ST 170 Remmen upgrade ombouw vanaf RS2000 (+ eventueel andere)
Benodigd gereedschap:
Ring sleutel 11
Dop 13 op ratel of ring-ratel 13 of ring steek 13
Dop 15 op ratel of ring-ratel 15 of ring steek 15
Dop 16 op ratel of ring ratel 16 of ring steek 16
12 mm boor voor staal en een accu of 230 volt boor
stap 1 lossen de wielmoeren en krik de auto op en demonteer wiel
het resultaat:
stap 2 lossen banjo bout die de remleiding aan de remtang vasthoudt (maar een tikkie los is voldoende) (dop 16)
stap 3 demonteer remtang + drager d.m.v. 2 bouten achterop (dop 17) (zie foto)
Het resultaat.
stap 4 demonteer schijf.... jaaaaa heeeeeel moeilijk..... maar zie hier het resultaat
stap 5 boor montage gaten op het fugeehuis uit naar 12mm
stap 6 monteer de ST170 remschijf.... ja dat was weer zo'n moeilijke stap
stap 7 monteer je paar dagen er voor geverfde drager (dop 15)
stap 8 plaats de remblokken nadat je de stukken waar de blokken over glijden hebt ingesmeerd met een hoog temperatuurs vet (koper vet)
stap 9 plaats de paar dagen ervoor geverfde remtang en draai de bouten goed vast (dop 13 en waterpomptang of bahco)
stap 10 Haal nu de remslang los van de orignele klauw en haal het koperen ringetje weg wat tussen de klauw en banjo bout zat. en plaats nu zo'n ring die hier afgebeeldt wordt met de rubberen kant naar de slang toe. (deze ringetjes heb ik een voorraad van liggen en zijn speciaal gemaakt)
stap 11 ontlucht de remmen (ring sleutel 11). (houd het rem olie pijl in de gaten!!!) monteer je wiel en haal de auto van de krik af.
Herhaal stappen 1 tot 11 voor de andere kant van de auto en ga dan verder naar stap 12
stap 12 maak een zelfde foto en aanschouw je werk en toon het resultaat hier!en aanschouw je harde werk!