Ford Escort Club Nederland

Door Ford Escort liefhebbers. Voor Ford Escort liefhebbers.
Het is nu do maart 28, 2024 17:23

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Nieuw met een vraag
BerichtGeplaatst: do maart 28, 2019 9:04 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: do maart 28, 2019 8:50
Berichten: 1
Dag allemaal,

Wellicht een wat vreemd nieuw lid, want mijn Ford Escort ligt in een grasmaaier in de vorm van een 1.6 of 1.8 diesel motor, vermoedelijk uit 1988! Nu las ik dat ze net in die periode een motor upgrade hebben gekregen. Dus welke heb ik nou?

Ik zou graag van jullie kunde gebruik maken, want ik wil het nodige aan de motor gaan sleutelen en moet dus het juiste materiaal bestellen.
(Riemen, gloeistiften)

Ik hoop dat er iemand van de geleerden op dit forum mij kan aangeven wat voor motor dit is?

Op het luchtfilter staat geschreven dat die van een ford Escort uit 1988 is. Op het blok staat ook ford 2T M

Ik heb wel foto’s maar weet niet hoe ik deze kan bijvoegen.

Bedankt alvast voor jullie hulp.

Erwin


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Nieuw met een vraag
BerichtGeplaatst: do maart 28, 2019 9:42 
Offline
Junior moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 09, 2017 3:44
Berichten: 2187
Welkom Erwin!

Als je een nederlandse auto hebt kun je normaalgesproken op je kentekenbewijst zien welke motor je hebt.
Als het een import is, of je komt uit belgie is het misschien het makkelijkste om een foto te plaatsen van je motorruimte!

ik meen dat dit de 1.8D is
Afbeelding

en dit de 1.6D
Afbeelding

_________________
1980 Escort mk2 2.0 GL
1982 Escort mk3 1600i
1985 Escort mk3 1.6 L
1986 Escort mk4 XR3i MFI
1990 Escort mk4 RS Turbo


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Nieuw met een vraag
BerichtGeplaatst: do maart 28, 2019 10:08 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: vr feb 12, 2010 12:08
Berichten: 2972
ik vermoed dat het type ook wel op de motor staat, ford heeft vaak op het cilinderblok een 1.6 of 1.8 gestampt. Maar de snelste manier om het te zien is de distributie kap eraf halen. De 1.6 heeft namelijk een enkele getande riem met een enkele spanner, de inspuitpomp wordt via tandwielen aangedreven de 1.8 heeft daarin tegen 2 riemen met meerdere spanners. De inspuitpomp wordt hier aangedreven door een getande riem.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Nieuw met een vraag
BerichtGeplaatst: vr maart 29, 2019 6:49 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: di jun 20, 2017 18:20
Berichten: 1364
Zeer welkom Erwin en weet cker dat onze leden goede adviezen hebben,U ziet het a/d 2 reacties.[hoop dat er meerdere volgen/komen]
Morgen zitten wij in Barneveld [FORDONDERDELENDAG],zou fijn zijn Als U langs komt,dan kunnen de experts ff voor U kijken,zo doe ik het ook,altijd krijg ik goed advies,soms met humor,wij hebben een eigen stand FECN,ok laterzzzzzzzz


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling