zo, nou mijn EFE was dit jaar zeer enrverend maar toch weer een mooie ervaring.
zaterdag al begonnen om de escort rijdend te maken.
eindelijk aan praat en zaterdag avond richting biddinghuizen waar ik en flori een nachtje bij tomas en chantal mochten verblijven die daar een huisje hadden gehuurd. wat overgens heel erg gezellig was
onderweg in hattem nog ff een pitstopgemaakt om mn dynamo van de rst te vervangen.
toen van hattem dus naar biddinghuizen gereden toen ineens de pleuris uit de hemel kwam.
helaas kwam de pleuris niet alleen uit de hemel, maar ook onder mn motorkap.
motor flink aan de kook gehad en flink roken.
aangekomen in biddinghuizen ff snel een blik geworpen en we dachten dat er een koelslang lekte.
Gerben (pino) zou een paar slangen meenemen naar efe dus zondag ochtend gewoon rustig aan naar de meeting gereden, dat ging opzich wel.
Toen síddags gerben aankwam met de slangen bleek dat er een kunstof t-stukje gebroken was in plaats van een slang.
wij met zn allen opzoek naar zo'n t-stukje, nergens te vinden op heel EFE.
Na een hoop getwijfelen gedoen kwam tomans op het idee om er zelf 1 te maken van een messing (loodgieters) t-stuk met wat stukjes koperpijp en wat knelkoppelingen. dit werkte eigen best wel goed.
eind van de meeting gewoon rustig aan naar huis gereden maar werd elke x heel warm. dus afkoelen en koelvloeistof bijvullen.
na dat 2 gedaan te hebben draaide ik eindelijk de a1 op en werd gelijk weer warm.
dus gelijk de eerste afslag bij apeldoorn er weer af gegaan, en op de afrit klapt er een koelslang. gewoon helemaal doormidden.
jah das echt balen natruurlijk dus toch maar de anwb gebeld, (voor het eerst) en afwachten maar.
na 3 kwartier kwam de beste man aan en ging gelijk aan de gang. in tussen kwam Joram toevallig langsrijden is ook nog ff netjes gestopt
en heeft zelfs aangeboden om de auto bij hem neer te zetten. (thnx nogmaals voor het aanbod Joram.)
maargoed, de anwb heeft er ff een verbindings stukje tussen gezet, de koelvin doorgelust zodat deze op contact constand draait om toch zoveel mogelijk te koelen. verder het systeem weer afgevuld en met de dop van het koelvloeistofreservoir er los op naar huis gereden.
dat ging gelukkig goed, natuurlijk rustig aan gedaan maar heb iig nergens hoeven stoppen.
uiteindelijk was ik om 21:30 thuis en was iets na 5en van efe weggereden hehe.
ben iig erg blij dat ik op eigenkrachten thuis heb kunnen komen en dat ik niet net zoals Bert de auto op een bergings wagen hoefde te zetten.
Mijn EFE is dus niet helemaal geworden wat de bedoeling was. foto's ben ik bijna niet aan toegekomen, en heb ook niet echt lekker rond kunnen lopen.
Wel moet ik een hele dikke THANK YOU achterlaten voor Tomasn en Chantal. en natuurlijk ook voor Gerben, Henri en Wouter vanb rs2000 magazijn die mij super hebben geholpen terwijl ze het zelf druk genoeg hadden.
echt bedankt gasten.
Verder buiten dit alles om heb ik wel de indruk gekregen dat het EFE over het algemeen een geslaagde dag was voor zowel leden/liefhebbers als voor de organisatie. tuurlijk zijn er altijd wat dingetjes aan te merken en er zouden ook nu een aantal dingen leuker, beter, interessanter kunnen.
Maar ik vind dat we een groot compliment aan de organisatie mogen doen, wegens hun doorzettingsvermogen na alle shit van vorig jaar.
ze hebben toch een goed georganiseerd evenement voor ons neergezet en daarbij een hoop kritiek punten van vorig jaar verbeterd.
Jammer dat de opkomst niet meer was wat het geweest is maar dat was te verwachten.
laten we vooral positief zijn openbaar zodat het aantal bezoekers de komende jaren weer gaat groeien
opkomst voor onze clublane was trouwens erg goed. zou leuk zijn als we een x zo'n opkomst konden realiseren bij een FECN meeting
de foto's die ik heb gemaakt zal ik morgen denk ik mee bezig gaan en komen zodra ze online zijn, zal ik er hier ook een aantal plaatsen.
Greetz Herman