Ford Escort Club Nederland
http://ford-escortclub.nl/forum/:80/

motor te heet in hoge toeren
http://ford-escortclub.nl/forum/:80/viewtopic.php?f=36&t=4830
Pagina 1 van 2

Auteur:  Resiba [ di sep 27, 2011 15:16 ]
Berichttitel:  motor te heet in hoge toeren

hallo mensen,

ik heb een vraag/probleem.
ik heb vanmiddag een green luchtfilter geinstalleerd in mijn escort mk7.
hij werkt leuk en geeft een mooi geluid.
het enige wat me opviel is dat de motor nu in hoge toeren erg warm word en bijna tegen het rode aanzit.
heb ik iets verkeerd gedaan of is dit normaal?

als ik daarna rustig rij zakt de temperatuur wel weer snel..

Afbeelding

er zit ook nog een klein filtertje onder... (staat niet op de foto)

hoop dat jullie me kunnen helpen!

groeten,

michiel

Auteur:  E&N [ di sep 27, 2011 16:23 ]
Berichttitel:  Re: motor te heet in hoge toeren

Thermosstaat dicht of ven slaat niet aan of radiateur dicht of waterpomp kapot

Auteur:  TVDL2000 [ di sep 27, 2011 17:04 ]
Berichttitel:  Re: motor te heet in hoge toeren

of t blok zuigt nu erg veel warme lucht aan..... OF je hebt per ongeuk iets aangestoot/gedaan waardoor er iets zoals E&N zegt aan de hand is

Auteur:  apix [ di sep 27, 2011 17:14 ]
Berichttitel:  Re: motor te heet in hoge toeren

heb je ook een carterontluchtingsfilter geplaatst ?
deze zat origineel op je luchtfilterhuis, maar omdat je die weg hebt gehaald,
heb je een laveloos slangetje ;)

Auteur:  Resiba [ di sep 27, 2011 17:20 ]
Berichttitel:  Re: motor te heet in hoge toeren

ja ik heb die carteronluchtingsfiltergeplaatst!
dat is zeg maar de mini versie van de luchtfilter

moet ik dan een hitteschild oid plaatsen?
@ E&N als er iets kapot zou zijn moet ie toch ook te warm worden als ie stationair loopt?

Edit:
Okay ik heb iets gevonden.. de ventilator draait niet maar de stekker zit er wel in
Echter zit er nog een stekker aan hetzelfde draad maar die hangt los. Iemand enig idee waar die inmoet? Ik zal proberen Foto's te plaatsen..


Afbeelding
vanaf die kabel lopen dus 2 stekkers. 1 naar ventilator en nog 1(volgende foto)

Afbeelding
dit is vrees ik de boosdoener...maar waar moet ie in?

Auteur:  apix [ di sep 27, 2011 20:34 ]
Berichttitel:  Re: motor te heet in hoge toeren

volgens mij, als ik me niet vergis, lag dat ding bij mij ook los hoor.
en je motor zou net als tomas zegt, te veel warme lucht terug kunnen zuigen.

Auteur:  Resiba [ di sep 27, 2011 20:54 ]
Berichttitel:  Re: motor te heet in hoge toeren

mm okay.. nare sessie..
maar als ie teveel warme lucht zuigt moet die ventilator(of hoe ja ook noemt, die schroef vooraan:P) toch gewoon moeten draaien?
zie btw ook geen koelvloeistof teruglopen in het reservoir...

Auteur:  apix [ di sep 27, 2011 21:16 ]
Berichttitel:  Re: motor te heet in hoge toeren

hij lijkt toch niet erg dicht bij de motor te zijn,
maar wat versta jij onder hoge toeren ?

Auteur:  Resiba [ di sep 27, 2011 21:39 ]
Berichttitel:  Re: motor te heet in hoge toeren

naja als ik hard accelereer dan loopt ie erg snel op..
ook is ie stationair in no time warm..

Auteur:  Gerard [ di sep 27, 2011 22:14 ]
Berichttitel:  Re: motor te heet in hoge toeren

op de bovenste foto zie je rechts naast je blok een sensor zitten.

Trek hier de stekker eens vanaf en pak een stuk rest draad en lus de contact punten door, gaat de fan draaien dan is die nog okee en moet je je afvragen of de sensor zelf nog goed is

Auteur:  Resiba [ di sep 27, 2011 22:27 ]
Berichttitel:  Re: motor te heet in hoge toeren

@ gerard

okay dat is duidelijk te moeilijk voor me:P
ben niet zo goed met al die begrippen enz..
waar kan ik rest draad vinden?

Auteur:  E&N [ di sep 27, 2011 22:57 ]
Berichttitel:  Re: motor te heet in hoge toeren

Als er geen koelvloeistof terug loopt naar tankje bij warme motor zit er iets dicht of geeft de waterpomp geen stroming

Had dit pas geleden bij een opel corsa werd heel snel warm en ven sloeg niet in. thermoschakelaar vervangen voor ven en nog steeds zelfde probleem. slangen van de radiateur kon ik gewoon vastpakken zonder mijn handen te verbranden maar koelvloeistof kwam kokend het vatje uitgelopen. ikke waterpomp besteld maar bleek bij uit elkaar halen goed te zijn dus toen was er nog 1 mogelijkheid en dat is de thermosstaat die dicht blijft staan en dan heeft hij geen spoeling naar de radiateur en word dus niet gekoeld en blijft het hete water in het korte opwarm circuit en in de steeds warmere motor.

Ik hoop dat ik je zo genoeg info heb gegeven aan de hand van mijn voorval.

Succes

Auteur:  Resiba [ di sep 27, 2011 23:00 ]
Berichttitel:  Re: motor te heet in hoge toeren

mm okay dit helpt idd..
zal morgen ff naar de lokale dealer rijden hiervoor..
toch vreemd dat het toevallig tegelijk met het plaatsen van de luchtfilter valt:P

Auteur:  Resiba [ wo sep 28, 2011 9:44 ]
Berichttitel:  Re: motor te heet in hoge toeren

Nou heb weer even gekeken.. stekkertje onder de koplamp zat los.. alles werkt nu alleen vind ik dat de ventilator pas heel laat aanslaat..
Maar ben blij dat ik weer met een gerust hart verder kan!

Thnx voor de hulp iedereen!

Auteur:  esmp3 [ wo sep 28, 2011 17:51 ]
Berichttitel:  Re: motor te heet in hoge toeren

hi

ik heb begrepen dat de vin soms pas bij 95 graden aan slaat, bij sommige zelfs pas bij 103 graden.

Dat is bij mij namelijk pas getest omdat ik ook dacht dat me vin niet aan sloeg.

ik heb een 1.8i clipper en hij gaat pas na 95 graden aan.

enrico

Pagina 1 van 2 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/