Ford Escort Club Nederland

Door Ford Escort liefhebbers. Voor Ford Escort liefhebbers.
Het is nu vr maart 29, 2024 0:45

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Mijn (neppe) escort RS Turbo
BerichtGeplaatst: do nov 28, 2019 21:49 
Offline
Junior moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 09, 2017 3:44
Berichten: 2187
Nouja, dat die motorcode gelijk is aan de chassiscode kwam ik onlangs pas achter per toeval
de RDW weet dat ook niet.
Bij mij was de motorcode op kenteken zetten optioneel, want slecht leesbaar, en ik wilde m dr gewoon liever niet op :lol:
Denk dat t n questie van geluk hebben is met welke keurmeester je krijgt.
De mijne (in veldhoven) was vooral heel blij om ns geen Subaru of Golf zonder papieren van de donormotor te zien. gunfactor :D

_________________
1980 Escort mk2 2.0 GL
1982 Escort mk3 1600i
1985 Escort mk3 1.6 L
1986 Escort mk4 XR3i MFI
1990 Escort mk4 RS Turbo


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mijn (neppe) escort RS Turbo
BerichtGeplaatst: vr nov 29, 2019 23:08 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 03, 2009 15:15
Berichten: 4065
Woonplaats: zuidbroek
heb zelf ook met de rdw gebeld ivm de xr3i zonder motor
als daar een zelfde in komt als erin heeft gelegen,hoef ik niets extra,s te ondernemen
dus,daar kan ik rustig mee door gaan


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mijn (neppe) escort RS Turbo
BerichtGeplaatst: za nov 30, 2019 3:06 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: di jun 20, 2017 18:20
Berichten: 1364
Het klopt wat Jelte zegt/schrijft, ik had een dohc 18 16v 96kw/130ps nu heb ik een zetec/zilvertop 18 16v 96kw/130 en het mocht.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mijn (neppe) escort RS Turbo
BerichtGeplaatst: vr dec 13, 2019 11:50 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: do okt 31, 2019 14:46
Berichten: 24
Allemaal enorm bedankt voor de informatie, de roest heeft helaas de cilinderwand opgevroten.
Ik kan 2 dingen doen:
Het blok laten uitboren en nieuwe overmaat zuigers erbij.
Ander 1,6 CVH onderblok en dan de oude interne motordelen van mijn escort overzetten

Ik ga denk ik voor optie 2 met een ander onderblok. Alleen nu is mijn vraag hoe ik deze 1.6 blokken kan herkennen en in watvoor soort auto's ik deze kan vinden. Had al enig onderzoek gedaan en zag dat ze ook in de mk3 fiesta te vinden zijn.
Ook weet ik dat de de kurkas en drijfstangen etc van de 1600i gelijk zijn aan die van de RS Turbo modellen. Alleen de zuigers zijn anders.

Ik vroeg mij alleen af hoe ik een 1,6 CVH motor kan herkennen zodat ik zeker weet dat ik het goede motorblok koop en dat alles juist past.
Ik had al even rondgekeken op het forum maar kon hier zo snel geen topic over vinden.

Ik hoor het wel, Bijvoorbaat dank.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mijn (neppe) escort RS Turbo
BerichtGeplaatst: vr dec 13, 2019 12:05 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 19, 2015 15:28
Berichten: 1172
Woonplaats: ver weg
CVH is makkelijk te herkennen aan de vorm van het klepdeksel. In principe zitten die blokken in ieder type Ford, Sierra Fiesta latere Escorts Ka ga maar door (en geen enkel probleem met de motorsteun). Je zou alleen even moeten kijken hoe dat zit met de olie van de turbo, als je een n/a CVH pakt heb je best kans dat je moet boren. De motorinhoud staat op de cilinderkop, aan de kant van het inlaatspruitstuk als ik me niet vergis.

