Ford Escort Club Nederland
http://ford-escortclub.nl/forum/:80/

Mijn (neppe) escort RS Turbo
http://ford-escortclub.nl/forum/:80/viewtopic.php?f=21&t=12833
Pagina 2 van 2

Auteur:  Lynxified [ do nov 28, 2019 21:49 ]
Berichttitel:  Re: Mijn (neppe) escort RS Turbo

Nouja, dat die motorcode gelijk is aan de chassiscode kwam ik onlangs pas achter per toeval
de RDW weet dat ook niet.
Bij mij was de motorcode op kenteken zetten optioneel, want slecht leesbaar, en ik wilde m dr gewoon liever niet op :lol:
Denk dat t n questie van geluk hebben is met welke keurmeester je krijgt.
De mijne (in veldhoven) was vooral heel blij om ns geen Subaru of Golf zonder papieren van de donormotor te zien. gunfactor :D

Auteur:  jelte [ vr nov 29, 2019 23:08 ]
Berichttitel:  Re: Mijn (neppe) escort RS Turbo

heb zelf ook met de rdw gebeld ivm de xr3i zonder motor
als daar een zelfde in komt als erin heeft gelegen,hoef ik niets extra,s te ondernemen
dus,daar kan ik rustig mee door gaan

Auteur:  xaverio1957 [ za nov 30, 2019 3:06 ]
Berichttitel:  Re: Mijn (neppe) escort RS Turbo

Het klopt wat Jelte zegt/schrijft, ik had een dohc 18 16v 96kw/130ps nu heb ik een zetec/zilvertop 18 16v 96kw/130 en het mocht.

Auteur:  utahbranse [ vr dec 13, 2019 11:50 ]
Berichttitel:  Re: Mijn (neppe) escort RS Turbo

Allemaal enorm bedankt voor de informatie, de roest heeft helaas de cilinderwand opgevroten.
Ik kan 2 dingen doen:
Het blok laten uitboren en nieuwe overmaat zuigers erbij.
Ander 1,6 CVH onderblok en dan de oude interne motordelen van mijn escort overzetten

Ik ga denk ik voor optie 2 met een ander onderblok. Alleen nu is mijn vraag hoe ik deze 1.6 blokken kan herkennen en in watvoor soort auto's ik deze kan vinden. Had al enig onderzoek gedaan en zag dat ze ook in de mk3 fiesta te vinden zijn.
Ook weet ik dat de de kurkas en drijfstangen etc van de 1600i gelijk zijn aan die van de RS Turbo modellen. Alleen de zuigers zijn anders.

Ik vroeg mij alleen af hoe ik een 1,6 CVH motor kan herkennen zodat ik zeker weet dat ik het goede motorblok koop en dat alles juist past.
Ik had al even rondgekeken op het forum maar kon hier zo snel geen topic over vinden.

Ik hoor het wel, Bijvoorbaat dank.

Auteur:  Dummy [ vr dec 13, 2019 12:05 ]
Berichttitel:  Re: Mijn (neppe) escort RS Turbo

CVH is makkelijk te herkennen aan de vorm van het klepdeksel. In principe zitten die blokken in ieder type Ford, Sierra Fiesta latere Escorts Ka ga maar door (en geen enkel probleem met de motorsteun). Je zou alleen even moeten kijken hoe dat zit met de olie van de turbo, als je een n/a CVH pakt heb je best kans dat je moet boren. De motorinhoud staat op de cilinderkop, aan de kant van het inlaatspruitstuk als ik me niet vergis.

Auteur:  Lynxified [ vr dec 13, 2019 12:06 ]
Berichttitel:  Re: Mijn (neppe) escort RS Turbo

Als de kop er nog op zit is een CVH heel makkelijk te herkennen.

Afbeelding

Mocht de kop er niet meer op zitten, of je de inhoud niet weten, moet je kijken naar de markeringen op het blok.
De inhoud staat op de achterkant (inlaat) van het blok, op de foto hierboven zie je dat het 'vieze' blok een 1.4 is.
Er zijn verschillende versies van de 1.6, maar het belangrijkste verschil zit m de olieretour van de turbo.
Die zit aan de voorkant (uitlaat) kant van het blok, net boven de carterpan.

Verder zou ik (als het nog goed is) gewoon zo veel mogelijk van je oude blok overzetten, indien mogelijk.
Dan kun je meteen alle lagers en pakkingen meenemen, en zou je op zoek kunnen gaan naar een los onderblok. (goedkoper, en meteen inzicht op hoonpatronen etc.)

Auteur:  utahbranse [ vr dec 13, 2019 15:48 ]
Berichttitel:  Re: Mijn (neppe) escort RS Turbo

Super, bedankt voor de reacties!
Ik kan weer met zekerheid verder.

Auteur:  razer [ vr dec 13, 2019 20:02 ]
Berichttitel:  Re: Mijn (neppe) escort RS Turbo

Ik heb nog een kaal 1.6 cvh turbo uit een escort liggen.
Ideaal voor jouwn project, stuur mij maar een bericht indien interesse

Auteur:  Davey [ za dec 14, 2019 8:48 ]
Berichttitel:  Re: Mijn (neppe) escort RS Turbo

Een normaal 1.6 CVH blok heeft geen olieretour voor de turbo, houd daar rekening mee. Zal je dan eventueel moeten maken. En oude delen in zomaar een ander onderblok zetten... laat alles eerst opmeten en controleren (zuigers), dan als het kan kwa maatvoering, honen, en zet dan wel nieuwe zuigerveren etc.

Auteur:  utahbranse [ do feb 13, 2020 12:14 ]
Berichttitel:  Re: Mijn (neppe) escort RS Turbo

Voor de mensen die het leuk vinden even een update!
Na veel sleutelen zit er een nieuw gereviseerd onderblok in de auto en komt het einde steeds dichterbij.
Hier wat foto’s!

https://www.dropbox.com/sh/441jnch79jsi ... fMGYa?dl=0

Auteur:  Rick.H. [ do feb 13, 2020 16:45 ]
Berichttitel:  Re: Mijn (neppe) escort RS Turbo

Das een heel bekend onderblokje 8-) De bewerkte cylinderkop die erbij hoorde zit inmiddels in mijn (neppe) RS Turbo, net op tijd voor de export :D
Afbeelding

Pagina 2 van 2 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/