt.
Vorige eigenaar heeft de auto ruim 14 jaar gehad, en ook vanalles aan de auto gedaan. De motor is compleet gereviseerd, en heeft sindsdien ongeveer 10000km gedraaid. Carb wordt iets minder, maar pakt direct aan en dieselt niet na. De aandrijflijn heeft iets vrije slag, maar na 36 jaar niet heel vreemd... Er zit nu een handgeschakelde 4bak achter, heb evt tegen meerprijs nog een 5bak die erbij gekocht mag worden.
Ook het plaatwerk is bijgehouden, en ook deels overgespoten. Er zit kleurverschil in het plaatwerk, en voor het mooie zou hij opnieuw gespoten of gerold moeten worden. Heb zelf het linkervoorscherm vervangen voor een betere, en is met een spuitbus in kleur gespoten.
De losse plaatwerkdelen hebben hooguit iets vliegroest, nergens doorgerot en van de kofferklep laat de blanke lak los, dus je kijkt er een beetje lelijk op. De voorschermen hebben wel nog een paar roestgaatjes bij de opstaande rand tussen bevestigingsrand en motorkap. Valt niet op, en is behandeld.
De carrosserie verder is ook nog in goede staat, A-stijlen, bevestigingsranden e.d. zijn nog hard, bodem is hard. Heb alleen achteraan bij de dorpels iets gelast, en in de kofferbak linksachter is wat gelast.
Zoals bij een Ghia hoort, zit er een skai dakje op. Deze verkeert nog in vrij nette staat, zitten een paar kleine roestplekjes onder, maar minimaal. Het skai op het dakraam is wel grotendeels weg.
Het interieur verkeert na 36 jaar nog in prima staat, geen scheurtjes, geen uitgedroogde achterbank. Alleen de bestuurdersstoel is wat doorgezakt. Het hemeltje is nog perfect, en het dakraam lekt niet! Het dakraammechanisme zit vast, en heb nog geen tijd gehad om dat weer gangbaar te krijgen.
Het dashboard heeft wel wat gebruikerssporen, nog wat schroefgaten van een 27MC en dat soort zaken. Verder werkt alles naar behoren, en er zit zelfs nog een orginele Ford AM/FM radio in!
Verder staat hij op orginele Ghia velgen, met banden met zeer veel profiel.
Aangezien iedereen mag horen dat het een V6 is, heb ik de einddemper vervangen voor een eindpijp. Hierdoor ontstaat laag in toeren een mooie, diepe brom. Kan de hele buurt meegenieten!
Er zit tot 31 december 2016 apk op!