_________________
Afbeelding
Capri Mk2 GT 2.9 24V Cosworth 1974|Escort Mk3 1.3 Bravo 1982|Orion Mk1 1.6 GL 1985|Escort Mk4 RST Cabrio 1988|Escort Mk4 1.6D Ghia Estate|Escort Mk4 Van 1.6D 1989|Escort Mk4 Van 1.8D 1989


Laatst bijgewerkt door Dummy op vr dec 13, 2019 12:06, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mijn (neppe) escort RS Turbo
BerichtGeplaatst: vr dec 13, 2019 12:06 
Offline
Junior moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 09, 2017 3:44
Berichten: 2187
Als de kop er nog op zit is een CVH heel makkelijk te herkennen.

Afbeelding

Mocht de kop er niet meer op zitten, of je de inhoud niet weten, moet je kijken naar de markeringen op het blok.
De inhoud staat op de achterkant (inlaat) van het blok, op de foto hierboven zie je dat het 'vieze' blok een 1.4 is.
Er zijn verschillende versies van de 1.6, maar het belangrijkste verschil zit m de olieretour van de turbo.
Die zit aan de voorkant (uitlaat) kant van het blok, net boven de carterpan.

Verder zou ik (als het nog goed is) gewoon zo veel mogelijk van je oude blok overzetten, indien mogelijk.
Dan kun je meteen alle lagers en pakkingen meenemen, en zou je op zoek kunnen gaan naar een los onderblok. (goedkoper, en meteen inzicht op hoonpatronen etc.)

_________________
1980 Escort mk2 2.0 GL
1982 Escort mk3 1600i
1985 Escort mk3 1.6 L
1986 Escort mk4 XR3i MFI
1990 Escort mk4 RS Turbo


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mijn (neppe) escort RS Turbo
BerichtGeplaatst: vr dec 13, 2019 15:48 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: do okt 31, 2019 14:46
Berichten: 24
Super, bedankt voor de reacties!
Ik kan weer met zekerheid verder.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mijn (neppe) escort RS Turbo
BerichtGeplaatst: vr dec 13, 2019 20:02 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: zo maart 02, 2014 19:10
Berichten: 410
Woonplaats: sexbierum
Ik heb nog een kaal 1.6 cvh turbo uit een escort liggen.
Ideaal voor jouwn project, stuur mij maar een bericht indien interesse


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mijn (neppe) escort RS Turbo
BerichtGeplaatst: za dec 14, 2019 8:48 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 01, 2009 21:20
Berichten: 3901
Woonplaats: Baronie van Breda
Een normaal 1.6 CVH blok heeft geen olieretour voor de turbo, houd daar rekening mee. Zal je dan eventueel moeten maken. En oude delen in zomaar een ander onderblok zetten... laat alles eerst opmeten en controleren (zuigers), dan als het kan kwa maatvoering, honen, en zet dan wel nieuwe zuigerveren etc.

_________________
Ford Taunus TC1 1600L Coupé 1973
Ford Granada Mk3 Sedan 2.3 V6 L 1983
Ford Escort 1.3 C 1986
Ford Escort Mk4 1.4 CL Bravo 1988 "Brownie"
Puch MV50 1974
Harley Davidson Cagiva SST350 1979


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mijn (neppe) escort RS Turbo
BerichtGeplaatst: do feb 13, 2020 12:14 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: do okt 31, 2019 14:46
Berichten: 24
Voor de mensen die het leuk vinden even een update!
Na veel sleutelen zit er een nieuw gereviseerd onderblok in de auto en komt het einde steeds dichterbij.
Hier wat foto’s!

https://www.dropbox.com/sh/441jnch79jsi ... fMGYa?dl=0


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mijn (neppe) escort RS Turbo
BerichtGeplaatst: do feb 13, 2020 16:45 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: di jul 30, 2019 17:39
Berichten: 58
Das een heel bekend onderblokje 8-) De bewerkte cylinderkop die erbij hoorde zit inmiddels in mijn (neppe) RS Turbo, net op tijd voor de export :D
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling