Nog nooit zo'n tegenstrijdigheid meegemaakt als met de xenon verlichting.
We hebben een sponsor die kortingen voor onze leden gaf,dus
binnen mum van tijd zat iedereen aan de (after-market)xenon verlichting,
toen opeens de regels weer veranderden,wilde iedereen paniekerig OEM xenon,
of bouwde zijn after market setje weer uit. . . .
Het vervelende is idd als je verblind word door een tegenligger,maar dit
is niet alleen door xenon!!!!
Denk maar eens aan de veel te zware beladen bedrijfsbusjes,die wel of niet
hoogteverstelling van de koplampen hebben en het niet gebruiken,
die verblinden je net zo hard met halogeen.
Ik heb wel automatische hoogteverstelling erin en koplampsproeiers,(in de Mondeo)
en nu ook OEM xenon 4300K,dus projectorlampen ipv reflector,
prijs 650 euro per unit,xenon bulb bij Ford bijna 200 euro
,
maar als deze verkeerd afgesteld staan,heb je nog niks
Raar ook dat die gast in het filmpje zegt;eerst naar de garage gaan om ze af te stellen,
en erna de xenon inbouwen. . .ik zou het andersom doen
Verder vind ik dat ze de aan de kleurtemperatuur wel een maximum mogen geven,
want 10.000 en 12.000K vind ik zo zinloos en je hebt bijna nog minder licht
als halogeen.
Ik heb zelf 8000K after market gehad en deze was best mooi,beetje blauwig en
goed zicht,maar in de OEM ga ik nu maar 6000K,iets meer als standaard,
omdat het iets mooier uitziet en je nog steeds voldoende licht hebt!